2015-09-23, 17:06
Medlem
BlondinBalles avatar
Jag har aldrig intresserat mig för blankning för det är för stor risk för mig men det blir ändå aktuellt att fråga om blankning här i tråden (apropå Cadian) för jag finner inte svar på diverse sidor som förklarar blankning.

- När man blankar en aktie, sätts ett datum då när man måste lämna tillbaka aktien eller har Cadian möjlighet att stänga sin position när man så vill? Som småsparare på Avanza går det ju att ha en stop-loss även på blankning men undrar om detsamma gäller för Cadian?

- Är det naken blankning Cadian håller på med?

- Går det se/få en uppfattning om vilken genomsnittskurs Fingerprint måste ned till för att Cadian ska göra break even?
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-09-23 kl. 17:09.
2015-09-23, 17:11
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
http://www.efn.se/blogg/borslunch/fingerprint-23-sep-2015/

Skribenten till artikeln skriver att man ska lyssna på motpolen. Men dom på andra sidan kan inte ge några seriösa argumenten för sina påståenden. Som nu idag när det kom ut ett pressmeddelande om stulna fingeravtryck och hur lätt det är att kopiera fingeravtryck..
Men det är bara nonsens. FPCs fingeravtrycksavläsare påverkas inget alls av det ovannämnda. Fingeravtrycken sparas inte någon databas. Avläsaren känner av levande vävnad.

Näfan, jag lyssnar hellre på Crowhater, Zorb89 och alla andra FPC-huliganer. Per Lindberg, ABG, vet inget alls i jämförelse med sekten. Det är uppenbart vilka man ska lyssna på och vilka man inte ska lyssna på.
2015-09-23, 17:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Skribenten till artikeln skriver att man ska lyssna på motpolen. Men dom på andra sidan kan inte ge några seriösa argumenten för sina påståenden. Som nu idag när det kom ut ett pressmeddelande om stulna fingeravtryck och hur lätt det är att kopiera fingeravtryck..
Men det är bara nonsens. FPCs fingeravtrycksavläsare påverkas inget alls av det ovannämnda. Fingeravtrycken sparas inte någon databas. Avläsaren känner av levande vävnad.

Näfan, jag lyssnar hellre på Crowhater, Zorb89 och alla andra FPC-huliganer. Per Lindberg, ABG, vet inget alls i jämförelse med sekten. Det är uppenbart vilka man ska lyssna på och vilka man inte ska lyssna på.
Crow kan nästan mer om bolaget än vad bolaget själva kan. Lyssnar på på honom(gällande bolaget) så vet man att det mesta stämmer(99%). Men ca 15år erfarenhet säger väl det mesta...
2015-09-23, 17:44
Medlem
Pappersnesduks avatar
https://www.youtube.com/watch?v=EgPKrlVdews

"Kom igen nu grabbar! ÅÅÅÅEEEEÅÅÅÅ FLYGPLAN! ÅÅÅÅEEEEÅÅÅ!"
2015-09-23, 17:53
Medlem
Frågan är ju om aktien kommer gå ner lite imorgon.. vad tror ni? är sjukt sugen att sälja och hoppas på nedgång men samtidigt så tror jag den kommer öka lite till innan den sjunker vad tror folket här inne?
2015-09-23, 17:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LogitechLion
Frågan är ju om aktien kommer gå ner lite imorgon.. vad tror ni? är sjukt sugen att sälja och hoppas på nedgång men samtidigt så tror jag den kommer öka lite till innan den sjunker vad tror folket här inne?

Nej du ska sälja när det går ner givetvis... Det är så man gör bra aktieaffärer. köp på toppen och sälj på botten. Eller var det tvärtom?
2015-09-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej du ska sälja när det går ner givetvis... Det är så man gör bra aktieaffärer. köp på toppen och sälj på botten. Eller var det tvärtom?

Frågan är ju när toppen kommer kan ju vara runt 285kr 290kr eller 300kr eller så fortsätter den bara uppåt
2015-09-23, 18:39
Medlem
camos avatar
kurt-sune: eftersom du är så klok, trygg och rik vore det inte rimligt att du iaf köper EN aktie i FPC? så blir det lite roligare när du postar här?
2015-09-23, 19:02
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
kurt-sune: eftersom du är så klok, trygg och rik vore det inte rimligt att du iaf köper EN aktie i FPC? så blir det lite roligare när du postar här?
Hade väl varit roligare ifall han blankat
2015-09-23, 19:31
Avslutad
Jag kan köpa en aktie i Google ifall Kurt köper en i Fingerprint.
2015-09-23, 19:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Hade väl varit roligare ifall han blankat

Hur blankar man? Får tyvärr inte göra det har jag för mig.

Finns det nån bearprodukt så kommer jag snart överväga att gå in.
2015-09-23, 20:10
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur blankar man? Får tyvärr inte göra det har jag för mig.

Finns det nån bearprodukt så kommer jag snart överväga att gå in.
Tyvärr vill jag inte låna ut då det ger bättre att äga i FPC, men kolla runt med banker. Finns ett par stycken som har FPC i fonder och kanske vill avyttra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in