2015-09-27, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenno1
Han är dömd för tre mord. Ett dubbelmord på ett äldre par i Ystad och ett styckmord på en kvinna i Malmö. Har du svårt att ta in och förstå fakta?

Du har säkert rätt i att han aldrig delgavs misstanke men man kan likaväl vara misstänkt i en utredning oavsett svaga grunder. Kan tänka mig att det i da Costa fallet har funnits ett stort antal misstänkta som aldrig delgivits misstanke p g a för svag koppling. Gonerk* är inte dömd i da Costa fallet och ska naturligvis ses som oskyldig men vi kanske kan vara eniga om att han åtminstone var en person av intresse i den utredningen?

Om han hade något med mordet som avhandlas i denna tråd att göra, är kanske långsökt, personligen tror jag inte det. Jag nämnde denne person då det frågades efter vem den svenske styckmördaren med utländsk bakgrund kunde vara. Som du ser i en av mina länkar figurerar han också i utredningen som avhandlas i denna tråd. Via ett tips som naturligtvis inte behöver betyda något. Som sagt, jag tror inte Gonerk* har med detta mord att göra.

Nej SG dömdes inte för mord i fallet -74, utan för vållande till annans död, pga huvudet aldrig återfanns. Domen finns här
Citera
2015-09-29, 22:01
Medlem
Citat:
Han är dömd för tre mord. Ett dubbelmord på ett äldre par i Ystad och ett styckmord på en kvinna i Malmö. Har du svårt att ta in och förstå fakta?

Nej han är inte dömd för tre mord är du utvecklingsstörd eller Läs i domen vilket brott han dömdes för mot flickvännen
Citera
2016-03-31, 20:34
Medlem
Ett par artiklar ur AB från 1987
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kazuko%20Toyonaga%201986/AB%2019870815_zpswebixcqi.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kazuko%20Toyonaga%201986/AB%2019870823_zps5zzvtyil.jpg.html
Citera
2016-04-08, 17:02
Medlem
"Hon mötte sin mördare i Sverige"
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Kazuko%20Toyonaga%201986/Scan%20288%20Page%20144_zpspc0jyhah.jpg.html
Citera
2017-08-23, 12:17
Medlem
Citat:
Efter fyndet i havet – polisen tittar på fallet med styckad student

Citat:
Den 22-åriga Kazuko Toyonaga åkte från Tokyo i maj 1986 och reste genom bland annat Tyskland, Sverige och Danmark.
Flera dagar efter första fyndet hittades ännu en platspåse med kroppsdelar, denna gång i Christianshavns Kanal, uppger danska TV2. Kroppsdelarna tillhörde samma kvinna, men polisen lyckades identifiera offret först åtta månader senare, med hjälp av en tysk tandläkare.
Fallet blev aldrig löst. När mordet begicks var Peter Madsen 15 år gammal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/kkwmB/efter-fyndet-i-havet--polisen-tittar-pa-fallet-med-styckad-student
Citera
2017-08-23, 16:20
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/kkwmB/efter-fyndet-i-havet--polisen-tittar-pa-fallet-med-styckad-student

Finns några mer ledtrådar från detta gamla fall? Vilka hon träffade, var hon var någonstans i Danmark.

Det vore ju väldigt tidigt för en 15 åring att begå ett styckmord. Samtidigt verkar ju nuvarande MGM i fallet KW vara väldigt bekväm med styckmordet med tanke på hur oberörd han var när han kom in till land efter sänkt ubåt.

Sannolikt är det en annan person, men polisen kollar väl upp av ren rutin för att se eventuella samband.
Citera
2017-08-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Finns några mer ledtrådar från detta gamla fall? Vilka hon träffade, var hon var någonstans i Danmark.

Det vore ju väldigt tidigt för en 15 åring att begå ett styckmord. Samtidigt verkar ju nuvarande MGM i fallet KW vara väldigt bekväm med styckmordet med tanke på hur oberörd han var när han kom in till land efter sänkt ubåt.

Sannolikt är det en annan person, men polisen kollar väl upp av ren rutin för att se eventuella samband.

Nej man kunde aldrig fastställa vem eller vilka personer Kazuko träffade, inte ens nationalitet men man misstänkte att GM kunde vara svensk. Kazuko som bara talade japanska nämnde aldrig några namn i sina brev, utan bara att hon kände sig ensam och ville ha en reskamrat. Hon blev även bestulen på en blå sovsäck men ingen vet om det finns något samband med mordet. Ingen vet var hon bodde i Köpenhamn eftersom det tog så lång tid att identifiera kroppen, inga vittnen trädde heller fram förutom någon som ska ha sett henne vid ett vandrarhem i Stockholm innan hon reste till Danmark troligen via tåg.

Exakt var hon bodde i Norge är okänt. Kazuko var försöksperson och ska ha blivit väldigt sjuk av experimenten men repat sig, det nämns som sagt i tråden om att andra personer knutna till läkemedelsföretaget mördats men det verkar inte finnas så mycket mer info.

Peter Madsen kan vi nog utesluta, detta fall tas ofta upp i samband med liknande mord i Danmark men någon klarhet i Kazuko Toyonagas öde får vi sannolikt aldrig.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-08-23 kl. 17:02.
Citera
2017-08-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Citat:
Den 22-åriga Kazuko Toyonaga åkte från Tokyo i maj 1986 och reste genom bland annat Tyskland, Sverige och Danmark.
Flera dagar efter första fyndet hittades ännu en platspåse med kroppsdelar, denna gång i Christianshavns Kanal, uppger danska TV2. Kroppsdelarna tillhörde samma kvinna, men polisen lyckades identifiera offret först åtta månader senare, med hjälp av en tysk tandläkare.
Fallet blev aldrig löst. När mordet begicks var Peter Madsen 15 år gammal.

En rättelse här, Kazuko kom till Freiburg i Västtyskland i mars 1986 och påbörjade sina resor i Europa i september samma år.

http://photobucket.com/gallery/user/daCosta_arkivet/media/cGF0aDpPdnJpZ3QvT3ZyaWdhIGJyb3R0c2ZhbGwvS2F6dWtvIF RveW9uYWdhIDE5ODYvU2NhbiAyODggUGFnZSAxNDRfenBzcGMw anloYWguanBn/?ref=
Citera
2017-08-23, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes

PM är tydligt "fetisch" (tänder på vissa saker hos kvinnor, är det på det viset att han blir upphetsad av "kvinnodelar", och besatt i att låta sina fantasier flöda fritt. ......" spelar det ingen roll om han bara var 15 år " ).
Citera
2017-08-23, 20:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Du har säkert rätt i att han aldrig delgavs misstanke men man kan likaväl vara misstänkt i en utredning oavsett svaga grunder. Kan tänka mig att det i da Costa fallet har funnits ett stort antal misstänkta som aldrig delgivits misstanke p g a för svag koppling. Gonerk* är inte dömd i da Costa fallet och ska naturligvis ses som oskyldig men vi kanske kan vara eniga om att han åtminstone var en person av intresse i den utredningen?

Om han hade något med mordet som avhandlas i denna tråd att göra, är kanske långsökt, personligen tror jag inte det. Jag nämnde denne person då det frågades efter vem den svenske styckmördaren med utländsk bakgrund kunde vara. Som du ser i en av mina länkar figurerar han också i utredningen som avhandlas i denna tråd. Via ett tips som naturligtvis inte behöver betyda något. Som sagt, jag tror inte Gonerk* har med detta mord att göra.

Ne, Gonerka och Kazuko har jag svårt att se att de möjligt ens skulle haft beröringspunkter att ens kunna råka på varandra. Den rättsläkare som obducerat Gonerkas offer ansåg honom högintressant i da Costa fallet.

Den här märkliga Madsen kanske är långsökt att han skulle ha styckat någon i 15 års åldern, men å andra sidan, det är jävligt konstigt att någon ger sig till att stycka en kropp och röja undan bevis för vad en påstår är en olycka.

Kanske ännu mer långsökt, hur var det egentligen när han bodde med sin far, när man läser beskrivningar verkar ju inte gubben varit riktigt sund, han verkade ju svartsjukt lägga beslag på den unge Peter i det att denne endast fick träffa modern en gång per år...bottnade det i missriktad omsorg om Peter eller något nedlåtande inställning att modern inte duger till att ha hand om sonen?
Citera
2017-08-25, 14:40
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
PM är tydligt "fetisch" (tänder på vissa saker hos kvinnor, är det på det viset att han blir upphetsad av "kvinnodelar", och besatt i att låta sina fantasier flöda fritt. ......" spelar det ingen roll om han bara var 15 år " ).

Nä, visst, det inte omöjligt, men jag tror antalet styckmördare i världen 15 år och yngre är tämligen få.

Men det är ju sannerligen intressant. Och som sagt, han beter sig lite väl lugnt efter ubåtsturen för att jag skall tro att det är en förstagångsförbrytare vi har att göra med.

PM var nära fyndplatsen 1986:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pwBb6/uppgift-madsen-nara-plats-dar-kroppsdelar-hittades-1986

Citat:
Vi har uppgifter om att Peter Madsen så gott som dagligen befann sig i närheten av platsen där delar av Kazuko Toyonaga hittades.

– Det känner jag inte till, och har svårt att tänka mig, han var ju bara 15–16 år. Vi får titta på det, men det blir längre fram, säger Jens Møller Jensen.
Senast redigerad av SigersonHolmes 2017-08-25 kl. 14:43.
Citera
2017-08-25, 15:52
Medlem
Undrar vad som menas med att han så gott som dagligen befann sig i närheten av där likdelarna hittades? Om det bara menas att han befann sig i Köpenhamn, så gäller det ju en halv miljon andra. Fast det är klart, de är ju inte påkomna för något annat styckmord, men han känns ändå för ung. Var ska han ha genomfört styckningen, hemma hos sin far, som inte märkte något, alt lät bli att anmäla? Någon ubåt hade han ju inte då, och styckning är extremt svårt att genomföra om man inte själv har tillgång till hem alt. större lokal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in