2015-10-11, 13:48
Medlem
Alla Johan Falk-filmerna!!!!. Bästa svenska filmerna enligt mig
Citera
2015-10-11, 13:49
Medlem
Hanningas avatar
Himlen är oskyldigt blå, var en rätt bra film.
Citera
2015-10-11, 14:03
Medlem
brainoverflows avatar
Återträffen
Citera
2015-10-11, 14:09
Medlem
exoticspices avatar
Kopps.
Vi hade iallafall tur med vädret.
Den sista sommaren.
Citera
2015-10-11, 14:40
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Har du sett Snabba cash?
Den filmserien är underhållande tycker jag.
Känner igen mig på TS, hatar svenska filmer, oftast

1an är okej snabba cash absolut. Tvåan suger något så in i helvete, vad tänkte dom ens. Helt fullkomligt ologisk handling - den förlamade fienden blir vän och tillsammans göra heists ihop och han måste köra rullstolen, sååå spännande gtfo. Trean har jag inte sett klart, bättre än tvåan iaf.

Ondskan är 2 år utanför 10årsgränsen men bra film. Låt den rätte komma in är riktigt grym film, lite förvånad blev jag (till och med bättre än amerikanska kopian).
Citera
2015-10-11, 14:47
Medlem
Nivovics avatar
Mäklarna är en klassiker, Kjell briljerar som vanligt!

Finns på Youtube.
Citera
2015-10-11, 15:01
Medlem
Stort tack för alla förslag.

"Monica Z" verkar vara populär, så den ska jag definitivt titta närmare på. Såg rätt mysig ut på trailern.

"Turist(aka Force Majeure)" såg faktiskt väldigt intressant ut. Minns att det var mycket snack om den för något år sedan.

"Cirkeln" ser ut som Sveriges svar på den hysteriska YA-trenden som gäller nu. Sverige har dock en relativt bra historia när det gäller ungdomsfilmer, så jag kan tänka mig att kolla in den.
Likaså "I Taket Lyser Stjärnorna".

"Låt Den Rätte Komma In" ska tydligen vara bättre än kopian, så den ska jag kolla in. Gillade den Amerikanska versionen.

"En duva satt på en gren och funderade på tillvaron" gav mig lite Wes Anderson-vibbar från trailern. Den är dessutom Sveriges Oscarbidrag så en chansning är den nog värd. Fruktansvärd titel dock.

Jag har flera bekanta som har tjatat sig blåa om "Johan Falk" och "Snabba Cash", men jag ser inget lockande alls med dem. Men det kanske bara är jag som är trångsynt. "Cash" ligger nog före "Falk" i så fall. Det är något med Jakob Eklund som jag inte gillar.

Fortsätt gärna föreslå filmer om ni har några på lager.
Citera
2015-10-11, 15:09
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det finns inga guldkorn. Då hade du hört talats om dom. Svårare än så är det inte. Sen finns en hel del ok filmer som inte är värda 100kr men sevärda på tv (om du ändå betalar licens): cornelis, himlen är oskyldigt blå och en handfull till.
Svensk film är en öken. Största svenska film för tillfället är en uppföljare där huvudpersonen dog i första filmen. Den blir säkert bra
Citera
2015-10-11, 15:22
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matban
"Turist(aka Force Majeure)" såg faktiskt väldigt intressant ut. Minns att det var mycket snack om den för något år sedan.

Kolla på Play också som är regissörens film han gjorde innan turist. Den är också rätt bra faktiskt.
Citera
2015-10-11, 15:28
Medlem
Jalla Jalla, Kops och Farsan av Josef Farez. Komedi på högsta nivå även om vi snackar 10+ åldern för filmerna
Citera
2015-10-11, 15:33
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordax
Män som hatar kvinnor mfl är väl rätt sevärd också.

Nej, det är den inte.
Citera
2015-10-11, 15:36
Medlem
ArturoBandinis avatar
Mun mot mun
De ofrivilliga
Turist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto