2015-09-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan MGM vara så tuff att han inväntar att frun och hans bror ska bli frikända och då erkänner han dråp.

Eller drömscenariot att han berättar att bror och frugan gjorde det.
2015-09-25, 18:44
Medlem
chilimansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du. Lägg ner.
Jag har haft långtradardiskussioner med Xenia om just detta så jag är fullt medveten om vad vederbörande ältar. Det har varit så synd om advokaten vid häktningsförhandling. Fallet är så annorlunda. ÅK är så taskig och gör fel då presentationen är muntlig.

DET är bullshit och det framkom exakt vad jag skrivit om via tv-programmet men lika fan så ska hon ha det till att hon har rätt och fallet är såååå annorlunda.

Jävligt tröttsamt med andra ord när så INTE är fallet och ÅK har denna rättighet.

Bra skrivet . Jag är helt ny här men har läst en hel del av tidigare inlägg och sett detta evinnerliga tjat om hur åsidosatt den misstänktes advokat är hela tiden . Rättssäkerheten är ju viktig men i detta fall så utnyttjar ju åklagaren genom yppandeförbudet sin rätt att bara dela med sig av den information han anser vara lämplig utan att förundersökningen blir lidande . Jag förstår inte att det ska vara så svårt att fatta detta för vissa . Att man sen gör flera hundra inlägg om saken är ju ännu konstigare .
2015-09-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det har aldrig existerat en människa som inte haft fel en miljon ggr. Jag har inget intresse av att diskutera GW:s synska förmågor att felfritt spå framtiden. Att avfärda hans åsikter är dock nonsens. Han har mer erfarenhet av mordfall än någon på FB och de flesta i Sverige och har allmänt ett gott yrkesmässigt rykte. Det är en kvalificerad gissning av en kvalificerad person. Hans uttalande ska ses mot den bakgrunden och inte som allvetande eller all-ovetande väsen, beroende på vilken hejarklack man frågar
Jag avfärdar inte hans åsikter men undrar lite vilka bevekelsegrunderna för hans uttalanden här är. Och ibland kan det vara bättre att vara tyst, särskilt om man är en stor och bullrig person som tar mycket plats.
2015-09-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Eller drömscenariot att han berättar att bror och frugan gjorde det.

Då hade nog MGM gjort det innan polis och åklagare reste till hans hemland.

Nu är det väl MGM som har en del att förklara.
2015-09-25, 18:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du. Lägg ner.
Jag har haft långtradardiskussioner med Xenia om just detta så jag är fullt medveten om vad vederbörande ältar. Det har varit så synd om advokaten vid häktningsförhandling. Fallet är så annorlunda. ÅK är så taskig och gör fel då presentationen är muntlig.

DET är bullshit och det framkom exakt vad jag skrivit om via tv-programmet men lika fan så ska hon ha det till att hon har rätt och fallet är såååå annorlunda.

Jävligt tröttsamt med andra ord när så INTE är fallet och ÅK har denna rättighet.
Det är du som ältar, inte jag. Jag vill bara ha svar på en fråga, vad gör detta fall så annorlunda att åklagaren måste frångå huvudregeln genom att undanhålla försvaret fortlöpande information om förundersökningen?
2015-09-25, 19:10
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är du som ältar, inte jag. Jag vill bara ha svar på en fråga, vad gör detta fall så annorlunda att åklagaren måste frångå huvudregeln genom att undanhålla försvaret fortlöpande information om förundersökningen?
Det vet nog bara de som än insatta. Vi får veta när FUP kommer.
2015-09-25, 19:12
Medlem
afvongreves avatar
Jag har varit i en del mycket farliga situationer och då har jag förstått att det gäller att vara ödmjuk. Det förstod väl inte den här 17-åringen. Man kan inte gapa som vanligt när man har med främlingar att göra. När ska svenska tjejer lära sig det? Håll käften om han verkar instabil.
2015-09-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilimanson
Bra skrivet . Jag är helt ny här men har läst en hel del av tidigare inlägg och sett detta evinnerliga tjat om hur åsidosatt den misstänktes advokat är hela tiden . Rättssäkerheten är ju viktig men i detta fall så utnyttjar ju åklagaren genom yppandeförbudet sin rätt att bara dela med sig av den information han anser vara lämplig utan att förundersökningen blir lidande . Jag förstår inte att det ska vara så svårt att fatta detta för vissa . Att man sen gör flera hundra inlägg om saken är ju ännu konstigare .

Det är just det rättssäkerhet handlar om. Särskilt när det handlar om en svagare part som i detta fallet. Om det var en greve/godsägare som häktad hade varit starkare part och då saken varit i ett annat läge. Dennes advokat hade levt rövare och trådens alla främlingsfientliga krafter hade varit upprörda å godsägarens vägnar.
2015-09-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag har varit i en del mycket farliga situationer och då har jag förstått att det gäller att vara ödmjuk. Det förstod väl inte den här 17-åringen. Man kan inte gapa som vanligt när man har med främlingar att göra. När ska svenska tjejer lära sig det? Håll käften om han verkar instabil.

Så nu är LH skyldig till sitt eget mord. Tycker du. Kan ju vara både nära släktingar och godsägare som tycker att "förtjusande" flickor ska bete sig just förtjusande.
2015-09-25, 19:15
Medlem
Undra vad NFC tycker om att Lars Hypotesen Johansson ständigt utpekar dem som sinkande för utredningen.
Senast idag
– Vi väntar på en del svar från NFC
http://www.expressen.se/gt/tva-kan-slippa-atal-i-lisa-holm-fallet/
Senast redigerad av nopomil 2015-09-25 kl. 19:18.
2015-09-25, 19:17
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Takläggare har säkerhetsrep (eller vad fan heter det?... ifall man faller) . Kanske den användes. Kan inte komma på annat rep som han kan ha haft.
Kanske säkerhetsrepet som ströp lisa låg i mjölkrummet,bilen eller hemma hos han efter mordet. Fast han har vart väldigt klantig, så han kan ju ha gömt vid lisa.
Ett självmordsförsök som gick snett kanske MG hittar henne och försöker rädda hennes liv i sista stund men då var hon redan död , sen så har MG blivit rädd och gjort allt för att undanröja kroppen för att inte bli misstänkt sen gick allt snett och han blir mer och mer indragen i detta
2015-09-25, 19:23
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så nu är LH skyldig till sitt eget mord. Tycker du. Kan ju vara både nära släktingar och godsägare som tycker att "förtjusande" flickor ska bete sig just förtjusande.

Det var bara ett tips. Flickor var förtjusande på 50-talet. Det är nya tider nu. Numera är det bäst att hålla käften!! Det är mitt tips.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in