2015-10-01, 02:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det va just det fetade jag undrade om. Vilka är de MER underbyggda antydningarna?
Jag har inte sett en enda, men är glad om någon kan länka någon form av bevis för det som folk vill sprida, just om AJ's söner.

Det är möjligt att folk ser business i att tala ner andra. Är väl ett klassiskt skitstövelmanér

Det kan ju vara fråga om att det är mer än att "tala ner andra" och inte bara ett skitstövelmaner. Det kan vara lönsamt att hitta/skapa problem om man kan erbjuda hjälp att mot betalning (eller lojalitet) lösa problem.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-10-01 kl. 02:39.
2015-10-01, 02:39
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Vad är din uppfattning om var LH hittades? Boden?

Jag har alltid trott att hon hittades där.
Mina främsta sanledningar till det är:
1. Man arbetade i och kring boden nattetid.(bilder finns).
2. Den fördes ganska omgående bort från platsen. (För djupgående analys).
3. Placerad så att hundskallen hördes "bakom huset" som det rapporterades om live vid tiden då pressträffen skulle ske (som flyttades fram).
4. Det är en avlägsen byggnad som troligtvis saknar funktion och kan därför av GM ses som ett bra gömställe.

Det kan också vara så att byggboden varit inkopplad till el och vatten, då blir den även en bra plats för att bearbeta kroppen. (Stycka).
2015-10-01, 02:47
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag har alltid trott att hon hittades där.
Mina främsta sanledningar till det är:
1. Man arbetade i och kring boden nattetid.(bilder finns).
2. Den fördes ganska omgående bort från platsen. (För djupgående analys).
3. Placerad så att hundskallen hördes "bakom huset" som det rapporterades om live vid tiden då pressträffen skulle ske (som flyttades fram).
4. Det är en avlägsen byggnad som troligtvis saknar funktion och kan därför av GM ses som ett bra gömställe.

Det kan också vara så att byggboden varit inkopplad till el och vatten, då blir den även en bra plats för att bearbeta kroppen. (Stycka).

Ja och den vara väl låst? Några få hade nycklar eller visste var nyckeln vara gömd. Det var detta som Lars J kommenterade enligt mitt komihåg. Han sa:- Det fanns inte så många att välja emellan som man kunde misstänka. Några få hade tillgång till boden. Dörren var låst.
2015-10-01, 03:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Tja. det där med klippdockorna behöver ju inte betyda så mycket, om någon annan använt hans dator.
Sett i hans context så blir det ju jäkligt misstänksamt. Det är ju lite infantilt om han sitter där och klär av och på dessa dockor. Tänder han på tonåringar? Är tonåringar hans huvudsakliga intresse?
Det finns ju även chatt, vänklubbar osv om man är medlem i Stardoll. Har han ägnat sig åt grooming? Utgett sig för att själv vara tonåring osv. Många frågor som väcks, eller hur?

Det var ju massor av funktioner där och klickbara riktiga bilder på unga tjejer. Jo, nån annan kan ha använt datorn, han har kanske syskonbarn. Men som du säger: Sett i ett sammanhang blir det allt udda för en 35-årig man.
Yak. Tvi. Usch. Blä. Urk.
http://www.stardoll.com/sv/realceleb/Milly_Becky_Rosso-15419054.html
2015-10-01, 03:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det låter inte sannolikt. Dessutom - varför skulle han sedan besvära sig med att dra upp henne och flytta henne därifrån efteråt - istället för att bara sänka kroppen i gödselbrunnen.
Det var ju knappast så att man redan innan gick ut med att brunnar skulle tömmas och genomsökas.

Kanske inte litauterna skulle tänka på det så, men i övrigt har det ju hittats en och annan kropp i gödselbrunnarna i Skaraborg tidigare, så för polis och övriga var det nog självklart att dessa skulle kollas direkt.
2015-10-01, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Kan du vara snäll och låta bli att fel citera mig tack !!!

Det jag skrev den 29 Augusti var så här :

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

"Fick just den här tanken;
Tänk om
"gästen som skulle ha uppträtt aggressivt" i cafeet dagen innan Lisa försvann faktiskt var denna påstådda AJs "galna adoptivson" och att det var därför att AJ på söndagen gick till cafeet och hälsade på Lisa för att be Lisa om ursäkt för hans "galna adoptivson"'s beteende dagen innan?"

Så det var enbart en TANKE en möjlig teori, varför jag också just skrev TÄNK OM!

Du är väl fasen inte felciterad?!?! Läs mitt inlägg lite noggrannare och ryck inte ut en del ur en helhet...exemplifieringen inleder jag med "De spekulationer/insinuationer som gjorts..." och därefter ger jag alltså exempel på spekulationerna, som jag efterfrågar lite mer substans till. Jag är så jävla klar som man kan vara på svenska språket att detta är spekulationer enligt min mening.
2015-10-01, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja och den vara väl låst? Några få hade nycklar eller visste var nyckeln vara gömd. Det var detta som Lars J kommenterade enligt mitt komihåg. Han sa:- Det fanns inte så många att välja emellan som man kunde misstänka. Några få hade tillgång till boden. Dörren var låst.
Kan du citera det du skriver om så kan vi reda ut om det är mitt eller ditt kom-i-håg som har navelludd istället för myelin kring synapserna.
2015-10-01, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast vet man att han leker med klippdockorna? Eller har han bara funnits ha besökt sidan? För att en unge i bekantskapskretsen berättat om den? Han har inte barn själv men förmodligen syskonbarn. Antagligen en del på detta forum som också besökt Stardollsidan, för att kolla vad det är och inte egentligt intresse av innehållet som sådant på sidan.
Källa på att han inte har barn själv?😄
2015-10-01, 03:31
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Fast vet man att han leker med klippdockorna? Eller har han bara funnits ha besökt sidan? För att en unge i bekantskapskretsen berättat om den? Han har inte barn själv men förmodligen syskonbarn. Antagligen en del på detta forum som också besökt Stardollsidan, för att kolla vad det är och inte egentligt intresse av innehållet som sådant på sidan.

Nej man vet inte om han leker med klippdockor.
Man vet inte om han gillar star-dolls.
Vad man däremot vet är att han har en dotter. Så du får nog läsa på lite bättre
2015-10-01, 03:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Läs personundersökningen via i trådstart.
2015-10-01, 03:35
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det kan ju vara fråga om att det är mer än att "tala ner andra" och inte bara ett skitstövelmaner. Det kan vara lönsamt att hitta/skapa problem om man kan erbjuda hjälp att mot betalning (eller lojalitet) lösa problem.

Om du frågar mig om hur det spekulerats vilt i tråden så är det helt sanslöst, så man faktiskt blir mållös av att folk hänger hur allt och alla.
Men du får gärna förklara närmre vad du menar med det fetade. Jag är nog lite trög mitt i natten
2015-10-01, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi

Det har jag ingen källa på annat än att barn inte funnits med i bakgrunds och familjebeskrivningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in