2015-09-17, 23:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
katw, det är en turistort. Cafeet är öppet året om och lönsamt nog att ha egen bagare samt ett par tre andra anställda. Dessutom körs förmodligen otaliga transporter till och från lantbruken runt i kring med de mindre industrier som brukar finnas. Det är innte ett undanskymt ställe i Bakvattnet precis även om det inte är någon metropol.

Kinnekulle som sådant är en turistmetropol såklart. Blomberg i sig är väl knappast det? (förutom caféet då).
2015-09-17, 23:12
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Och då uppehåller sig alltså Lisa med något under den tiden och tar sig inte iväg av någon anledning.

Kanske pratar med någon där på baksidan en stund innan hon skickar SMS kl 18:23, svårare än så behöver det inte vara.
2015-09-17, 23:13
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Detta handlar om en uppgift om ett larm som hade kommit fram för länge sedan om inte allmogen skrämts med detta bisarra yppandeförbud.
Sluta dra dina (likaledes) bisarra jämförelser.

Har inget med nåt yppandeförbud att göra. Särkilt inte här. Här skriver folk precis vad fan skit som helst. Helt utan sans eller förnuft.

Jag menar att om person sitter på sådan uppgift, som inte är känd, av vilken anledning och utfört av vem, så finns det i detta specifika fall garanterat en fortsättning på den uppgiften.
Det ska personen som skriver här vara mycket försiktig med att dryfta, särkilt inte här. Det här forumet är inte rätt plats.

Vi andra kan sitta här och testa teorier med varandra men vi bör alla ha i åtanke vad som skrivs.
2015-09-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Den teorin kommer som nr 2 för mig. Men om det var så, passade de kanske på iom att närmsta granne som har bäst uppsikt inte var hemma heller, vad jag minns att han sa iaf.
Är din primära teori av sexuellnatur, så kan du släppa den nu
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Kanske pratar med någon där på baksidan en stund innan hon skickar SMS kl 18:23, svårare än så behöver det inte vara.
Vem skulle det kunna vara, som inte har givit sig till känna?
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Men denna dag kom väl personalen iväg tidigt också. Då skulle tjuvarna alltså stått och bevakat att alla gick hem. Och varför då inte vänta till de hör (eller ser ) Lisas moppe dra iväg.?

Var det inte två som åkte moppe? LH åkte det för första gången, och när de hört en moppe åka iväg var kusten fri, eftersom det bara var en som brukade åka moped.
2015-09-17, 23:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Varför har denne inte hört av sig? Eller skulle denne också slagits ihjäl för ett par kilo kaffe och växelpengar?
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är din primära teori av sexuellnatur, så kan du släppa den nu

Ok, vad har framkommit som motsäger det, har jag missat något i media eftersom du vet det?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Var det inte två som åkte moppe? LH åkte det för första gången, och när de hört en moppe åka iväg var kusten fri, eftersom det bara var en som brukade åka moped.
Men de måste ha sett tre gå ut från entrén, två till bilen och en runt hörnet. Den som gick runt hörnet hade inte kommit tillbaka.
2015-09-17, 23:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Caeägarens dotter. Gav sig av tidigare innan stängningsdags vill jag minnas att uppgifter stått om.
2015-09-17, 23:21
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Varför har denne inte hört av sig? Eller skulle denne också slagits ihjäl för ett par kilo kaffe och växelpengar?

Det kan ha varit GM hon pratade med, så klart. Du verkar inte ha läst det längre inlägget där jag svarade på vad jag tror etc. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-09-17, 23:22
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men de måste ha sett tre gå ut från entrén, två till bilen och en runt hörnet. Den som gick runt hörnet hade inte kommit tillbaka.

Gick de inte ut på baksidan. Tog det för givet, men det finns kanske ingen utgång där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in