2015-09-19, 20:03
  #70213
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två kvinnor boende i Mejeriflygeln.

[quote=Gusselby|54759245]Är inte alls med på vad du menar. Det bor 2 kvinnor i Mejeriflygeln. Vad är det som är fel?[/QUOTE]

Ja jag vet inte vad som är fel men det är en av dessa kvinnor som har tagit hand om den numera berömda katten permanent. Vem av dem som har gjort detta vet jag däremot inte.
2015-09-19, 20:03
  #70214
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, nu visade det sig senare att Lisa var försvunnen och därefter hittades mördad. Och då är det ju så klart ingen som vill driva det ev. intrånget, vare sig till PAN eller som allmänt brottmål.

Hade det varit så att hon sedan dykt upp och ingen anmälan gjorts ens till den myndighet som i förstone är behörig (polisen) och han inte hade goda skäl att tro hon var just där och i fara så är det ju något som kan törna till karriären. Om han överhuvudtaget bröt sig in. Ingen sådan uppgift finns verifierad.

Och för att låta som en kroknäst jävla häxa, den som nyttjar sina eller andras barn för att skaffa sig lite marginaler till vad reglerna stipulerar kan ju vara den som riskerar barnets/barnens liv och hälsa. Men om han nu bröt sig in hos sin frus väninna så behöver det ju inte ske igen p.g.a. Lisa i vart fall. Så det är väl ingen fara för karriären. Helt ok alltså, såhär i efterhand.
Haha, vilken djupdykning det blev pga. av larmet.

Tycker du inte att fadern hade goda skäl för att vara riktigt orolig efter omkring två timmar och utan telefonkontakt då dotterns påse och moped är kvar, dessutom med nyckel i? Jag tycker han hade mycket bra skäl att tro att något riktigt allvarligt hänt och tog ingen risk i detta fall.

Vad då "nyttjar sina eller andras barn för att skaffa sig lite marginaler ..." Var påstår jag detta? Är det en nödsituation så handlar en del medan andra står handfallna och glor, har vi tur kanske dom åtminstone ringer polis. Du verkar tro att man blir en återfallsförbrytare om man handlar i speciella situationer.

Det finns många fall då jag kan tänka mig att bryta mot lagar då det gäller min familj. Som ett exempel kan man ta att om ett anhörig håller på att förblöda efter en olycka och jag vet att det tar 20 min för ambulans att komma så tar jag bilen och kör själv samt bryter hastighetbegränsningar där det går. Ja, du tycker aja baja, bryta mot lagen och själv ta risker, men jag bryr mig inte om det räddar livet.

Som sagt, i detta fall så är det troligas att pappan kontaktade ägaren som öppnade men glömde i uppståndelsen att larma av. Vi får väl veta senare om det nu är viktigt.
2015-09-19, 20:04
  #70215
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag är en äkta södertjej, är uppväxt där, o har bott i skaraborg i 28 år, o alla hör att jag är från stockholm!
Eftersom det är 50 år sen, han bodde där, tror jag knappast han har släkt kvar där? Då han bodde där för 50 år, hur gamal kan han vara då?

han har möjligen gått runt o snackat med folk, som han inte känner!
Nu är inte S2 topic, så vi ska inte gå in mer på detta. Jag kan bara säga att jag tror att det han säger mycket väl kan stämma.

Det finns många där ute som inte via internet skriver allt de vet, så dessa personer får man leta rätt på själv.
2015-09-19, 20:08
  #70216
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Finns bara kända uppgifter om en kvinnlig granne så när S2 nämner flera kvinnliga grannar är det något som inte stämmer.
Det har sagts att det finns 4 lägenheter i huset.

Just här sägs det att det finns flera:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4065676-polisen-i-tillslag-mot-fler-byggnader
__________________
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-09-19 kl. 20:15.
2015-09-19, 20:13
  #70217
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nu är det dags att se framåt lite

På onsdag väntar en sista (?) omhäktning på två veckor, som förväntas gå igenom. I veckan ska också de båda medmisstänkta förhöras på plats i Litauen. Min undran är om detta förhör kommer att ske före omhäktningen. Kan det rent av ha betydelse för omhäktningen?
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-19 kl. 20:22.
2015-09-19, 20:16
  #70218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nu är inte S2 topic, så vi ska inte gå in mer på detta. Jag kan bara säga att jag tror att det han säger mycket väl kan stämma.

Det finns många där ute som inte via internet skriver allt de vet, så dessa personer får man leta rätt på själv.


Nu är det så, att här på landsbygden, snackas det, dom ringer runt till varandra, så fort det händer något, o det som pratas om blir bara srörre o större för varje samtal, sitter ju själv i en byhåla o vet, vilken rundgång det blir!
Saker blir bara större o större, en vad det igentligen va!
2015-09-19, 20:18
  #70219
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad handlar den här tråden om egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag är en äkta södertjej, är uppväxt där, o har bott i skaraborg i 28 år, 5 1/2 mil från Blomberg o alla hör att jag är från stockholm!
Eftersom det är 50 år sen, han bodde där, tror jag knappast han har släkt kvar där? Då han bodde där för 50 år, hur gamal kan han vara då?

han har möjligen gått runt o snackat med folk, som han inte känner!

Handlar den här tråden om mig, min dialekt och var jag har bott någonstans? Har detta med Lisa Holm-fallet att göra?

Hur kan du överhuvudtaget uttala dig om jag har släkt kvar där nere fortfarande? Eller vilka jag personer jag än idag känner i dessa trakter.

Det är heller inte 50 år sedan jag bodde i en närliggande skaraborgskommun utan det är drygt 50 år sedan jag senaste gången var på Blombergs säteri innan det här besöket.

Du läser tydligen inte så bra för att det har stått i ett flertal inlägg ang. detta besök att jag hade med mig en god vän. Den här personen bor i trakterna av Kinnekulle och har bott i dessa trakter i hela sitt liv.

Sedan får du tro precis vad du vill. Det rör mig inte ryggen vad du tror eller inte tror.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-19 kl. 20:20.
2015-09-19, 20:19
  #70220
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta har väl framkommit tidigare att den väg Lisa kom till caféet den här morgonen var att hon körde förbi där litauerna bodde. Detta visste h*n. Kan vidare berätta att personen ifråga är väl insatt fallet.
Skulle någon som är väl insatt berätta något för dig, en ditrest stockholmare? Det råder yppandeförbud, förhörda får inte berätta något.
2015-09-19, 20:24
  #70221
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Nu är det så, att här på landsbygden, snackas det, dom ringer runt till varandra, så fort det händer något, o det som pratas om blir bara srörre o större för varje samtal, sitter ju själv i en byhåla o vet, vilken rundgång det blir!
Saker blir bara större o större, en vad det igentligen va!
Du väljer själv vad du vill tro på.
Detaljen med den exakta tidsangivelsen, gör att i alla fall jag tror att S2 har pratat med rätt person.

Slut på OT, tack.
2015-09-19, 20:25
  #70222
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det var på det här sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skulle någon som är väl insatt berätta något för dig, en ditrest stockholmare? Det råder yppandeförbud, förhörda får inte berätta något.

Hur som helst så var det på det här sättet. Dessutom finns det också ett vittne till detta. Min gode vän som själv var med under hela tiden på säteriet.
2015-09-19, 20:30
  #70223
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur som helst så var det på det här sättet. Dessutom finns det också ett vittne till detta. Min gode vän som själv var med under hela tiden på säteriet.
Min gissning är att hen drog till med en historia som hen berättar för alla nyfikna turister.
2015-09-19, 20:32
  #70224
Medlem
Skaraborg2s avatar
Leta rätt på folk själv.

[quote=FritzDaCat|54759408]Nu är inte S2 topic, så vi ska inte gå in mer på detta. Jag kan bara säga att jag tror att det han säger mycket väl kan stämma.

Det finns många där ute som inte via internet skriver allt de vet, så dessa personer får man leta rätt på själv.[/QUOTE]

Det gör det ja. Så du har helt rätt i att sådana personer får man själv leta rätt på. Då måste man ut bland folk och då kan man inte bara sitta framför en dataskärm.

Du som vet litet mera vet ju likaväl som jag att detta har skett förut i olika sammanhang.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in