Citat:
Ursprungligen postat av
rml
Skulle du på en karta peka ut var den gula tillbyggnaden finns? Du skriver att det var personalutrymmen. Betyder det att det var bostäder för personalen eller att det var arbetsutrymme? På din beskrivning låter det som om utrymmena var låsta (eller åtminstone var riktiga lås på dörrarna). Det borde väl innebära att inte vem som helst kunde ha tillgång dit?
Troligtvis. Denna tillbyggnad som är sammanbyggd med en annan större byggnad ser man på ganska långt avstånd när man kör till Martorp. Vägen är ganska rak. Den här stora gula, och som jag kallar det, tillbyggnaden verkar vara en ganska nybyggd. Var emellertid aldrig framme vid den eftersom den finns inne på själva Martorp.
Nej det var inga personalbostäder utan, jag antar, omklädningsrum, toalett, duschrum samt lunch- och fikarum.
Samme/samma UL som lämnade uppgiften att det skulle ha varit här hon hittades berättade ytterligare en sak. En av säteriets arbetare hade sin overall hängande därinne. Denna ville han hämta efter den 12 juni men fick naturligtvis inte detta.
När arbetet var slut för dagen på Martorp lär dessa utrymmen ha varit låsta. Mycket möjligt att personal själva har nycklar till denna?
En sak är helt säker och det är att i detta område så skulle en kropp kunna försvinna för alltid. Denna miljö är skulle man kunna säga "öppet för mord". Dock inte för vem som helst. En "utsocknes" hittar inte i detta mycket svårhittade område. Ett virrvarr av byggnader och vägar. Jag pratar inte då om store vägen som passerar ladan och caféet. Den här delen är som alla säkert förstår "lätthittad".
Du måste ha en
mycket bra lokalkännedom!
På samma sida som caféet ligger, den högra, när du kommer från Källby så finns innan caféet en länga med sju hus. Av dessa sju hus, så var det sjunde, från caféet sett, också avspärrat under en tid men inte nu. Detta p. g. a. att det stod tomt då hon försvann. Huset höll på att renoveras och skulle sedan bjudas ut till försäljning.