Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Lillebror surar då han förstår att storebror ljugit och inte är så hyvens som han trott?

Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Precis min tanke. Men det skulle innebära att lillebror B inte är inblandad alls och varit ovetande. (Han kan ju för det ha anat eller tänkt tanken.) Det gör ändå att man blir lite tveksam, skulle NB isåfall ha agerat helt ensam? Nnn...Om han fått hjälp har och har jag iofs haft lättare att tänka på hustrun som ev medhjälpare. Och inget är klart på långa vägar än, ingen är dömd, finns lite utrymme för annan gm.
Eller, alternativ 2 - Lillebror surar för att storebror misstänkliggjort honom? Men, frun bekräftar lillebrors story i sitt förhör, utan att veta att hon då förstärker misstankarna mot sin man, som försökt vilseleda polisen med en helt annan historia? Inte helt omöjligt....
Men, är någon av dessa inblandade på något vis? Vet inte alls, tror mer på brodern i så fall, har svårt tänka mig att hans fru skulle ha hjälpt till. Vilken kvinna skulle hjälpa sin man som kanske inlett ett våldtäktsförsök som gått överstyr i mord? Sen "leva lyckliga i alla sina dar." Tror inte det, men å andra sidan så agerar man inte rationellt vid panik och katastrof.