2015-10-07, 07:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är fler än 8 personer som har insyn i NFC-svar.
Ja, NFC tekniker och sensmoralen är icke insyn i FU.

Misstror du NFC:s anställda eller vad vill du ha sagt?
2015-10-07, 07:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det är fler än 8 personer som har insyn i NFC-svar.

Och?

Du lär nog läsa develi´s inlägg lite tydligare.
2015-10-07, 07:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, NFC tekniker och sensmoralen är icke insyn i FU.

Misstror du NFC:s anställda eller vad vill du ha sagt?
Jag ville visa att det är fler än åtta som har insyn i delar av förundersökningen, och det kan räcka med att någon av dem läcker för att förundersökningen ska misstros.
2015-10-07, 07:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ville visa att det är fler än åtta som har insyn i delar av förundersökningen, och det kan räcka med att någon av dem läcker för att förundersökningen ska misstros.
Men tanke på vad GW tillför i media, vad han baserar sina attacker på så syns det att han har noll koll likt alla andra - han kan inte specificera nåt. Det är i generella termer, det är diskussioner om andra rättsfall som havererat och han övergår till pajasattacker sen.

Där argumenten tar slut där tar "nävarna" vid.

Väldigt likt denna tråd - det är antaganden, farhågor och dravel utan minsta förankring. När FUP släpps så ser man vad det handlar om. Så får han stila storslaget med sin kunskap - just nu ter han sig som en bitterfitta.
2015-10-07, 07:28
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag repeterar. De "fler" som har insyn sen filerna stängdes ÄR NFC:s personal som analyserat:

Är det NFC:s personal som du misstror nu eller VEM?
Kom med nåt relevant än allmänt svammel om du ska kritisera.
2015-10-07, 07:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men tanke på vad GW tillför i media, vad han baserar sina attacker på så syns det att han har noll koll likt alla andra - han kan inte specificera nåt. Det är i generella termer, det är diskussioner om andra rättsfall som havererat och han övergår till pajasattacker sen.

Där argumenten tar slut där tar "nävarna" vid.

Väldigt likt denna tråd - det är antaganden, farhågor och dravel utan minsta förankring. När FUP släpps så ser man vad det handlar om. Så får han stila storslaget med sin kunskap - just nu ter han sig som en bitterfitta.
Det är väl klart att han inte kan specificera och avslöja källan. Hur vet du att han saknar förankring?
2015-10-07, 07:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är väl klart att han inte kan specificera och avslöja källan. Hur vet du att han saknar förankring?
Det finns lika lite konkret från GW som kan indikera insyn som den misstro som du levererar i denna tråd. Han skriver ideligen "om mina farhågor är rätt" och det han åberopar är flertal ggr via advokatens uttalanden.
2015-10-07, 07:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag repeterar. De "fler" som har insyn sen filerna stängdes ÄR NFC:s personal som analyserat:

Är det NFC:s personal som du misstror nu eller VEM?
Kom med nåt relevant än allmänt svammel om du ska kritisera.
Det finns många med insyn i delar av förundersökningen förutom de åttas gäng, advokater, tolkar, tidigare misstänkta och experter på olika ämnesområden. Jag varken kan eller vill specificera vem som kan misstros.
2015-10-07, 07:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns många med insyn i delar av förundersökningen förutom de åttas gäng, advokater, tolkar, tidigare misstänkta och experter på olika ämnesområden. Jag varken kan eller vill specificera vem som kan misstros.
Advokaten har muntlig information och inte insyn i FU - tolkar likaså. Tidigare experter är ointressant sen FU stängdes för insyn.

Jag kan nog tycka nu att du är på riktigt svag is som anklagar personer kring utredningen:
UTAN minsta förankring. Utan minsta indikation att så är fallet. Utan nåt konkret.
2015-10-07, 07:36
Medlem
katws avatar
Citat:

Hur vet du att han ens har en "källa"? Totalt ogrundat svammel i brist på annat att skriva om..
2015-10-07, 07:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Advokaten har muntlig information och inte insyn i FU - tolkar likaså. Tidigare experter är ointressant sen FU stängdes för insyn.

Jag kan nog tycka nu att du är på riktigt svag is som anklagar personer kring utredningen:
UTAN minsta förankring. Utan minsta indikation att så är fallet. Utan nåt konkret.
Muntlig insyn är också insyn. Hur vet du att GW inte vet något?
2015-10-07, 07:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Har du inte märkt att bevisläget inför åtal alltid är "mycket gott"? Det finns inget samband med utgången av målet.

Jo, det finns (statistiska) samband. I det enskilda fallet gör man bäst i att inte dra statistiska slutsatser, men själva processkonstruktionen innebär att saken eskaleras och "kvalitetssäkras" på vägen. Åklagaren får helt enkelt inte väcka åtal om denne inte, på objektiva grunder, kan förvänta sig en fällande dom.

Som bekant utfaller prövningen emellanåt till åklagarens nackdel och den åtalades fördel, helt eller delvis, men eftersom andelen åtalade som fälls är skyhögt över de som frikänns kan man inte säga att "det har inget samband med utgången av målet". Ca 90 % av de som åtalas döms, med ett par utstickare; ekobrott, som är litet "bättre" (kan vara fel ord) respektive polisvåld, där det landar i ungefär hälften (de är påpassade och prövas troligen enklare/lättare än "gemene man").

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in