2015-09-08, 22:50
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Dillchips är särklass bäst. Ger en fin god smak, helst ska det vara Estrellas. Efter det gäller lättsaltade. De sitter fint till en kall öl!
Citera
2015-09-08, 23:01
Medlem
Pippirayas avatar
Min favorit var länge sourcream & pepper men jag har inte sett till den i hyllorna på länge nu. Är de borta? Annars är ju klassikerna dill&gräslök och sourcream&onion oslagbara.
Citera
2015-09-11, 13:09
Medlem
carminaburanas avatar
Ni som snackar om att det inte är så stor skillnad mellan Kettle och vanliga OLW/Estrella måste ju ha smaklökarna i arslet. Går inte ens att jämföra, och då inkluderar jag de märkenas "lantchips" som bara smakar olja och som man får sura uppstötningar av. Körde Kettles Mature cheddar and red onion igår, kvalitet är ordet man kan beskriva dem med.

Sen testade jag Lays lättsaltade efter alla lovord, mycket besviken. Deras sourcream and onion var lite bättre, men inget jag skulle köpa igen.

Bjärechipsen är väl de chips som är bäst i svenska mått.

Doritos är bäst när det kommer till tacochips.

Rootchips stilton smak är bra, även deras parmesan. lagom storlek på påsarna också.

Är det gårdschips som kommit med 100g påsar nu? De var helt ok också.
Citera
2015-09-17, 17:33
Medlem
Bäst chips får man alltid utomlands. Sverige har fan ett tragiskt utbud på chips.

Bästa jag någonsin har ätit var i Spanien och hette Ruffles Jamon. Chips med smak av typ Serranoskinka. En bubblare är även en sort från Tjeckien som jag mosade i mig en påse om dagen av under 2 veckor i somras. Kommer inte ihåg vad den heter men den var med smak av grillad kyckling. Helt galet goda!
Citera
2015-09-18, 09:10
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ni som snackar om att det inte är så stor skillnad mellan Kettle och vanliga OLW/Estrella måste ju ha smaklökarna i arslet. Går inte ens att jämföra, och då inkluderar jag de märkenas "lantchips" som bara smakar olja och som man får sura uppstötningar av. Körde Kettles Mature cheddar and red onion igår, kvalitet är ordet man kan beskriva dem med.

Sen testade jag Lays lättsaltade efter alla lovord, mycket besviken. Deras sourcream and onion var lite bättre, men inget jag skulle köpa igen.

Bjärechipsen är väl de chips som är bäst i svenska mått.

Doritos är bäst när det kommer till tacochips.

Rootchips stilton smak är bra, även deras parmesan. lagom storlek på påsarna också.

Är det gårdschips som kommit med 100g påsar nu? De var helt ok också.
Bjäre är riktigt smakrika, jag gillar verkligen deras vinäger-chips. Nu har de dock sålt helt slut på Bjäres chipssporter i staden där jag bor. Det enda jag inte gillat med Kettle var deras vinegar-chips, tvi.
Citera
2015-09-18, 09:28
Medlem
Chanorcas avatar
pringles
Citera
2015-09-18, 09:54
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Pringles med chilisåssmak. Riktigt goda men enbart för att de är starka, annars är Pringles bajs.

Annars är en den bästa OLWs Naturchips med smak av vårlök och svartpeppar. Underbar men kan inte hitta den någonstans.
Citera
2015-09-19, 19:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chanorca
pringles

pringles är inte ens chips vet du ? anser du dom goda har du noll chips smak..
Citera
2015-09-19, 20:09
Avslutad
Ser några här som flaggat för Bjärechips. Testade dem men de var på tok för saltade och kryddade. Nej det blir ingen favorit för mig.
Citera
2015-09-19, 20:11
Medlem
HoodGoods avatar
Doritos sweet chilli pepper
Citera
2015-09-19, 20:14
Medlem
kinky_Ms avatar
Är Pringles amerikanskt? Att använda potatismjöl för att få alla chips lika stora känns som en typisk amerikansk idé.
Citera
2015-09-19, 23:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Är Pringles amerikanskt? Att använda potatismjöl för att få alla chips lika stora känns som en typisk amerikansk idé.
amerikanskt ja men det är mer än storleken, mindre kladdigt med pringles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in