2015-09-20, 16:21
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Man kanske borde koncentrera dem i nya lägerfaciliteter av rent praktiska och logistiska skäl...?

Koncentrationsläger...?

Vi får damma av de gamla planritningarna från förr...Detta är inte första gången vi i Europa har ställts inför detta problem. Lite tysk organisationsförmåga och logistik så löser sig detta utav sig självt.
Det gäller att hänga med i språkets utveckling: koncentration -> förtätning, något som MP gärna använder sig av då det gäller att fylla på redan överbefolkade städer.
Citera
2015-09-20, 16:22
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Exproprieringslagen bara väntar på att få bli tillämpad och det kommer den att bli inom något år.

Först tar staten fritidshusen och sedan bostadshusen under förevändningen att det är bostadsbrist samt att Tyskland och EU kommit överens om detta.
Det är dags att förbereda sig att bli hemlös och bo i tält inom något år.

Om det händer ska jag personligen göra ett besök hos Löfven.
Citera
2015-09-20, 16:26
Medlem
Tubleross avatar
Jag tycker det är ett mycket bra förslag!

Då kanske även den mest hårdnackade sossen förstår att SD behövs.
Citera
2015-09-20, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annanasburk
Japp, det är de styrande i stadsdelen Friedrichshain som har kommit med förslaget. Man har insett hur svårt det är att hitta bostäder åt alla nykomlingar så nu föreslår man att sommarstugor och tomma lägenheter tas i beslag.

http://politiken.dk/udland/fokus_int/Flygtningestroem/ECE2849079/flygtningekrisen-udloeser-en-heftig-krig-paa-ord-mellem-ungarn-og-kroatien/
Står en bit ner i artikeln.

Såna förslag börjar alltså komma nu. Kommer Sverige hoppa på tåget? Kommer svenskens sommarstugor och semesterlägenheter tas i beslag till förmån för flyktingar?

Sen när har tyskarna sommarstugor, i Tyskland? Att ha sommarstuga är ett fenomen i Sverige, Finland och Ryssland vad jag vet. Har aldrig hört talas om att tyskar skulle ha vad en svensk skulle betrakta som sommarstuga.
Eller de kanske menar eventuella sommarstugor som tyskarna har i Danmark eller Sverige?!
Citera
2015-09-20, 16:40
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molndans
Sen när har tyskarna sommarstugor, i Tyskland? Att ha sommarstuga är ett fenomen i Sverige, Finland och Ryssland vad jag vet. Har aldrig hört talas om att tyskar skulle ha vad en svensk skulle betrakta som sommarstuga.
Eller de kanske menar eventuella sommarstugor som tyskarna har i Danmark eller Sverige?!

Från den danska artikeln framgår det att det rör sig om 5000 tomma sommarstugor.
Citera
2015-09-20, 17:01
Medlem
Wretch32s avatar
Kan man ens enligt lag beslagta sommarstugor och lägenheter som någon privatperson eller företag äger?

Känns som ett riktigt absurt och desperat förslag.
Man kan INTE ta in en massa Migranter om det inte finns boenden, vad är det som är så svårt att förstå?
Visst, det är otroligt synd om dessa migranter som flyr från krig och fattigdom men vi kan ju inte trolla fram en massa bostäder så vitt jag vet.
Citera
2015-09-20, 17:13
Medlem
Sunimods avatar
Beslagta sommarstugor, kolonistugor, husvagnar och så kallade villavagnar så lär revolutionen starta omgående att få bort tomtarna vid makten.

Det räcker med 1 (EN) sommarstuga som beslagtas så startar kriget.

Löfven har lovat att det ska bli ordning och reda på flyktingpolitiken och innehåller hans löfte något sådant då bryter helvetet löst här i Sverige.

Även tvångsmässig inlösen kommer räcka som tändande gnista.
Citera
2015-09-20, 17:16
Bannlyst
Jag har tidigare sagt att detta är en omöjlighet och en våt pipedream för Åsa R. Men jag har svängt . Volymerna som kommer nu är fuckin episka för ett 9 milj land. Och en jävla sak kan vi vara säker på. Kommer aldrig aldrig aldrig resas ett tält i sverige så länge 7k styr. Då får ni göra matten på resten.!
Senast redigerad av pikespeak11 2015-09-20 kl. 17:25.
Citera
2015-09-20, 17:20
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Beslagta sommarstugor, kolonistugor, husvagnar och så kallade villavagnar så lär revolutionen starta omgående att få bort tomtarna vid makten.

Det räcker med 1 (EN) sommarstuga som beslagtas så startar kriget.

Löfven har lovat att det ska bli ordning och reda på flyktingpolitiken och innehåller hans löfte något sådant då bryter helvetet löst här i Sverige.

Även tvångsmässig inlösen kommer räcka som tändande gnista.

Undrar det Hyreshus har ju tömts på sina innevånare i vissa kommuner, äldreboenden görs om till EKB med mera. För mig ser folk helt apatiska och hjärntvättade ut. Jag kan inte föreställa mig att något meningsfullt och samordnat motstånd går att uppbringa.
Citera
2015-09-20, 17:29
Bannlyst
Läser man på svt text påstås det att folk i Malmö står i kö att får ta hem flyktingar (lycksökare) och bli
rik och få godhetspoäng på facebook även om folk ljuger mest hela tiden där.
Den stora ledaren och Sd är föt tysta nu när hela Sverige förändras i grunden.
Dels tycker jag det massiva ljugandet skulle kunna motarbetats om man fick höra Jimmie Åkesson.
Det går inte stoppa om 3 år- Nu om alla sd:are slår sig samman går ut på Öresundsbron och blockerar etc.
Eller alla svp:are som var ute och tågade förra året var är alla?
Ni har ju själva sett männen med iphone och bilderna på blondiner nedskickade till arabvärlden.
Varför gör ingen något?
Citera
2015-09-20, 17:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Från den danska artikeln framgår det att det rör sig om 5000 tomma sommarstugor.

Nja, det står snarare att det handlar om 5000 olagligt tomma semesterlägenheter i stadsdelen Friedrichshain i Berlin.
Vet ej om semesterlägenheter är vanligt i Tyskland - låter konstigt, och jag fattar inte heller vad som skulle vara olagligt med att låta en semesterlägenhet stå tom.. Men det handlar tydligen om just olagliga lägenheter som man vill beslagta - vilket förstås gör att det känns i alla fall lite naturligare.

Citat:
Det vurderes, at der er omkring 5.000 ferielejligheder, der ulovligt står tomme, i kvarteret.
Citera
2015-09-20, 17:40
Medlem
"Tas i beslag"? De här är så pass allvarliga förslag att de borde krävas omröstning? Knappt ens de, de är ju upp till var och en vad man vill göra av de som man själv äger?

Skulle de flytta in flyktingar i min semesterbostad eller sommarstuga då brinner stället i luften med eller utan flyktingar där i de vill jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in