2015-09-28, 17:13
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bOnNeSS
Jag gillar dom 313 orna alltså. hur bra som helst. har gemfört med mina lila up jhon1 som jag får utskrivet. ingen skillnad alls

härligt för dig!
Som sagt alla svarar vi olika på olika märken

För mig hade dom sämre effekt än ksalol, vilket jag tycker är näst sämst. på tredje plats kommer Kern Pharma, på fjärde plats kommer ett namn som jag just nu inte kommer på, och på första plats utan tvekan, pfizer.

Men jag vet dem som tycker ksalol är bättre än pfizer. Fast då är jag också tveksam om det verkligen var äkta pfizer dem provade.
Citera
2015-09-28, 23:09
Medlem
Kan man dela en ksalol (i blister) på mitten och få en 0,5mg?
Citera
2015-09-28, 23:17
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Kan man dela en ksalol (i blister) på mitten och få en 0,5mg?

ja fast inte med kniv och sånt, går att köpa tablettdelare på apoteket. inte så dyrt
Citera
2015-09-28, 23:20
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
härligt för dig!
Som sagt alla svarar vi olika på olika märken

För mig hade dom sämre effekt än ksalol, vilket jag tycker är näst sämst. på tredje plats kommer Kern Pharma, på fjärde plats kommer ett namn som jag just nu inte kommer på, och på första plats utan tvekan, pfizer.

Men jag vet dem som tycker ksalol är bättre än pfizer. Fast då är jag också tveksam om det verkligen var äkta pfizer dem provade.

jag gillar upjohn 1 orna lila. klart niceast men dom ksalolen jag köper nu är fan riktigt bra=) nästan bättre än pfizers
Citera
2015-09-28, 23:54
Medlem
Citat:
ja fast inte med kniv och sånt, går att köpa tablettdelare på apoteket. inte så dyrt
Vad är egentligen problemet med att dela med ex. vis kniv? Hur kan det då ske en "obalans" i halvorna?
Citera
2015-09-29, 00:29
Medlem
Vill man vara skön en hel dag (16~ timmar), är det då en bra idé att köra med påfyllning var 4:e timme? Ex. vis 2mg när jag vaknar, sedan 1mg var 4e timme gärna nån timme innan måltider.

Vill inte att jag ska spåra ur och vakna upp o inte minnas något
Citera
2015-09-29, 02:36
Medlem
Citat:
Vill man vara skön en hel dag (16~ timmar), är det då en bra idé att köra med påfyllning var 4:e timme? Ex. vis 2mg när jag vaknar, sedan 1mg var 4e timme gärna nån timme innan måltider.

Vill inte att jag ska spåra ur och vakna upp o inte minnas något

Funkar kanon, jag hade kört var 5-6:e timme.
Citera
2015-09-29, 02:37
Medlem
Citat:
Vad är egentligen problemet med att dela med ex. vis kniv? Hur kan det då ske en "obalans" i halvorna?

Eller hur, varför skulle man inte kunna dela med en kniv?
Citera
2015-09-29, 05:35
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
jag gillar upjohn 1 orna lila. klart niceast men dom ksalolen jag köper nu är fan riktigt bra=) nästan bättre än pfizers
pfizer köpte upp upjohn för några år sedan så pfizer=upjohn
dvs det är exakt samma labb som upjohn, men pfizer är numera ägaren.
tex om volvo köper upp saab, så kör du fortf en saab, men volvo äger den
Citera
2015-09-29, 09:05
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Eller hur, varför skulle man inte kunna dela med en kniv?

ksalolen kan lätt gå sönder så blir det inte exakta halvor lite småbitar och så, men gör som du vill. Var bara ett tips
Citera
2015-09-29, 09:06
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
pfizer köpte upp upjohn för några år sedan så pfizer=upjohn
dvs det är exakt samma labb som upjohn, men pfizer är numera ägaren.
tex om volvo köper upp saab, så kör du fortf en saab, men volvo äger den

jag vet pallade bara inte skriva upjhon hela tiden hehe.
gillar du dom Ksalolen som finns ute nu?
Citera
2015-09-29, 10:17
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
jag vet pallade bara inte skriva upjhon hela tiden hehe.
gillar du dom Ksalolen som finns ute nu?

det finns två ksalol ute nu. de som kommer i blister, och de som kommer i stora påsar lösa.
Alla som tydligt kan uppvisa sina blister har 90% att ha äkta vara, även om det finns en fabrik i serbien som pirattrycker bensedin och även blister.
de riktiga har jag för mig kommer från ungern. eller så blandar jag ihop det, skitsamma.

de äkta varorna de som håller 1mg och ej är ojämna, jag tycker dom funkar helt okej! men inte lika bra som en riktig pfizer. Skulle inte ens kunna jämföra 3st ksalol mot 1st pfizer.. Känns som en helt annan effekt.

Ksalol är bra som sömnpiller för mig. Pfizers är mer berusningskänsla. Ksalol oavsett dos ger iallafall inte mig berusningskänsla, men det är det få benso som gör och det är extremt sällsynt, och verkar vara lite från dag till dag, konstigt nog.
Jag har ju som jag skrivit experimenterat nyligen med att ta 50st iktorivil på en och samma gång (roche original, med 100% säkerhet) och då hände det absolut ingenting, jag kunde inte ens somna enklare.
dagen innan tog jag EN tablett på 2mg som jag kände av.
Så min teori är att jag har så få receptorer kvar i hjärnan, att den 2mg tabletten redan satt på de få receptorer jag har, därför även om jag tryckte 100mg till dagen efter, hade benson ingenstans att ta vägen..

Vilket alltså betyder för mig, efter ett uppehåll, så funkar dos nr 1. Den funkar bra.
Dos nr 2 och framåt händer ingenting.

Trist som fan är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in