2015-10-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det spekuleras ju om precis ALLT i den här tråden, så varför skulle det inte vara relevant att göra det även om MGM:s eventuella böjelser? Det kan ingen ful hund i världen ändra på.

Du måste väl ändå ha en jävla grund för dina teorier eller skall vi säga att det var ISIS som mördade tjejen?

Nej jag vet. MT var en ex. KGB som Putin skickat för att ta livet av flickan för att hennes pappa jobbar i Försvaret.

Eller vilken nivå ska vi lägga det på?
2015-10-01, 17:17
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Helvete vad du snackar skit. Det har ju framkomit 0 om något sexuellt över mordet alls. Sitter du och runkar till det här nu eller din sjuka jävel?

Jag tror du vi kan lätt konstatera att du verkligen vill få det till detta och jag tror att det är du själv som önskar att du var den som utförde detta dåd som du beskriver så himla noggrant. Sök vård innan det är försent.
Vad tror du själv är motivet i det fall det inte är sexuellt betingat, upplys mig gärna.
Tror du att det var ett personrån, någon ville åt flickans moped eller mobil?
Kanske någon ville testa moppen, hon vägrade och blev mördad?
Såg hon något så komprometterande för någon att hon blev dödad för att inte kunna skvallra?
Hade hon skulder hon vägrade betala, blev uppsökt och dödad?
En försmådd beundrare från hemstaden som åker ut till hennes sommarjobb för att ha ihjäl henne?
Nej jag sitter inte och runkar, jag tänker i termer av sannolikhet.
Kom igen nu din pajas, skriv nu ut i tråden ett sannolikt motiv!!!
2015-10-01, 17:19
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Du måste väl ändå ha en jävla grund för dina teorier eller skall vi säga att det var ISIS som mördade tjejen?

Nej jag vet. MT var en ex. KGB som Putin skickat för att ta livet av flickan för att hennes pappa jobbar i Försvaret.

Eller vilken nivå ska vi lägga det på?
Vilken grund är mer sannolik då en tonårsflicka mördas av en för henne obekant person än att GM har någon form av sexuella motiv och baktankar?
Upplys mig gärna din dåre!!!
2015-10-01, 17:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
BO hittades så vitt vi vet i en arbetsbod som MGM hade tillgång till och kan ha använt sig av i åratal. Om så är fallet så kan det finnas helt naturliga förklaringar till att BO får DNA/blod avsatt (från MGM) på kropp eller klädesplagg alldeles oavsett vem som släpat in BO i arbetsboden. Förutsatt att inte dropp/stänk kan påvisas, utom rimligt tvivel.

Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Precis vad jag tänkte igår. Så otroligt perfekt och vacker som en stardoll...

Sånt är väl relativt. Han kanske föredrar runda mörka kvinnor om han gift sig med en med det utseendet. Av bilder på morsan hans är hon också rund och mörk. Man brukar ju säga halvt på skämt att män gillar sina morsor. Där du Violetta, där har du något till nästa nummer av Vi Föräldrar.
2015-10-01, 17:32
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vilken grund är mer sannolik då en tonårsflicka mördas av en för henne obekant person än att GM har någon form av sexuella motiv och baktankar?
Upplys mig gärna din dåre!!!

Det är ju lite skillnad på att spekulera:

"Jag tror att det är nån form av sexuellt motiv"

mot

"Jag tror han är en pervers sexualsadist"

Det har inte kommit ut en enda hundraprocentig detalj som stöder den senare varianten.
2015-10-01, 17:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Även tips från sierskor blir per automatik en del av utredningen när de når en polis som arbetar med den. Så, ur den aspekten är det rätt att säga att de utreds, och det krävs att irrelevanta tips utreds för att det ska kunna vara möjligt att sortera bort dem. Som jag skrev:

Helt med på att sierskor i huvudsak använder sig av rena sannolikhetsteorier, men finns det någon sierska i området som tipsat polisen är möjligt att hon också utgår från vad hon faktiskt sett eller hört – och det kan vara relevant.

Finns faktiskt en i närheten som är riktigt duktig.
2015-10-01, 17:42
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det är ju lite skillnad på att spekulera:

"Jag tror att det är nån form av sexuellt motiv"

mot

"Jag tror han är en pervers sexualsadist"

Det har inte kommit ut en enda hundraprocentig detalj som stöder den senare varianten.
Alla har rätt att tro, inte sant?
De finns de som tror att hon skulle kidnappas av främmande makt pga. pappans arbete inom det militära och har torgfört den åsikten.
Det finns andra som tror att syftet var kidnappning för att pressa pengar.
Då är det enligt min mening mer sannolikt att GM är pervers och/eller sadistiskt lagd, sjäva gärningen beskrivs för övrigt som ovanlig, tillvägagångssättet då hon mördades.
En ond lustmördare med en sjuk hjärna håller jag för mer troligt än att detta har något samband med pappans arbete.
Jag tycker litauern ser riktigt elak och empatilös ut dessutom, ögonen är tomma.
2015-10-01, 17:53
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Alla har rätt att tro, inte sant?
De finns de som tror att hon skulle kidnappas av främmande makt pga. pappans arbete inom det militära och har torgfört den åsikten.
Det finns andra som tror att syftet var kidnappning för att pressa pengar.
Då är det enligt min mening mer sannolikt att GM är pervers och/eller sadistiskt lagd, sjäva gärningen beskrivs för övrigt som ovanlig, tillvägagångssättet då hon mördades.
En ond lustmördare med en sjuk hjärna håller jag för mer troligt än att detta har något samband med pappans arbete.
Jag tycker litauern ser riktigt elak och empatilös ut dessutom, ögonen är tomma.

Håller med om det sista faktiskt, men vet inte om han avskyr att bli fotad t ex.
Inte så många bilder heller.

Jag tror att det är nån form av sexuellt motiv och väntar på FUP, vill ha den nu !
2015-10-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Förstår vad du menar och håller med. Jag jobbar själv inom vården. SVBK är verkligen ett forntidsexempel och ett hemskt exempel på hur kvinnor som sökt hjälp diskriminerats och kränkts.
Exemplet jag tog upp från kriminalen var från 60-70-talet och är ändå lite skillnad mellan vården och inom polisen. Var speciella tanter som ofta ringde, för att prata av sig - och när polisen sen kunde svara t.ex "nu är det löst, nu har vi kopplat bort det som strålar" så kände vederbörande ett lugn, ett tag.
Egentligen var det nog vården de skulle kontaktat.
Fördomsfullt och nedlåtande beteende mot de som söker hjälp skall varken finnas hos vården eller polisen, såklart!

Det du beskriver låter både som förakt mot just kvinnor ( för var finns "strålgubbarna") och som fördomsfullt. Kvinnor har i alla tider förföljts av män. Lätt för Kling&Klang att avfärda det som "stråltanter". Så föraktfullt.
Nu registrerar polisen istället dessa i "forskningssyfte". Lika men ändå olika.
2015-10-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Håller du inte med om att man bör förpassa alla Saida-tips och tips från tokdårar som säger sig ha övernaturliga förmågor i en särskild tokpärm!? - Skövdepolisen har ju sagt sig följa upp alla tips - men tömma sopcontainrar och sätta upp relevanta avspärrningsband tycks man inte klara av att effektuera inom rimlig tid.

De är inte utan att man så smått ser fram emot kommande FUP; lika tjock, sägs det, som två gamla testamenten. LJ:s ambition var att banta ned FUP:et till 1000 sidor, men det är tydigt att hela tokpärmen kommer att finnas med.

"Banta" ner fupen? Med 1000 sidor? Vad kommer då att försvinna?
Låter oroväckande.
2015-10-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
"Banta" ner fupen? Med 1000 sidor? Vad kommer då att försvinna?
Låter oroväckande.

Inte banta ner med 1000 sidor, banta ner till 1000 sidor.
2015-10-01, 19:09
Medlem
Lars Hypotesen Johansson :

Han vet inte ett skit om den här utredningen men man kan ju tycka att han borde lära sig grunderna i spaningsarbete: man ska vara objektiv.

Vad är detta för nivå på professionella utredare? Låter som Lasse blev riktigt riktigt arg och känslosam. Inte förtroendeingivande. Poliser ska inte gå ut så aggressivt i media. Det är no-no.

Och ska Lasse och hans 8-mannalag ta ordet objektivt i sin mun? De som bestämde sig redan dagarna efter försvinnandet att litauerna (obs plural!) var huvudmisstänkta? På polisiär "intuition"? Det kanske inte bara är Helenafallet som väcker funderingar. Kanske Skaraborgspolisen "känner" lite för mycket - på nivå med andra medium. Vem vet.

Vidare påstår Lasse följande om Helenafallet.

det är två helt olika fall som inte har med varandra att göra

Hur kan han veta det? Han vet ju inte hur och varför Helena mördades. Det lät inte särskilt "objektivt".

http://www.news55.se/artiklar/spaningsledarens-svar-pa-kritiken-leif-gw-persson-vet-inte-ett-skit/

Lars Hypotesen Johansson inger nog farhågor om sin professionalitet både här och var. Skulle tro att bla NFC är ganska "trötta" på honom.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-01 kl. 19:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in