2015-09-22, 07:33
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det stod i den länkade artikeln: tusen kronor. Ingen stor summamen det är principen som är väsentlig. De aktuella fallet stinker ziggemetod lång väg. Polisen säger att de vädjar om tips, men GP publicerar en pixlad bild. De såg att det var en råååm och tyckte det var rasistiskt att visa hans ansikte.

Fattar inte varför man pixlar bilden om man vill ha fast förövaren. Det råder ju liksom ingen tvekan om att det är den skyldige. Nu ser man bara händerna och de är definitivt tillhörande en invällare.
Citera
2015-09-22, 08:29
Medlem
Axells avatar
Kan man sjunka lägre än att ge sig på folk med funktionshinder?
Citera
2015-09-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Äldre människor med funktionshinder måste vara det lägsta.
Citera
2015-09-22, 10:09
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag är frågande inför det här med att företaget skulle ligga i Iran. Detta manipulativa modus med skriva-på-lista("commitment") följt av krav på pengar ("consistency") är romkulturellt, men Iran..?

Är det för att desarmera fördomar mot "romer på stan" att blanda in Iran, eller finns det verkligen någon persisk connection här? Den pixlade personen var också hyfsat proper.
Citera
2015-09-22, 10:49
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag är frågande inför det här med att företaget skulle ligga i Iran. Detta manipulativa modus med skriva-på-lista("commitment") följt av krav på pengar ("consistency") är romkulturellt, men Iran..?

Är det för att desarmera fördomar mot "romer på stan" att blanda in Iran, eller finns det verkligen någon persisk connection här? Den pixlade personen var också hyfsat proper.

Iran? Det tror jag inte, rånaren har uppfattat nånstans att svenskar är välvilligt inställda till flyktingar från Mellanöstern och tyckte väl "Iran" lät bra. Att skitstöveln inte fattat att han omaskerad riskerade att fastna på bild säger mycket. Iranier är normalt smartare än så och har nog hängt med i den moderna utvecklingen med t ex övervakningskameror (som vi likt Londonborna borde ha många, många fler av). Om jag inte har fel så är väl just iranier undantagna från listan över begångna brott.
Att den avskyvärda typen är pixlad på bilden där polisen vill ha tips om vem han kan vara är ju humor, lycka till med det.
Citera
2015-09-22, 11:58
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Äldre människor med funktionshinder måste vara det lägsta.
Skulle nog påstå att barn med funktionshinder är det lägsta. Det är dock inget som stoppar en zigenare.
Citera
2015-09-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantitet
Aj, aj, det måste vara kromosomen som ställde till det.

Edit : som någon annan skrev bör det inte vara olagligt?
Det var ingen kromosom som ställde till det. Det var så klart förövaren som ställde till det. Och det rejält. Jag är inte våldsam av mig, men i sådana här fall skulle jag överväga knäskålsanfall. Och det rejält.
Citera
2015-09-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Exakt min åsikt. Eller äldre personer. Svin är vad de är de som gör sådana här saker. Och ska som sådana behandlas, faktiskt.
Citera
2015-09-22, 12:56
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Förkastligt absolut, äckliga skitkriminella som rättsväsendet släpper ut.

Men hur mycket har en med Downs på sitt konto? Kan det röra sig om stora egna intjänade pengar?

Hur vet du att dom blivit utsläppta?

1000kr hade han.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/halland/bestal-man-med-downs-syndrom
Citera
2015-09-22, 13:32
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Det cirkulerade ju en hel del falska insamlingslistor till diverse mujahedin i Iran för kanske 20 år sedan. Vet inte om man reflekterade då att det kanske inte hade ett skvatt med Iran att göra.
Annars är det ju ett typiuskt Z-knep att säga sig vara från Italien Spanien och Iran etc för att kamouflera och ingjuta förtroende.
Citera
2015-09-22, 13:43
Medlem
Fantastiskt folk är så otroligt fattiga och har mage att ta det så långt.
Fyfan
Citera
2015-09-22, 14:46
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Förkastligt absolut, äckliga skitkriminella som rättsväsendet släpper ut.

Men hur mycket har en med Downs på sitt konto? Kan det röra sig om stora egna intjänade pengar?
Det är inte rättsväsentdet som släpper ut dem, det är den obefintliga gränskontrollen pga Schengen som släpper in dem (från Rumänien och Bulgarien, främst), samt oviljan att ta hand om dem på lämpligt sätt (dvs arrestera dem, döma dem och utvisa dem). När fälldes en råååm senast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in