2015-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo det är troligt också. Tänkte bara på att det i ladan/ladorna (bredvid caféet) funnits djur (nöt?) förut, om jag inte minns fel. Tänkte att det stod kvar foderautomater kanske. Men jag kan verkligen inget om sånt.

Haha, inte jag heller. Men plocka med ett skåp eller foderautomat från ladan vid caféet när sådant utbud nog finns på Martorp?
2015-09-24, 22:10
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Haha, inte jag heller. Men plocka med ett skåp eller foderautomat från ladan vid caféet när sådant utbud nog finns på Martorp?
Jo men tänkte på transporten, undvika bevis i bilen, och slippa åka omkring med en död/halvdöd kropp helt öppet..
2015-09-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag tror att dom har hittat spår på materialet som kvävde henne, tejp, tyg eller kanske plast. Motivet tror jag var att hon såg någon aktivitet i mjölkrummet som var brottslig, kanske ett annat mord

Ett annat mord? Som mördaren/mördarna lyckats mörka?
2015-09-24, 22:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra, då vet vi att du tycker så, dock så kan andra än du ha en anledning att spekulera i de mest äckliga saker man kan tänka sig, det vet du ingenting om, du bestämmer inte vem som har anledning eller inte.

Varför reagerade poliserna på fyndet så som de gjorde, såg de något fruktansvärt äckligt eller hade de aldrig sett en död kropp förut, vad tror du?

Vi vet att poliserna reagerade kraftigt. En grät en annan körde ner ansiktet i sin hunds päls. De som rimligtvis är vana vid att se lik. Ja de regerade mycket kraftigt. Visst borde det rimligen bero på att något vidrigt har hänt.

Men varför i helvete måste man vara så sjuk att man på ett forum spekulerar i hur illa tilltygad LH var? Då är man sjuk i huvudet. Kanske det kommer fram men inte viktigt utan viktigt är att den/de som gjort detta åker fast och får sitt straff.

Sök vård OY, du verkar behöva det.
2015-09-24, 22:14
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag påstod väl knappast att 17-åriga kvinnor utgör idealtypen för dem som drabbas av detta sjukdomstillstånd?

Tvärtom är det ovanligt förekommande i låga åldrar.

Metastudier visar att ca 90 % av de drabbade är kvinnor och där är endast 3-5 % under 50 år. Mortaliteten ligger på endast 2-3 %.

Prevalensen har dock underskattats betydligt, och studier på senare år visar att 2 % (vissa har föreslagit upp till 5 %) av hjärtinfarkterna i själva verket är stressinducerad KMP. Vikande obduktionsfrekvens tillsammans med det faktum att sjukdomar i cirkulationsorganen utgör den främsta dödsorsaken i västvärlden ger vid handen att 5 % inte är en orimlig siffra.

Men det var av den anledningen som jag också skrev att det finns gott om exempel på att tillståndet även har drabbat unga. När sjukdomstillståndet först identifierades i Japan i början av 90-talet trodde man att det enbart handlade om 1) kvinnor och 2) kvinnor i postmenopausal ålder.

Tio år senare hade man upptäckt att det kunde både drabba män och yngre kvinnor. Detta gav upphov till en febril forskning på området, eftersom de nya rönen helt skar sig mot teorin att sjukdomsorsaken skulle vara kopplat till förändringar i östrogennivåer. Det var denna utveckling jag refererade till i mitt inlägg.

Så, för att fatta det kort. Jag säger inte att det är ett vanligt sjukdomstillstånd, men det är ett där det finns tillräckligt belagda fall även hos unga för att det skulle ge upphov till en närmast exponentiellt ökning av forskningspublikationer.

Själva poängen - för tråddiskussionen - är dock att det existerar stressutlösta akuta sjukdomstillstånd som kan resultera i dödsfall.

Medelåldern är som sagt 63 år och tillståndet är reversibelt till skillnad från hjärtinfarkt. Enstaka dödsfall.
EKG visar påverkan på vänster kammare, troponin är något förhöjt, också CKMB. Kranskärlen är dock rena och inte förrän då ställs diagnosen stressutlöst kardiomyopati.

Detta enligt Läkartidningen.

Jag sätter min peng på att detta inte drabbat Lisa.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men du föreslog byteshandel, inte läckage.

Med byteshandel menar jag över det stora hela, att programmet visar filmsnuttar på brottslingar, intervjuar poliser som vill ha hjälp med tips från allmänheten osv.

I just det här telefonsamtalet mellan Aro och ? behöver det inte ha varit nån byteshandel. Då kan man kalla det en läcka.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jo men tänkte på transporten, undvika bevis i bilen, och slippa åka omkring med en död/halvdöd kropp helt öppet..
Takbox?
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Har det skrivits något i den här oföljbara tråden att mgm setts köra i "hög fart" (högre än normalt för den lilla vägen) med takbox på bilen mot Martorp och sedan utan box tillbaka?
Nej, bara att han har setts köra mot Martorp i hög fart, med en annan bil i följe. Inget om takbox, och inget om återresa.
Återstår att se om det bara var ett rykte jag hört även om det skulle förklara att inga spår efter LH hittats i någon bil
2015-09-24, 22:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Ah,ok!
Kanske därför mjölkrummet varit avspärrat så länge!
Eller inte........

Det vore mer korrekt att benämna det slaktrummet då det är det egentliga användningsområdet nu för tiden.
Ett slaktrum för småvilt, med allt vad det innebär i form av besudling/kontaminering.

Om man ska gå på kvällens uppgifter från Hasse (vettigt program f.ö), så kan anledningen till att avspärrningen fortfarande är aktiv, vara att rummet inte kunnat avfärdas till 100% ännu, men kanske runt 90%. Tillräckligt för att hålla slaktrummet som helt osannolikt som mordplats, och att det eventuellt också finns ytterligare en plats som hålls som högst sannolik.

Det som behövs för att rycka avspärrningen - Ett erkännande all inclusive.
2015-09-24, 22:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag blev lika besviken som jag förväntade mig.
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var inget nytt i programmet. Säger som någon tidigare. Vilken surprise.
Det förnumstiga tonen gjorde det snarare mindre trovärdigt och att polisen är samarbetspartner till programmet. Inte särskilt mycket till granskning med andra ord. Inavel.

Förstår mycket väl att det är lite jobbigt nu för såna som er.
Särskilt ont måste det ha gjort i era sanna alternativteoretiska själar att få höra det där
om att DNA-bevisningen direkt knyter MGM till själva MORDET.

Men den bevisningen ska ni väl i och för sig göra ert bästa för att ifrågasätta värdet av
när den väl förebringas via detta av så många hett efterlängtade förundersökningsprotokoll.

En sann alternativteoretiker ger ju inte slaget förlorat i första taget direkt. Det vet man
ju hur ni funkar vid det här laget.

Den ene vill tvunget ha en lösning såsom den heliga statistiken säger och den andre
ser gärna att mordet på tonårsflickan begåtts i kretsen av ett par riktigt onda män ur
samhällets övre skikt.
Blir nog svårt med båda sakerna. Det tycks utkristallisera sig en bild av något annorlunda.
Fast sjaskigt och brutalt är det i alla händelser. Som det alltid är när någon berövas livet.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-24 kl. 22:20.
2015-09-24, 22:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Tänk om man kunde få reda på allt som finns/fanns i mjölkrum, lada, spannmålssilo. Samt exakt vad NB arbetade med för material och grejer i ladan.

Ni minns väl att litauisk media för rätt länge sen skrev att något från NB hade hittats på något med lim, som kunde sammankopplas med kroppen. Och något om partiklar. Ungefär så, jag minns inte exakt. Då tänkte jag iaf på tejp. Eller kan det handla om lim..?
Edit: Nej bör vara tejp, pga mängden med PM och uppgifter i tråden om just tejp.

Om trådsanningen att LH är tejpad skulle vara en riktig sanning kan jag berätta att just tejp är fenomenalt bra på att fånga upp fingeravtryck. OM, alltså OM, LH tejpats (bundits, tystats, förblindats etc) med tejp skulle jag inte bli det minsta förvånad om det finns fingeravtryck därvid.
2015-09-24, 22:18
Medlem
Citat:

Tänk om dådet föregicks av en viss förberedelse då....han kanske hade tagit sina fantasier halvvägs?
Har ställt frågan förut:Vet man varför han var där,vid stängning,på sin enda lediga dag,ensam?
2015-09-24, 22:19
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om trådsanningen att LH är tejpad skulle vara en riktig sanning kan jag berätta att just tejp är fenomenalt bra på att fånga upp fingeravtryck. OM, alltså OM, LH tejpats (bundits, tystats, förblindats etc) med tejp skulle jag inte bli det minsta förvånad om det finns fingeravtryck därvid.
Fingeravtryck på tape är mycket troligt skulle jag säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in