2015-10-01, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cartinas888
Läs nedanstående:

Det är du som snackar bullshit som inte vet varför jag säger som jag gör. Aktien är kraftigt övervärderad eftersom den köps väldigt mycket. Då höjs priset när efterfrågan är hög. Varför sjunker den så mycket och går upp så mycket mer? Jo, för att den är ostabil. En aktie som går upp 13 kr ena dagen och ner 12 kr dagen kan lika gärna gå ner 50 kr dagen efter. Folk börjar inse detta och sälja av. Men det är ju upp till er hur ni gör.

Vad anser du att kursen borde stå på? Och vad baserar du på detta? Jag menar siffror, som antal enheter sålda, pris osv.
2015-10-01, 22:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Läs nedanstående:

Det är du som snackar bullshit som inte vet varför jag säger som jag gör. Aktien är kraftigt övervärderad eftersom den köps väldigt mycket. Då höjs priset när efterfrågan är hög. Varför sjunker den så mycket och går upp så mycket mer? Jo, för att den är ostabil. En aktie som går upp 13 kr ena dagen och ner 12 kr dagen kan lika gärna gå ner 50 kr dagen efter. Folk börjar inse detta och sälja av. Men det är ju upp till er hur ni gör.
HAHAHAHA!

Var är världen på väg....

Grattis, du har förstått hur en aktie rör sig nämligen upp och ned. Men vad har det med aktiens fundamentala värdering lilla du?

Först går du klart kursen nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=6AJJ05EfC0Q

Sen postar du i rätt tråd:
(FB) Nybörjarfrågor

OCH sen kan du komma med en förklaring...

PS:
Ta med dig hjälten Kurt-Sune(utan honom hade vi aldrig nått dit vi gjort), han är rätt duktig på det där med att kurser kan gå upp och ned.

Jepp, Swedishbulls tyckte också det är säljläge idag:
https://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST
2015-10-01, 22:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steven88
Dina två cent är värda noll eftersom du snackar skit, finns 2 bolag + fpc som om levererar dessa lösningar och fpc ligger i framkanten av teknologin.

OCh så kommer det se ut i framtiden? Nej knappast...

Teknologi ändras hela tiden, konkurrensutsätts och prispressas. FPC kan mycket väl vara en gigantisk bubbla. Den har alla ingredienser inkl rabiata aktieägare som vägrar inse riskerna med sin investering.
2015-10-01, 23:10
Medlem
Jag tror att aktien borde stå på 400 kr också, om man ska utgå lite från vad ni tänker och känner om aktien.

Tror ni inte det är lite av en bubbla? Dessutom är det inte någon utdelningsaktie, så vad är det ni väntar på? Varför inte sälja av nu, sedan gå in när den går ner (det kommer hända), och då är det att bara köpa tillbaka. Eller hur ligger det till nu igen? Tänker ni vänta tills en aktie är värderad till 1k eller? Och sälja av då? För ni tror inte att de andra som är aktieägare av FPC skulle göra samma sak och få aktien att rasa ner i pris?
2015-10-01, 23:48
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Jag tror att aktien borde stå på 400 kr också, om man ska utgå lite från vad ni tänker och känner om aktien.

Tror ni inte det är lite av en bubbla? Dessutom är det inte någon utdelningsaktie, så vad är det ni väntar på? Varför inte sälja av nu, sedan gå in när den går ner (det kommer hända), och då är det att bara köpa tillbaka. Eller hur ligger det till nu igen? Tänker ni vänta tills en aktie är värderad till 1k eller? Och sälja av då? För ni tror inte att de andra som är aktieägare av FPC skulle göra samma sak och få aktien att rasa ner i pris?
Idiotiskt, kommer inte sjunka under mitt GAV ändå så varför sälja på en dipp?
Nej, ligger lång. Mot 5 november, och långt vidare!
2015-10-02, 06:40
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendelinen
Idiotiskt, kommer inte sjunka under mitt GAV ändå så varför sälja på en dipp?
Nej, ligger lång. Mot 5 november, och långt vidare!

Däremot idiotiskt att inte sälja med argumentet "kommer ändå inte sjunka under mitt gav". Hoppas du tycker dig ha bättre argument än så.
2015-10-02, 07:51
Medlem
Citat:
Läs nedanstående:

Nämen, tjena!

Du är väl inte Kurt-Sunes son, eller hur?

Trolljäveln.
2015-10-02, 12:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Däremot idiotiskt att inte sälja med argumentet "kommer ändå inte sjunka under mitt gav". Hoppas du tycker dig ha bättre argument än så.
Hur kan det vara idiotiskt att inte oroa sig under GAV om man fått 70-100% avkastning?
2015-10-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur kan det vara idiotiskt att inte oroa sig under GAV om man fått 70-100% avkastning?
Förstår faktiskt det också. Vi är många som har GAV en bra bit under 200, och då kan jag ändå känna att man är ganska säker i den mening att man inte kommer börja förlora sin insats någon gång snart.
2015-10-02, 13:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Förstår faktiskt det också. Vi är många som har GAV en bra bit under 200, och då kan jag ändå känna att man är ganska säker i den mening att man inte kommer börja förlora sin insats någon gång snart.

Minskningen i värdet blir ju dock detsamma oavsett om du har 70% vinst eller köpte in dig idag.

Kanske lite det han syftar på? Även om man psykologiskt inte tar det lika hårt.
2015-10-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Minskningen i värdet blir ju dock detsamma oavsett om du har 70% vinst eller köpte in dig idag.

Kanske lite det han syftar på? Även om man psykologiskt inte tar det lika hårt.
Jag ser inga pengar som mina förrän jag realiserat någon vinst, vilket jag inte har än. Att "förlora" vinst är såklart jobbigt, men jag tror på företaget och ser den lilla förminskningen som högst temporär.
2015-10-02, 16:32
Medlem
Lillbubbens avatar
Har ett gav på cirkus 100, har nästan alltid köp order inne ifall den skulle dippa 15 - 20% och den har faktiskt gått in några gånger senast vid 215

När har de nästa stämma? De må väl ta beslut om att splitta aktien då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in