2015-10-09, 10:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Undrar varför sådant intresse för slakt-/mjölkrummet.
En gissning är att det finns 4356897 blodfläckar som alla måste uteslutas för att vara mänskligt blod.
2015-10-09, 10:43
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En gissning är att det finns 4356897 blodfläckar som alla måste uteslutas för att vara mänskligt blod.
Kanske det. Tyckte ändå det var lite "roligt" att NB´s polare (barndomsvän) i Götene är slaktare.
Edit: Han arbetar även som bl a bilmekaniker.
Senast redigerad av ME077 2015-10-09 kl. 10:57.
2015-10-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag tror du gör bäst i att överlåta fysiken till de som begriper.

En kraft i x-led (vinddraget) ger ingen påverkar på farten i y-led (rörelsen 90 grader från bilen). Ditt resonemang är mao helt felaktigt.

Vad skoj att du talar med just mig om fysik! Det är nämligen så att vinddraget även ger upphov till en kraft i "x-led" (som du kallar det; tror du kanske att koordinatsystemen ligger fast i naturen? ) Att redogöra för detta mer i detalj vore off topic. Men tvivlar du så kasta gärna ut lite äppelskal nästa gång du åker med pappa. Kontentan av detta är i alla fall att sakernas placering på fältet talar mot en bil i rörelse.

Du avslöjade förresten häromdagen att du tror att Lisa lever Kan du styrka din teori på något sätt?
2015-10-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle detta vara besvärligt? Hur kör du bil - likt körskolan lär ut med stadigt grepp om ratten med bägge händer?

Mobilskal är högst troligt nära vägen då man ser bilder av polis/tekniker. Vänster sida granskas noggrant:
http://www.svt.se/cachable_image/1433875351/svts/article3009867.svt/alternates/large/sokande-png
http://s3.netdialog.se/9_20150609203057_fynd.jpg

De fynd som däremot inte finns i nära anslutning till grusvägen (avvikande fynd åker samt kanske nåt i ett skogsbryn) är mer underliga.
Avskrift intervju Fredman (video) 10/6:
" För våran del känner vi att vi är i ett område och letar där vi åtminstone, vi kan ju inte säga att flickan har varit där, men någon har varit där med hennes tillhörigheter - om det är hon som har tappat, lagt ut, släppt eller om det är någon annan som gjort sig av med saker det kan vi ju bara just nu ha öppet för alla möjligheter och det är så vi får jobba vidare med det.
"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20944780.ab

Självklart håller jag händerna så som jag fick lära mig i körskolan, men det hör inte hit. Det jag syftade på var främst att man inte får riktig kraft om man kastar ut saker på det sättet samt att det hela är så ologiskt. "Panik", talas det om, och visst kan det ha varit så. Jag tycker trots det att fokus för en GM i det här läget borde ligga på kroppen i bagaget (för teorin tycks ju vara att han slängde ut sakerna medan han fraktade kroppen till Martorp), att göra sig av med sakerna borde ha varit en senare fråga. Jag säker inte att det är omöjligt att så skedde, bara att det är underligt.
2015-10-09, 10:58
Medlem
Det var MP som genom skallgång sökte fälten efter saker.
Enligt en person från MP så var det långt ut på åkern, utplacerat och utspritt, och sakerna som hittats skulle bara kunna blåsa iväg vid en orkan.
Enligt den personens uppgifter får man uppfattningen att alla sakerna har inte kastats ut från bil.
2015-10-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt en person från MP så var det långt ut på åkern, utplacerat och utspritt, och sakerna som hittats skulle bara kunna blåsa iväg vid en orkan.
Enligt den personens uppgifter får man uppfattningen att alla sakerna har inte kastats ut från bil.

Precis! Och någon orkan rådde inte vid tillfället! Och saken som hittades bakom caféet kan väl ingen tro kastades ut från en bil! Någon måste gått ut på fältet och lagt den där. Så tolkar jag det.
2015-10-09, 11:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Vad skoj att du talar med just mig om fysik! Det är nämligen så att vinddraget även ger upphov till en kraft i "x-led"
Bilens riktning är x, föremålets y.
Bilens fart (vinddraget) påverkar självklart inte hastigheten i y-led.

Citat:
Du avslöjade förresten häromdagen att du tror att Lisa lever Kan du styrka din teori på något sätt?

Det har jag självklart inte gjort, både påståendet att hon lever och att jag har sagt det är fullständigt absurt.
Senast redigerad av madtop 2015-10-09 kl. 11:15.
2015-10-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle detta vara besvärligt? Hur kör du bil - likt körskolan lär ut med stadigt grepp om ratten med bägge händer?

Mobilskal är högst troligt nära vägen då man ser bilder av polis/tekniker. Vänster sida granskas noggrant:
http://www.svt.se/cachable_image/1433875351/svts/article3009867.svt/alternates/large/sokande-png
http://s3.netdialog.se/9_20150609203057_fynd.jpg

De fynd som däremot inte finns i nära anslutning till grusvägen (avvikande fynd åker samt kanske nåt i ett skogsbryn) är mer underliga.
Avskrift intervju Fredman (video) 10/6:
" För våran del känner vi att vi är i ett område och letar där vi åtminstone, vi kan ju inte säga att flickan har varit där, men någon har varit där med hennes tillhörigheter - om det är hon som har tappat, lagt ut, släppt eller om det är någon annan som gjort sig av med saker det kan vi ju bara just nu ha öppet för alla möjligheter och det är så vi får jobba vidare med det.
"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20944780.ab

Ja, de pulviserar teorin om att alla saker som hittats kastats ut från en bil.
2015-10-09, 11:07
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro

Du menar trådryktet som diskuterades i somras. Det var väl du själv som startade det ryktet vill jag minnas. Håll dig till konspirationstråden istället som du ska göra. Hur långt ut på åkern pratar vi om?
Senast redigerad av henkess 2015-10-09 kl. 11:09.
2015-10-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
1. Nej så är det absolut inte.

2. Det har jag självklart inte gjort, både påståendet att hon lever och att jag har sagt det är fullständigt absurt.

1. Jo! Vinddraget ger, enkelt uttryck, upphov till ett "sug" och därmed en kraft vinkelrätt mot bilens långsida, jag är dock medveten om att detta är överkurs på landets högstadieskolor. Men sluta med ditt off topic! Vill du ha en mer detaljerad förklaring så starta en tråd i fysikforumet.

2. Var och en kan konstatera att du i tråden om alternativa teorier förde fram teorin om att Lisa lever var den bästa och därmed mest trovärdiga. Förstår inte varför du ljuger om det. Är du rädd för att här i huvuddragen avslöja dig som den foliehatt du uppenbarligen är? Och om du mot förmodan övergett din teori, vad har du för ny, spännande idé?
Senast redigerad av rml 2015-10-09 kl. 11:16.
2015-10-09, 11:14
Medlem
ME077s avatar
Var det i Halmstadsområdet som MGM arbetade tidigare, någon som vet?
2015-10-09, 11:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Självklart håller jag händerna så som jag fick lära mig i körskolan, men det hör inte hit. Det jag syftade på var främst att man inte får riktig kraft om man kastar ut saker på det sättet samt att det hela är så ologiskt. "Panik", talas det om, och visst kan det ha varit så. Jag tycker trots det att fokus för en GM i det här läget borde ligga på kroppen i bagaget (för teorin tycks ju vara att han slängde ut sakerna medan han fraktade kroppen till Martorp), att göra sig av med sakerna borde ha varit en senare fråga. Jag säker inte att det är omöjligt att så skedde, bara att det är underligt.
Äh, högerhänt har givetvis både kraft i den armen och precision att sikta. Rökte han (?) kan du vara säker på att detta grepp är tränat att kasta ut cigg genom rutan.
Ett tiotal saker (förutom handske och kanske kvitto) att göra sig av med efteråt då kroppen redan ligger på Martorp låter snarare underligt. Varför plocka med så mycket?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in