2015-09-24, 20:45
Medlem
Lekmands avatar
SÅ. JÄVLA. ENKELT! Freiburg passar runt i kontring och Petersen avslutar! 1-0
2015-09-24, 20:45
Medlem
setubals avatar
Niiiiiiils!

Väldigt snyggt.
2015-09-24, 20:46
Medlem
marc0p0l0s avatar
Moin! Ansluter mig till er andra trogna bratwurstrunkare nu. Vem är kvinnan som kommenterar på Eurosport?
2015-09-24, 20:47
Medlem
Lekmands avatar
Nu är Freiburg i ett litet stimm. Passarna går runt runt på motståndarens planhalva utan att en enda blir fel.
2015-09-24, 20:50
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Moin! Ansluter mig till er andra trogna bratwurstrunkare nu. Vem är kvinnan som kommenterar på Eurosport?
Du är så välkommen! Gillar att Adam på fotbollskanalen skrev sin kärlekshyllning till uttrycket, även om det kanske inte var därför du skrev det nu.

Ingen aning vem det är!
2015-09-24, 20:53
Medlem
setubals avatar
Bra sekvenser av Leipzig nu, spec Forsberg. Freiburg samlade dock. Lite fler och tidigare avslut kanske vore nåt..
2015-09-24, 20:55
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Bra sekvenser av Leipzig nu, spec Forsberg. Freiburg samlade dock. Lite fler och tidigare avslut kanske vore nåt..
Nääääe, tycker jag inte
2015-09-24, 20:55
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Du är så välkommen! Gillar att Adam på fotbollskanalen skrev sin kärlekshyllning till uttrycket, även om det kanske inte var därför du skrev det nu.

Ingen aning vem det är!

Var tvungen att läsa det nu, underhållande. Vill tro att det var någon flashbackare som myntade uttrycket, undrar om det är så?
2015-09-24, 20:56
Medlem
setubals avatar
Va? Måste ha varit skottet som går i mål som är offside då Selke är i vägen?
Fattade fan inte, synd för Leipzig, hade inte varit orättvist..

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Nääääe, tycker jag inte
Schwolow kanske blir nåt ändå. Trodde han var en dömd andremålis.
2015-09-24, 20:56
Medlem
Lekmands avatar
Freiburg visar varför man har så många baklängesmål. Det känns som att man ska kunna göra något åt den sekvensen som tur var bedömdes som offside.

Det var väldigt knappt inte offside, kunde man se i slow motion. Selke styrde skottet på stolpen, så det var Selke linjedomaren ansåg stod offside.
2015-09-24, 20:59
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Var tvungen att läsa det nu, underhållande. Vill tro att det var någon flashbackare som myntade uttrycket, undrar om det är så?
Vill tro det också, väldigt passande uttryck iallafall. Men när man tänker på det så kan uttrycket vara rätt gammalt.

Efter lite googlande är det första jag hittar faktiskt vår käre Gruskalle 2011-09-14, 22:39! Eller Grus-Kalle då om hans namn inte ska gå samma öde till mötes som uttrycket:
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Tjolahopp alla bratwurst-runkare (lite kul är det),

mycket solid insats av FCB idag, snygga mål av Kroos och Rafinha, kunde ha blivit två-tre till, men full kontroll över spelet och inga ansträngningar för Neuer. Det här ser bra ut, även om jag har andan i halsen vid varje pass från Timosjuk - de ser alltid ut att vara nära att brytas och blir brutna ibland.

Müller var ovanligt anonym idag, men förutom Timosjuk så tycker jag att alla andra gjorde en solid om inte spektakulär insats ikväll. 1-1 i Manchester är också bra, även om jag inte är orolig att FCB inte skall gå vidare.
Senast redigerad av Lekmand 2015-09-24 kl. 21:06.
2015-09-24, 21:06
Medlem
setubals avatar
Leipzig sätter nog en i andra. Allt hänger på Schwolow?

Citat:
Undrade detsamma och har sökt runt som ett svin i halva halvleken nu.... Får bara fram två namn, men de är studiofolk.

Enda lösningen verkar vara att twittra svenska eurosport. Men det orkar jag inte skaffa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in