2015-09-16, 21:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Och skönt att se nu att M och S har börjat rasa ordentligt! Det finns många sköna väljare till att hämta därifrån för SD.
Man brukar särskilt hålla fram M, men jag skulle säga att det finns minst lika många gammelsossar som tröttnat på den pågående nedmonteringen av Sveriges välfärd. Man anser helt enkelt, liksom man gör i de flesta andra europeiska länder, att det är orimligt att prioritera andra länders medborgare före sina egna.
Senast redigerad av lakritc 2015-09-16 kl. 21:41.
2015-09-16, 21:28
Medlem
Vad hade SD förra gången i YG? Dvs hur stor är ökningen?
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nyheter 24 har en undersökning :
Vilka skulle du rösta på om det vore val i dag http://nyheter24.se/nyheter/politik/810152-vilka-skulle-du-rosta-pa-om-det-vore-val-i-dag

I skrivande stund så har SD 3782 röster medan moderaterna har 533 och sossarna har 395 röster.

Det som slår en är att sossarna är så pass mycket mindre än M.
Jag håller med. Sen hoppade jag även till av KD´s siffra, vilken kändes högre än vad jag trodde att den skulle vara.
Avslutad
Spelar ingen roll hur värdelös denna dagen varit, jag kommer somna med ett leende på läpparna ikväll!

Är våran store ledare Löfven nere på lägre siffror än vad Juholt mäktade med nu?
2015-09-16, 21:29
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Forna M och S väljare har ren panik pga förd invandringspolitiken. De som fortfarande inte törs uttala sd högt väljer då Kd som ett mellansteg, de har ju trots allt föreslagit något restriktivare politik i frågan.

DET ÄR PANIK!!! Ååååå så underbart!!!

Jag har exakt samma teori. Man kanske vill ha M:s politik i övrigt, men AKB-2 robotens totala misslyckande att överhuvudtaget svara på frågor samt eviga malande om a-ordet som alla andra skall ta, gör att man lägger en gråtröst på KD innan SD blir det enda rationella valet kvar.
2015-09-16, 21:30
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
SD kommer bli största block 2018. Kan Alliansen ta till sig det? Förstår Alliansen att DÖ har kollapsat?
DÖ är skit men har inte kollapsat, och inget tyder på att något parti i Alliansen vill ompröva den. Det närmaste vi kommer är ett fåtal KD-are som uttryckt krav på att KD ska bryta DÖ, men KD-ledningen är inte inne på det spåret. Enstaka moderater har också visat sig skeptiska, men M-ledningen är väldigt långt från de tankegångarna. C är ännu längre ifrån en kritisk hållning och FP tolererar inte ens att en enda medlem sticker ut i invandringsfrågan.
2015-09-16, 21:30
Medlem
Arthass avatar
Nu står en tramsgubbe från IF METALL i Aktullet och kallar SD ett Odemokratiskt, litet och rasistiskt parti. Litet? 27,3 %. S och M sladdar 5 % efter förbövelen , Han kommer kräkas i kaffekoppen i morgon förmodar jag? Även om politrukerna avfärdar Yougov som "oseriöst" så kommer det bli mycket mycket nervöst i riksdagen och på redaktionerna närmsta tiden. De vet att hundratusentals svenskar kommer läsa Metro i tunnelbanan i morgon och få ännu en SD-chock
Senast redigerad av Arthas 2015-09-16 kl. 21:35.
2015-09-16, 21:31
Medlem
Rammsbergs avatar
Fantastiskt att SD i denna undersökning är större än regeringen. Och 25 rekord i rad i opinionsmätningar. Makalöst! Detta borde väl även övrig media hugga på, trots deras tveksamhet till denna typ av undersökningar?

Kommer utvecklingen uppåt att fortsätta, tro? Nedgångar måste ju komma någon gång.
2015-09-16, 21:33
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

SD hade 25,2% i förra mätningen om jag ser rätt, alltså en ökning med 2,1%
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nyheter 24 har en undersökning :
Vilka skulle du rösta på om det vore val i dag http://nyheter24.se/nyheter/politik/810152-vilka-skulle-du-rosta-pa-om-det-vore-val-i-dag

I skrivande stund så har SD 3782 röster medan moderaterna har 533 och sossarna har 395 röster.

Det som slår en är att sossarna är så pass mycket mindre än M.

Nyheter 24, vilka nötter. Redan för fem år sedan blev SD överlägset störst när tidningarna la ut denna typ av undersökningar. På den tiden DN och Aftonbladet fortfarande försökte med dessa polls försvann ofta undersökningen efter en halvtimma när SDs siffror var skyhöga.

Stackars Nyheter 24 har tydligen inte fattat någonting.
Medlem
Bellanias avatar

SD i YouGov som
förväntat på ungefär samma nivå som korrigerade TV/Novus:

12,9 / 9,1 x 20,8 = 29,5procent!

Nästa mätning bör SD passera 30 %

S-vetsarens dagar är sannolikt lätt räknade...
2015-09-16, 21:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Juli: http://i.imgur.com/WGMgoUE.png
Augusti: http://i.imgur.com/pYKPbJK.png
September: http://i.imgur.com/0vu13Fm.png

27,3% och större än regeringen. Och den siffran kommer dagen efter att Stefan stolt har presenterat sin klimatförklaring. MP på sina 5% sitter alltså och bestämmer över Sveriges framtid. Det om något gör mig förbannad. Och det måste ju bubbla ordentligt hos exempelvis Moderaterna nu inför årsstämman eller vad de kallar det för. Jag tror inte att DÖ kommer hålla året ut, de här siffrorna är alldeles för dramatiska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in