Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Personligen tycker jag det är viktigaste gruppen att ha starkt stöd av.
Tvek.
Medelålders män är modigast, mest handlingskraftiga och självuppoffrande. Det är de, har alltid varit de, som går först, reser sig och tar de hårdaste smällarna för att störta och försvara. Alla är fogliga, men unga män är det i minst utsträckning, och ska en förtryckande era brytas så är det av dem.
Jag är tämligen säker på att "ung, vit, hetrosexuell, man" kommer ändra värdeladdning ganska snart. När väst skamset nyktrar till från sin sinnessjukdom. Dansande bögar och skrika feminister visade sig inte vara mycket att hålla i handen under en verklig revolution, mot en verklig förtryckarstat. Alltså inte en sådan som bjuder rebellerna på en föreningslokal, ger dem stipendier och avlönar dem för att hålla seminarium om "förtryckande strukturer".
Inte desto mindre så skulle det behövas fler kvinnor. Det är lite looserstämpel på rörelser och organisationer med bara grabbar. Lite modellflygplansklubb. Det är heller inte roligt för män att engagera sig i en rörelse där chansen är minimal att träffa en trevlig partner.
Frågan är hur man ska locka kvinnor. Ett sätt som definitivt är fel är i vart fall att förändra sin retorik, försöka bli "mjuk". Män lockar inte kvinnor genom att imitera kvinnor. Det skickar också ut läskiga vibbar att försöka visa en påklistrad fasad.
Inte bara läskigt för kvinnor för den delen. Alltid obehagligt med människor som försöker tala snällt och mjukt samtidigt som man hör en förtryckt vrede mellan tänderna, som ibland bubblar upp i plumpa ordval.
Då är det bättre att vara passionerat arg och vråla ut varför. Ilska är inte en känsla som skrämmer. Däremot skrämmer förtryckta känslor, det ger citizen X vibbar. Creepy. Sådana känslor väcks när gamla SD gubbar försökt sig på sina patetiska demonstrationer och står lungt och låter sig förnedrad av skrikiga tonårstjejer. Så tror gubbarna efteråt att de vunnit sympati för att de "hållt sig lugna".
Nej, vare sig retoriken eller politiken ska feminiserad/förgubbas. Snarare tvärtom.
Däremot tror jag hela motståndet, inklusive SD skulle vinna fler tjejer och kvinnor på att bli mer sociala. För låt oss vara ärliga. Det är ganska sunkigt att sitta och skriva anonyma kommentarer.
Lite demonstrationer eller listiga aktioner, träffar, föreläsningar, bokcirklar, restaurangrundor, diskussionsträffar, ölaftnar med trubadur.
DET skulle säkert kunna bidra. Om inte så är det ändå en god ide. Jag skulle mycket hellre sitta och ta en bärs med alla här i tråden än att ligga på soffan och knacka på mobilen.