2015-09-20, 19:21
Medlem
JumpingJacks avatar
Ämnen sammanfogade. / Mod
Citera
2015-09-20, 19:23
Medlem
Jeroms avatar
Tror inte alls att detta är omöjligt...självklart kommer det att propageras ut i medierna att 87% av Svenskarna tycker det är en strålande ide.
MP vill redan nu urbanisera hela befolkningen..mer eller mindre med tvångsflytt så det lär bli massor av ledigt på glesbygden.
I ett senare skede kommer uträkningar på hur många kvadrat en svensk skall få äga..precis som uträckningarna på asylboenden..då gäller det att flytta "ner sig" så man inte får oönskade rumskamrater..ligger du själv i en 160 säng eller mer så får du allt ställa upp på att dela den med minst två, 80 säng behövs bara delas med en och det skavfötters.
Citera
2015-09-20, 19:24
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Vänta lite nu... du har ett hus som bara står och hellre än att låta flyktingar flytta in där bränner du ner stället??
vad är det för konstigt med det?
Citera
2015-09-20, 19:27
Medlem
Rebell4evers avatar
Tydligen ska 5000 lägenheter gå direkt till svartsk...."nyanlända" enligt fria tider..tyvärr är jag inte pluskund så jag kan inte läsa artikeln...

Så jag vet inte vad som står, om det är beslutat eller bara ett förslag...

Länken- http://www.friatider.se/nu-beslagtas-lagenheter-for-att-ge-till-flyktingarna

Edit- gjorde en bildsök och fick upp namnet Paula Riester..antar att det handlar om Tyskland...
Senast redigerad av Rebell4ever 2015-09-20 kl. 19:33.
Citera
2015-09-20, 19:27
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
vad är det för konstigt med det?

Jag förstår dig, skulle också göra det om nån kom och sa att min sommarstuga ska hysa folk jag inte bryr mig om.
Citera
2015-09-20, 19:35
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Jag förstår dig, skulle också göra det om nån kom och sa att min sommarstuga ska hysa folk jag inte bryr mig om.
Faktum är att många lägenheter som hyst flyktingar är totalt obeboeliga efter att dom avvikit. Vägglöss, kackelackor, kraftigt slitage osv..krävs massiva renoveringar för att få tillbaka standarden. Om staten skall gå i god för renoveringen sen kan dom lika gärna bygga baracker från början.
Citera
2015-09-20, 19:37
Medlem
Jeroms avatar
Satt och undrade...varför har man inte föreslagit detta tidigare?
Bostadsbrist har vi ju haft länge...eller skall svenskar inte ha samma möjlighet att bo i hus?
Citera
2015-09-20, 19:47
Medlem
Nu kommer vintern och det innebär att i praktiken är ändå väldigt många sommarstugor ej beboeliga för folk som kommer från ökenländer. De skulle frysa ihjäl om det blir en kall vinter.

Däremot de som har åretrunthus som sommarstugor, kan nog börja bli lite oroliga. Det räcker att den lilla kommunen får ta emot ett stort antal flyktingar, så har de både lokalkännedom och ett stort behov av att få ut flyktingen till ett eget boende. Jag kan mycket väl tänka mig att sjuklövern stöder en politik där man köper loss de här husen från sina ägare.

Kommer nog ändå mest synas på köp- och säljmarknaden där ett allt större antal sk sommarstugor köps upp av företag i uppdrag från kommunen/staten. Pengarna finns i ett överflöd så kanske många sommarstugeägare nappar på att sälja stugan för ett pris som är lite högre än vad man annars skulle ha fått.

Även villor kommer i allt större utsträckning att köpas upp av företag/kommuner/staten eftersom man måste ha ett boende till alla invandrarfamiljer med 8-10 barn eller fler. Det finns i praktiken ingen möjlighet att en så stor familj ska bo i hyreslägenhet.

Att köpa upp villor som är till salu är också en lösning för att skapa fler boenden till ensamkommande barn. Då har man anställda som föräldrar till barnen och får plats med kanske 5-6 ensamkommande barn i varje villa.

Har man en nästan oändlig miljardbudget och kan öka på sin budget med 30% om halvåret så är inte köp av hus ett hinder och en väldigt genomförbar lösning. Det är bara att bjuda över de fattiga svenskarna som inte kan betala hur mycket som helst.

Redan idag så snor kommunerna åt sig en allt större del av flödet med hyreslägenheter som ska hyras ut. Man säger helt enkelt att en viss procent av lägenheterna ska kommunen förmedla till behövande. När där finns 300.000 behövande innebär det att kommunens intresse att ta över förmedlingen av lägenheter ökar.

Vad innebär det för den vanliga medborgaren? Tja, det gäller ju verkligen att inte sälja eller säga upp sin lägenhet förrän man själv har någonstans att flytta till. Det är i dagens situation lätt hänt att bli sittande hemlös. Så håll hårt i era boenden.
Senast redigerad av endumbonde 2015-09-20 kl. 19:50.
Citera
2015-09-20, 19:55
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Satt och undrade...varför har man inte föreslagit detta tidigare?
Bostadsbrist har vi ju haft länge...eller skall svenskar inte ha samma möjlighet att bo i hus?

Ja, det stämmer, men argumentet var att inflationen skulle slå i taket då om staten gick in och korrigerade marknaden. Nu sitter hushållen i Sverige med skulder och krympande plånböcker. Då är deflationen ett hot när folk handlar mindre. Men man vill inte hjälpa etniska svenskar därför de har man en "beef" med sedan 30 år tillbaka. De ska fortsatt tiga, hålla käften och hamna på gatan som psykoffer därför de ökar inflationen om man hjälper dem.

Invandrare, de är undantaget, de ska man gulla med och sprida köpkraft och subventionerade förmåner över. De är tacksamma till skillnad mot svenskarna som ställer krav och är den naturliga fienden efter 30 år av förtryck och politiska misslyckanden.
Senast redigerad av BjornHsonLarsson 2015-09-20 kl. 19:58.
Citera
2015-09-20, 19:59
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Nu kommer vintern och det innebär att i praktiken är ändå väldigt många sommarstugor ej beboeliga för folk som kommer från ökenländer. De skulle frysa ihjäl om det blir en kall vinter.

Däremot de som har åretrunthus som sommarstugor, kan nog börja bli lite oroliga. Det räcker att den lilla kommunen får ta emot ett stort antal flyktingar, så har de både lokalkännedom och ett stort behov av att få ut flyktingen till ett eget boende. Jag kan mycket väl tänka mig att sjuklövern stöder en politik där man köper loss de här husen från sina ägare.

Kommer nog ändå mest synas på köp- och säljmarknaden där ett allt större antal sk sommarstugor köps upp av företag i uppdrag från kommunen/staten. Pengarna finns i ett överflöd så kanske många sommarstugeägare nappar på att sälja stugan för ett pris som är lite högre än vad man annars skulle ha fått.

Även villor kommer i allt större utsträckning att köpas upp av företag/kommuner/staten eftersom man måste ha ett boende till alla invandrarfamiljer med 8-10 barn eller fler. Det finns i praktiken ingen möjlighet att en så stor familj ska bo i hyreslägenhet.

Att köpa upp villor som är till salu är också en lösning för att skapa fler boenden till ensamkommande barn. Då har man anställda som föräldrar till barnen och får plats med kanske 5-6 ensamkommande barn i varje villa.

Har man en nästan oändlig miljardbudget och kan öka på sin budget med 30% om halvåret så är inte köp av hus ett hinder och en väldigt genomförbar lösning. Det är bara att bjuda över de fattiga svenskarna som inte kan betala hur mycket som helst.

Redan idag så snor kommunerna åt sig en allt större del av flödet med hyreslägenheter som ska hyras ut. Man säger helt enkelt att en viss procent av lägenheterna ska kommunen förmedla till behövande. När där finns 300.000 behövande innebär det att kommunens intresse att ta över förmedlingen av lägenheter ökar.

Vad innebär det för den vanliga medborgaren? Tja, det gäller ju verkligen att inte sälja eller säga upp sin lägenhet förrän man själv har någonstans att flytta till. Det är i dagens situation lätt hänt att bli sittande hemlös. Så håll hårt i era boenden.

Nu svamlar du...vet du hur kallt det kan bli runt ekvatorn nattetid? Läs på lite om hur Jorden snurrar runt solen så kanske du får ett grepp om det.
Citera
2015-09-20, 20:00
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Ja, det stämmer, men argumentet var att inflationen skulle slå i taket då om staten gick in och korrigerade marknaden. Nu sitter hushållen i Sverige med skulder och krympande plånböcker. Då är deflationen ett hot när folk handlar mindre. Men man vill inte hjälpa etniska svenskar därför de har man en "beef" med sedan 30 år tillbaka. De ska fortsatt tiga, hålla käften och hamna på gatan som psykoffer därför de ökar inflationen om man hjälper dem.

Invandrare, de är undantaget, de ska man gulla med och sprida köpkraft och subventionerade förmåner över. De är tacksamma till skillnad mot svenskarna som ställer krav och är den naturliga fienden efter 30 år av förtryck och politiska misslyckanden.
Snart kommer det nog ett PM från företagsledningen..."Alla anställda erbjuds (läses SKALL GÅ) en kurs i arabiska"
Citera
2015-09-20, 20:05
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Snart kommer det nog ett PM från företagsledningen..."Alla anställda erbjuds (läses SKALL GÅ) en kurs i arabiska"

Tänker på Bertolt Brechts dikt från DDR.

Die Lösung The Solution

Nach dem Aufstand des 17. Juni
Ließ der Sekretär des Schriftstellerverbands
In der Stalinallee Flugblätter verteilen
Auf denen zu lesen war, daß das Volk
Das Vertrauen der Regierung verscherzt habe
Und es nur durch verdoppelte Arbeit
zurückerobern könne. Wäre es da
Nicht doch einfacher, die Regierung
Löste das Volk auf und
Wählte ein anderes?[4]

After the uprising of the 17th of June