Citat:
Ursprungligen postat av
S.Kandal
Det tråkiga med dessa upp och nedgångar i diverse opinionsmätningar är ju att vi inte får något facit.
Om jag får tippa hade sd snuddat vid 30% om det vore val idag, möjligen även en bit över. Inte undra på att man då personligen blir något dyster över att valet inte står för dörren. Det hade varit så makalöst underbart att få uppleva alla belackares reaktioner över resultatet.
Hoppet är nu att moderaterna bryter DÖ. Känns tyvärr tveksamt att detta kommer att ske men hoppet är det sista som överger en.
Detta är även min tro. Aldrig har ett nyval varit så viktigt som nu. 1000+ Iphoneflyktingar per DYGN väller in. Detta är farligt på riktigt. Fortsätter detta något år till och på detta anhörighetsinvandringen på 3 ggr antalet är total systemkollaps faktum inom kort.
Då blir det kravaller, upplopp i stor skala och inte omöjligt inbördeskrig i förlängningen.
Folkomröstning om invandringen eller nyval nu!
Som Pung (vars senaste inlägg är halvt på briljant) beskrivit så väl så måste vi ut på gatorna nu. Om bara ett par år ÄR det för sent.
De senaste siffrorna från Sifo, Ipsos och faktiskt även Inizio är för låga, alldeles för låga för att vara annat än styrning/manipulation i form av urval, viktning, frågeställning. Med en skitsnygg folihatt påsatt kanske t.om rent av lögner.
Säger nästkommande Sentio och Yougov minskning på 2-3% så skall jag överväga min åsikt.