2015-10-09, 13:51
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Ni som är rutinerade rävar och som varit med länge i tråden vet varför utfallet i demoskops undersökning är ett KANONRESULTAT.

Vilket mothåll gott folk, momentumet i SD-fjädern vibrerar likt Jannelångben med sin gaffel i vägguttaget.

Mvh RingRing

Då kan du väl också ta och förklara det för oss som inte varit med länge i tråden?
2015-10-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Ni som är rutinerade rävar och som varit med länge i tråden vet varför utfallet i demoskops undersökning är ett KANONRESULTAT.

Vilket mothåll gott folk, momentumet i SD-fjädern vibrerar likt Janne Långbens kropp med gaffel i vägguttaget.

Mvh RingRing
Självklart är det bra. Det råder krisläge och ett oprövat parti borde krympa då, liksom NyD gjorde. MSM har drivit en exempellös kampanj för att inpränta att det är djupt skamligt att tycka något annat än att massinvandringen ska tillåtas ligga kvar på rekordnivåer. Att i den situationen fantisera om en ökning till 25% i en telefonmätning är betydligt mer pajasartat än Demoskopmätningen som sådan.
2015-10-09, 14:10
Medlem
Menveds avatar
Sentio är inte trovärdigt när det gäller KD:s siffror. Man ligger alltid väsentligt under alla andra institut.
2015-10-09, 14:35
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Alla verkar tala om Sd:s rykande färska siffror, men jag har inte sett någon ny OU presenteras i tråden. Är jag bara förvirrad eller har jag missförstått någonting?
2015-10-09, 14:36
Medlem
Ni glömmer att kristdemokraternas politik vilar på en kristen religiös övertygelse och det är en av huvudanledningarna till att kristdemokraternas väljarbas inte förändras så snabbt. Trots allt är den största majoriteten av svenskarna ateister. De nyanlända som kommer är till stor del trogna sina egna religioner, även de kristna, från sina hemländer. Religionen skiljer sig åt såpass mycket att de smälter inte in så lätt i den svenska versionen som finns.

Om det nu visar sig att SD stannar på 20-25% och inte ökar mer trots att verkligheten nu bankar på dörren med allt större kraft så måste man såklart fundera på varför. Kan det vara så att 75% av medborgarna finner att SD som PARTI har vissa brister. Ja, såklart det kan vara. Omkring 20% tror jag kommer aldrig att rösta på SD eftersom de är helt övertygade om sin ideologi, dvs den som härskar i Sverige nu och som orsakar den situation vi har och kommer att få leva med i resten av våra liv.

Det är då sisådär 50% kvar som kan byta sida eller ändra sin åsikt beroende på hur verkligheten ser ut och det vore mycket olycksaligt om det inte sker en fortsatt ökning av SD nu eftersom det ger sjuklövern en bild att nu är svenska folket nöjda med vår politik.

Det andra man kan hoppas på är inre uppror inom sjuklöverns egna partier. Liknande det vi nu i helgen ser i KD. Detta kan mycket väl hända även inom andra partier. Kommunpolitikerna har fått jobba riktigt hårt nu för att klara kommunernas flyktingverksamhet och det blir bara värre. När de ser att deras kommuner tappar sin ekonomiska självständighet kan det mycket väl leda till att man vill se förändringar.

Överlag så håller en situation på att byggas upp där missnöjet kommer att växa bland alla godhetsmänniskor. Att inte längre inhysa flyktinga i fina herrgårdar och hotell utan i tält kommer få dessa människor att yttra mycket ilska mot regeringen.

För flyktingarna själva är tält en signalpolitik. Det är INTE roligt att bo i tält på vintern. Överhuvudtaget är boendeproblemet kombinerat med svensk vinter en möjlig krutdurk som i sig kan skapa helt nya situationer. Situationen kan alltså variera väldigt mycket beroende på om vi får en mild eller råkall vinter.

Jag tycker att ingenting har förbättrats i sjuklöverns politik. Regeringen går fortfarande ut med att vi ska ta emot alla. Det är fortfarande PUT som erbjuds, vilket gör att flyktingarna är garanterade livstids bidrag om inte annat. Det gör att flyktingströmmen fortfarande dras starkt till Sverige eftersom Sverige fortfarande är det bästa alternativet (men det där med boendet oroar nog många).

All logik säger mig att SD borde fortsätta växa. Det är numera helt okej att prata flyktingpolitik och att vara kritiskt. Jag tror att vi får se siffror närmare 25-30% även i kommande mätningar. Något skumt vore det annars som händer som vi inte förstår. Har svenska folket inte förstått att där finns andra alternativ än att de allihopa ska komma till Sverige?
2015-10-09, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Alla verkar tala om Sd:s rykande färska siffror, men jag har inte sett någon ny OU presenteras i tråden. Är jag bara förvirrad eller har jag missförstått någonting?
Demoskop kom i morse, tangerat rekord på 19,5 %. (+/- 0,0 jämfört med senaste mätningen)
Sentio kommer senare i dag.
2015-10-09, 14:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nyheter Idag skall presentera Sentio senare idag, har hittills bara släppt siffrorna för KD.
2015-10-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-sverige
KD 1.9 i senaste Sentio, men inga andra siffror visas http://nyheteridag.se/krisen-for-kristdemokraterna-19-procent-i-sentio/ Chang, om du läser detta så ska du veta att du är ett jäkla troll

Skriver även i artikeln att resten av undersökningen presenteras under dagen

Skumt att han bara publicerar KDs siffror?

Varför håller han inne övriga? HAr SD backat? Eller är det rekord igen?
2015-10-09, 14:43
Medlem
Frågan är om man vill att KD ska riva upp DÖ? Hur mycket man än avskyr DÖ, så länge DÖ är intakt drivs ju folk till SD, kanske lika bra att den får leva ett tag till så SD enkelt når över 30%.
2015-10-09, 14:47
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Frågan är om man vill att KD ska riva upp DÖ? Hur mycket man än avskyr DÖ, så länge DÖ är intakt drivs ju folk till SD, kanske lika bra att den får leva ett tag till så SD enkelt når över 30%.
Du har säkert helt rätt i det du skriver om man ser till en SD-optimering av opinionen. Ser man till Sveriges och svenskarnas väl, ve och framtid är ett dött DÖ nog det bästa.
2015-10-09, 14:53
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:

Det kom en ny mätning från Demoskop idag.

http://www.expressen.se/nyheter/fortsatt-motvind-for-regeringen/
2015-10-09, 14:53
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Skumt att han bara publicerar KDs siffror?

Varför håller han inne övriga? HAr SD backat? Eller är det rekord igen?

Han kanske håller på siffrorna tills KD fattat beslut om DÖ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in