2015-10-09, 16:31
Medlem
SnobbenLs avatar
Jag har 20.000 kr cash som jag gärna vill investera. Tyvärr så är jag total okunnig på aktier och sånt. Nån som har tips hur man kan göra? Jag vann på poker i las vegas i somras och har bara haft pengarna liggandes.

Funderar på att spela mer online med detta, jag bryr mig inte ifall jag förlorar hela summan. Eftersom jag har det helt okej ställt så ser jag detta som en kul peng att gambla med.

Kom med förslag på hur Snobben kan få 20 lax å växa!!
Citera
2015-10-09, 16:33
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Om du inte bryr dig om 20000 SEK så lär du inte bry dig om den marginella vinsten du kan göra på det genom att exempelvis investera i aktier heller.
Citera
2015-10-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Funderar på att spela mer online med detta, jag bryr mig inte ifall jag förlorar hela summan. Eftersom jag har det helt okej ställt så ser jag detta som en kul peng att gambla med.

Satsa allt på rött....
Citera
2015-10-09, 17:05
Medlem
bolibumpahs avatar
Satsa 17k på rött och 3k på grön.
Citera
2015-10-09, 17:11
Medlem
fjolla666s avatar
Själv investeringar jag i whisky. Ovanliga sorter som är svåra att få tag i.
Där kan man i vissa fall få flera 100% ökning på bra några dagar med rätt kunskap och rätt köpare.
Citera
2015-10-09, 17:30
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Om du inte bryr dig om 20000 SEK så lär du inte bry dig om den marginella vinsten du kan göra på det genom att exempelvis investera i aktier heller.

Har personligen dragit en 580% vinst på Fingerprins Cards (sålde förra veckan). Sådana aktier finns sällan att hitta men vågar man satsa på företag dom haft lite lik i garderoben så kan man göra en del.
Citera
2015-10-09, 17:34
Medlem
alienfins avatar
Köp Anoto aktier om du gillar risk.. Du lär ju knappast förlora allt men rewarden
kan bli fin med marknaden som öppnat sig.
Citera
2015-10-09, 17:50
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Köp Anoto aktier om du gillar risk.. Du lär ju knappast förlora allt men rewarden
kan bli fin med marknaden som öppnat sig.
Precist biometrics om man vill riskera, är nere på 5/aktie för tillfället. Men kan gå åt vilket håll som helst.
Citera
2015-10-09, 18:08
Medlem
Great Gargamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Själv investeringar jag i whisky. Ovanliga sorter som är svåra att få tag i.
Där kan man i vissa fall få flera 100% ökning på bra några dagar med rätt kunskap och rätt köpare.

Formulera mer
Citera
2015-10-09, 19:55
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant

Det handlar inte om "pengar" hit å pengar dit. Det är pengar som jag vill riskera för nöjes skull. Haha
Citera
2015-10-09, 19:59
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
Formulera mer
Glöm det😈
Citera
2015-10-09, 20:06
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Jag har 20.000 kr cash som jag gärna vill investera. Tyvärr så är jag total okunnig på aktier och sånt. Nån som har tips hur man kan göra? Jag vann på poker i las vegas i somras och har bara haft pengarna liggandes.

Kom med förslag på hur Snobben kan få 20 lax å växa!!

Köp en Whiskey.
Köp 4 champagneflaskor.
Köp Cocaine.
Köp en eskort.
Hyr ett hotellrum.

Dra i dig en 6:a whiskey.
När eskorten kommer så lägger du en lina på hennes röv.
Dra i dig den.
Dela champagne med eskorten.
Lägg kokain på ollonet, låt henne suga i sig det.
Sedan fortsätter du bara..

Väl investerade stålar.

Eller om du vill investera dem.

20 000 laxar.
Hur länge ska de ligga och växa då?
Köp lite fina årgångsviner.

Spara dem. Länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera