Citat:
Ursprungligen postat av
Storhasen
Tja
Säkert vara uppe tidigare men nojig som man är frågar jag ändå. Blev tagen i somras med en gås som innehöll 0,33g cannabis, erkände o fick förra veckan ett strafföreläggande.
tidigare ostraffad förutom en fortkörningsbot i september, tror ni det kommer bli något med körkortet? Och hur lång tid efter beslutet från åklagaren brukar det ta innan transportstyrelsen hör av sig?
Antar du inte körde bil under händelsen då är det kört.
Om du inte körde bil körkortet inte rykt. Men sen om du kommer får går på frogtester eller inte under minst 6 månader verka vara lotteri.
Många här på forumet blir tagen första gången ostraffade med lite cannabis i blodet och får går på urinprov för behålla körkortet.
Jag blev tagen med med beroendeframkallande narkotika än gräs i mig och på mig. Fick går till socialtjänsten för utreda min inställning till narkotika och alkohol. Som dom sen skulle skicka vidare till transportstryelsen. Fick även göra urin prov dagen efter för visa jag levde ett rent liv. Jag var medveten sen innan det skulle kanske ske. Och finns knep att komma runt urinprov, Finns guide på flashback.
Så pratade med socialen om jag hade stabil uppväxt, om det var första gången, hur mkt alkohol jag bruka dricka och hur ofta. Dom tyckte bra om mig och urinprovet visade negativ trots jag hade
3 substanser i kroppen som kan spåras

Flashback guide hur man pissa negativ på urinprov är guldvärd.
Sen typ 5 dagar senare fick jag brev från transportstryrelsen att fallet var avskrivet. OCH JAG BLEV
Så det jag vill säga det inte omöjligt blir gripen för ringa och slippa drogtester för behålla körkortet, som vissa här verka säga det är. (förmodligen för dom inte vet hur man uppför sig i sociala sammanhang)
Meningsuppbyggnaden är åt helvete vetjag, för narkotikan jag skulle ta för negativ besked från trnasportstryrelsendubblade jag för det gick så bra.
Pm Om ni nervösa för smatalet med socialen ocn villka frågor bara om och fråga