Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
I går/natt såg/lyssnade jag igenom en massa video rapporter från den 13 Juni (möjligtvis den 14 Juni) efter Lisa hittats sen kväll den 12 Juni.
I en av dom video rapportena nämdes något som jag uppfattar som viktigt, jag tänkte då - det här kollar jag upp igen i morgon och postar det här i tråden. Tyvärr hittar jag inte den video igen i dagoch kommer heller inte ihåg från vilket media/ land den videon var.
Så nu får jag bara skriva från minnet.
I en av dom video rapporterna var en polis, tycker att jag minns att det var Martin Fredman, som när han berättade om händelsen, alltså fyndet av Lisa, nämde han att dom i förbindelse med fyndet av Lisa spärrat av flera platser, och här kommer det intressanta, han sa;
....avspärningarna xxxxx???... "där bakom skogen"
Och med det är jag ganska säker på att han menat (jag tror han talade över sig) Hovsgärde/Bäckatorpet och alltså att dom spärrade av det torpet i förbindelse med att Lisa hittades.
För det är ju just en pytteliten "skog" där mellan Martorp och Hovsgärde/Bäckatorpet
Det jag tänkte rakt av då jag hörde det var; aha antigen hittades Lisa på Hovsgärde/Bäckatorpet, eller också hände en del av brottet där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Hittade just det här inlägget från timman då Lisa hittades, som styrker det jag hörde i videoen:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-06-12, 23:07
generalkronan
Medlem
Reg: Apr 2009
"Nu verkar det hända saker. Enl. Oskar Forsberg på twitter så skäller hundarna ordentligt bakom husen och
polisen har tänt upp belysning över ett område bakom skogen."
Här ses både Martorp, "skogen" och Hovsgärde/Bäckatorpet tydligt:
https://pbs.twimg.com/media/CHX2_5qWIAEF9yM.jpg
Nu tänker jag att det skulle kunna vara så här:
FAKTA:
"Nycklarna satt kvar i tändningslåset på mopeden och vid mopeden fanns en påse med hennes tillhörigheter. Dock saknas hjälmen."
Området runt omkring mopeden var ostörd och visade alltså ingen tecken på att någon våldshandlig ägt rum vid mopeden.
På bakgrund av dessa fakta har jag kommit fram till att det som mest sannolikt hände vid cafeet är:
Lisa står vid sin moped med sin hjälm över armen och påsen med hennes saker står fortfarande på marken.
Lisa skriver en sms till sin far att hon är på väg hem.
En mörk SUV tutar i hornet från andra sida vägen.
En man (möjligtvis 2) rullar ner fönstret och säger något åt Lisa.
Lisa lämnar sin moped med nycklarna i tändningslåset och påsen står kvar på marken bredvid, hon går med hjälmen hängande på armen över vägen till mannen i bilen.
När hon kommit över till bilen lutar hon sig inn mot fönstret för att prata med mannen.
Samtidig kör en bil förbi och lägger märke till Lisa och bilen... tyvärr ser bilföraren inte vem som sitter vid rattet i den mörka SUV, men hen tycker att bilen liknar godsägaren bil;
(här tar mina spekulationer 100% över...)
"-Hej på dig Lisa...
GM attackerar Lisa och xxxxx händer och Lisa antigen dör eller är nu medvetslös.
GM transporterar, via grusvägarna, Lisa i bilen till Hovsgärde/Bäckatorpet.
I det röda torpet, Hovsgärde/Bäckatorpet som GM har någon sorts tillknytning till, dödar GM Lisa om hon inte redan var död.
Nu tänker GM; vad ska jag göra med kroppen? och då får GM ideen att placera Lisa's kropp på Martorp.
Han tänker på balter bröderna, dom jobbar ju där på Martorp, dom jobbar i ladan där Lisa försvann och om han kastar ut Lisa's tillhörigheter strategisk riktigt ja då kommer polisen att mistänka balter bröderna för dådet, skulle ju också kunna skicka in ett anonymt tipp ang balterna till polisen.
Så tänkt så gjort!
GM placerar Lisa på Martorp och placerar också ut olika saker på olika ställen på Martorp för att få det att se ut som om mordet hänt där.
I byggboden tar GM reda på något plagg som tillhör balterna (det visar sig vara NBs) och kontaminerar Lisas tillhörigheter med plagget.
På väg därifrån slänger GM, som tänkt, ut Lisa's tillhörigheter längs grusvägen, dessutom slänger han Lisa's hjälm i lilla sjön/träsket som ligger ett par hundra meter öst om balternas hem.
Och senare på natten åker GM förbi ladan och slänger in en av Lisas handskar.
Så vilka män kan på något sätt kopplas till Hovsgärde/Bäckatorpet ???
Vem har bott på Hovsgärde/Bäckatorpet
Vem äger Hovsgärde/Bäckatorpet ? är det AJ ?