Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Jag tycker du ska sluta ducka nu och svara på MrFolds frågor.
Jag är också mycket intresserad av din erfarenhet och kunskap när det gäller utredningsarbete. Du framför bara icke underbyggd kritik gång på gång. Se så upp till bevis nu, besvara frågorna nu och viss att det inte bara är tomt prat
Mycket märkligt, så
nopomil måste vara eller ha varit utredare hos polisen eller annan myndighet för att uttala sig kritiskt? Är det korrekt uppfattat? Ni kanske ska börja använda ett annat forum som ställer krav på kompetens och där man inte är anonym, skulle ni klara kraven och stå ut med riktiga experter?
Man behöver inte vara utredare för att dra goda slutsatser av den information man har tillgänglig. Man kan undra vad som är bäst, en fördomsfull och kanske korkad polis i en lite stad i Svergie som blir utredare efter "några" kurser eller en smart försvarsadvokat med 20 års erfarenhet från Göteborg (som exempel).
Själv utgår jag från att denna "landsbygdspolis" i Skövde är sämre än någon från storstäderna vad det gäller kompetens. Inte för att dom skulle vara dummare men helt enkelt pga mindre erfarenhet. Det behöver man inte vara en expert som LGWP för att anse.
Sen är det ju en del från denna polis och åklagare som tyvärr ger ett svajigt intryck. Men dom kan ju ha gjort ett gott jobb ändå trots observerad osäkerhet, vi får se.