Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jo, nu visade det sig senare att Lisa var försvunnen och därefter hittades mördad. Och då är det ju så klart ingen som vill driva det ev. intrånget, vare sig till PAN eller som allmänt brottmål.
Hade det varit så att hon sedan dykt upp och ingen anmälan gjorts ens till den myndighet som i förstone är behörig (polisen) och han inte hade goda skäl att tro hon var just där och i fara så är det ju något som kan törna till karriären. Om han överhuvudtaget bröt sig in. Ingen sådan uppgift finns verifierad.
Och för att låta som en kroknäst jävla häxa, den som nyttjar sina eller andras barn för att skaffa sig lite marginaler till vad reglerna stipulerar kan ju vara den som riskerar barnets/barnens liv och hälsa. Men om han nu bröt sig in hos sin frus väninna så behöver det ju inte ske igen p.g.a. Lisa i vart fall. Så det är väl ingen fara för karriären. Helt ok alltså, såhär i efterhand.
Haha, vilken djupdykning det blev pga. av larmet.
Tycker du inte att fadern hade goda skäl för att vara riktigt orolig efter omkring två timmar och utan telefonkontakt då dotterns påse och moped är kvar, dessutom med nyckel i? Jag tycker han hade mycket bra skäl att tro att något riktigt allvarligt hänt och tog ingen risk i detta fall.
Vad då "nyttjar sina eller andras barn för att skaffa sig lite marginaler ..." Var påstår jag detta? Är det en nödsituation så handlar en del medan andra står handfallna och glor, har vi tur kanske dom åtminstone ringer polis. Du verkar tro att man blir en återfallsförbrytare om man handlar i speciella situationer.
Det finns många fall då jag kan tänka mig att bryta mot lagar då det gäller min familj. Som ett exempel kan man ta att om ett anhörig håller på att förblöda efter en olycka och jag vet att det tar 20 min för ambulans att komma så tar jag bilen och kör själv samt bryter hastighetbegränsningar där det går. Ja, du tycker aja baja, bryta mot lagen och själv ta risker, men jag bryr mig inte om det räddar livet.
Som sagt, i detta fall så är det troligas att pappan kontaktade ägaren som öppnade men glömde i uppståndelsen att larma av. Vi får väl veta senare om det nu är viktigt.