2015-09-20, 17:17
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Hur tänker du här?

AJ har naturligtvis ingen anledning att säga annat än "För mitt vidkommande har de här personerna förefallit vara arbetsamma, plikttrogna och kunniga, i allt jag bett dem göra." Detta ger honom bästa utbyte vare sig misstankarna stämmer eller inte.

Han var ju övertygad (påpekat av brädgårdsindianen) att LH var en rekorderlig ung dam, trevlig och bra på alla sätt - efter att ha träffat henne en enstaka gång. AJ är naturligtvis en person som uttrycker sig positivt om de flesta, och kanske tillochmed är tyst, om inget bra kan sägas.

Då skulle han alltså varit tyst, om inte NB varit reko?
Nå, jag tänkte kanske lite fort eftersom jag hade bråttom. Men du antyder att AJ ger NB lovord för att rädda sitt eget skinn, då är steget inte så långt till att undanhålla information (men det har du inte påstått).
Citat:
...viktigt att framhålla att "Jag har då aldrig tyckt annat än att de varit rekorderliga" - enbart för att hålla sitt eget samvete och ryggslut fritt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-20 kl. 17:21.
2015-09-20, 17:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Absolut, men då är det viss planering bakom. Jag menar slumpmässig GM.
Ja, OK. - Om man tänker sig att MS när hon passerade förbi brödernas bostad på sin moped varit klarsignalen man väntat på, dvs att nu var kaféet stängt, och NB härefter åkt i väg till kaféet för att t.ex. träffa en person han stämt möte med, så kan LH helt oväntat ha dykt upp och utgjort något slags hot. - I så fall skulle LH ha varit det slumpmässiga inslaget.

Det faktum att LH ditintills anlänt till kaféet resp. åkt därifrån med bil talar för att bröderna (eftersom takarbeten pågick) kan ha sett henne även under lördagen. Sedan tidigare bör de också ha känt till att MS brukade åka moped. Om man därför efter MS:s förbipasserande har kört ned till kaféet och där funnit södra parkeringen tom så bör man på goda grunder ha antagit att samtliga i personalen lämnat området - vilket alltså inte riktigt stämde...
2015-09-20, 17:20
Medlem
Shrinks avatar
Nej, nej BO är ingen slump. Första delen av brottet är planerat. Det är alltför osannolikt med det korta tidsspannet att någon eller MGM skulle just då hitta henne gående efter långsidan eller vid mopeden.

MGM har planerat att göra närmande mot henne. Det är ju möjligt att det sedan gick snett av någon anledning och han agerade i panik men det kan också vara planerat att föra henne till
Martorp boden för våldtäkt och/eller mord. Han kan vara lustmördare.
Nu kanske det hade varit enklare om MGM hade haft en historia av våldsamheter.

Det är ju oerhört svårt att veta vad slags person MGM är. Tänker faktiskt på hundar och det är inte de som skäller högst som är farligast. Det är de som är tysta och inte visar något innan anfallet.
2015-09-20, 17:22
Bannlyst
Helsan

Här är boden som vi samtalar om;

http://xeniaalpkut.bloggplatsen.se/2015/06/13/11119098-polisen-befarar-att-de-hittat-lisa-holm-dod/

Återkommer ang nyckel som gömdes i ladan mitt emot cafet.
2015-09-20, 17:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vadå hålls hemligt? Vilket intresse har det för allmänheten för fallet som sådant? LS har nämnt att hon är där tidigt och bakar, Rebecka kanske bakade den dagen plus någon mer.
Vad har det fetstilta för intresse för allmänheten?

Såvitt jag förstår har det redogjorts för hela personalen den dagen i media, utom vem som jobbade i bageriet. Är det den psykiskt störde 25-åringen som har nämnts tidigare i tråden? Eller LA?

#A1HORNYLAD efterlyste fler i Lisas normala vardagsliv som har ännu bättre möjligheter att spana in och bli fixerade vid henne. Det gör jag också.
2015-09-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hur får vi in mjölkrummet i förloppet?
Ryktena om att kroppen hittats i något slags skåp funderar jag på. Kan kroppen tagits in i mjölkrummet och där tryckts ner i ett skåp som fanns där. (Främst för att undvika bevisning i bilen, och slippa se den döda kroppen). Strax efter kroppen hittades så intensifierades undersökningen av mjölkrummet.
Av den ringa info som givits, är min uppfattning att BO togs in i mjölk/slaktrummet, bultades med slaktpistol o avblodades, transportstyckades o lades i box avsedd för trädgårdsdynor... Därefter polititransport till Martorp för bisättning, gigantiskt pådrag förhindrade gravsättning
2015-09-20, 17:26
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Av den ringa info som givits, är min uppfattning att BO togs in i mjölk/slaktrummet, bultades med slaktpistol o avblodades, transportstyckades o lades i box avsedd för trädgårdsdynor... Därefter polititransport till Martorp för bisättning, gigantiskt pådrag förhindrade gravsättning

Behåll dina sjuka fantasier för dig själv!
2015-09-20, 17:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gigantiskt pådrag förhinrade gravsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi

Just det! Ett gigantiskt pådrag som förhindrade gravsättning, som dessutom kom att ske så snabbt efter att hon försvann.

Det fanns helt enkelt ingen tid över för denna gravsättning.
2015-09-20, 17:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad har det fetstilta för intresse för allmänheten?

Såvitt jag förstår har det redogjorts för hela personalen den dagen i media, utom vem som jobbade i bageriet. Är det den psykiskt störde 25-åringen som har nämnts tidigare i tråden? Eller LA?

#A1HORNYLAD efterlyste fler i Lisas normala vardagsliv som har ännu bättre möjligheter att spana in och bli fixerade vid henne. Det gör jag också.

Det har inte heller något direkt intresse för allmänheten, men det har berättats ändå, av naturliga skäl.

Lycka till med ert arbete att hitta personer som blivit fixerade av Lisa. Eller för den delen bland de onskefyllda bagarna. Varför skulle någon just i hennes närhet varit fixerade?
Vem är LA?
Senast redigerad av katw 2015-09-20 kl. 17:34.
2015-09-20, 17:32
Medlem
Generellt är det inget långskott att få tänk på autodidakt snickare från landsbygd i Öststat, även är bekant med hemslakt av julgris m.m
2015-09-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Behåll dina sjuka fantasier för dig själv!
Tror du på ett vackert mord?
2015-09-20, 17:36
Medlem
katws avatar
Lisa har namnsdag idag för övrigt.

http://imgur.com/FzcJpAN

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in