2015-09-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Hur ser det ut med bostadsköerna i våra tre största städer?
Hur många år få man vänta om man skriver in sig idag?

Klart den nya adeln ska ha en egen gräddfil. Svenska ungdomar har tak över huvudet och kan bo hem tills de är 40.

I Göteborg tar det enligt senaste statistiken 3,4 år i medel för ett förstahandskontrakt hos allmännyttan i Angered. Där är kötiden kortast, fast du har kortare köer i vissa av grannkommunerna, till exempel så verkar det vara 2,5 års kötid i Mölndal för en lägenhet hos Mölndalsbostäder(allmännyttan), då i området Åby.

Vissa står i kö i våra storstäder som en försäkring skulle jag gissa på. Går det åt helvete med ett förhållande till exempel så är det ju skönt att ha några år i kön så man slipper för mycket problem med boendet vid separation.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-14 kl. 20:16.
Citera
2015-09-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Skönt att man använder hjärnan och sparade ihop till en insats från 16 år till nu då man är 25! Köpte en lägenhet för 3,5 , stor och ljus, nära till stan. Belånad såklart men betalar runt 3k i månaden Ink amortertering. Men efter att ha jobbat på bank förstår man att alla som blir lidande av detta förslag inte tänker längre än kuken räcker. "Va behöver vi en insats?? Jag har ju inga pengar!!" Bättre att dra till rodos och knulla än att spara till lägenhet, den ska ju staten för heövete fixa ändå!

Skaffa ett jobb, spara ihop insats, låna till en lägenhet och sen gör vinst. Vem fan vill hyra ändå?

Seriöst, vill man så går det jävligt fort. Jag tog det chill o la inte undan omöjligt mycket. Tog som sagt några år men nu slipper man tjafset ni går igenom.

Det är inte alls säkert att man gör vinst bara för att man bor i en bostadsrätt. 93 kraschade hela bostadsmarkaden i Sverige med 70%. De som hade tur behövde bara betala av lånen på lägenheten/huset som de vräktes från under ett tiotal år. Många betalar fortfarande av dessa lån idag.
Citera
2015-09-14, 20:45
Medlem
Som tidigare skribenter redan konstaterat så är ett ägande av bostad inte alltid lönsamt. Mina föräldrar byggde hus i ett MYCKET välbärgat område, bubblan sprack och de sålde huset långt under investeringsvärdet... Men men, det var länge sen.

Detta är bara det första steget mot att TVINGA oss svenskar ur våra bostäder och placera oss på flyktingboendena. Kalla mig galen nu, men förstå mig i framtiden.

Etablissemanget tassar med små steg mot att totalt vända situationen för oss riktiga svenskar, först detta och nästa steg.....
Citera
2015-09-14, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Hur ser det ut med bostadsköerna i våra tre största städer?
Hur många år få man vänta om man skriver in sig idag?

Klart den nya adeln ska ha en egen gräddfil. Svenska ungdomar har tak över huvudet och kan bo hem tills de är 40.

Bor i Göteborg och har cirka 1300 dagar d.v.s. 4 år men det räcker knappt till ens en visning på en förortslägenhet utöver att man måste uppfylla krav på anställning, årsinkomst m.m., inget som drabbar en flykting eller invandrare som får allt betalt av staten. Jag är i mina bästa år och arbetar heltid med bra lön och mycket går till skatt men hade bott på gatan om det inte var för att jag lyckats hyra i andrahand med ett jävla flyt.
Citera
2015-09-14, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vissa står i kö i våra storstäder som en försäkring skulle jag gissa på. Går det åt helvete med ett förhållande till exempel så är det ju skönt att ha några år i kön så man slipper för mycket problem med boendet vid separation.

Det är visserligen sant men hur många som står i kö är helt ointressant om samma individer inte aktivt söker lägenheter.
Citera
2015-09-14, 21:16
Medlem
Det finns såklart ingen plan för hur bostadssituationen ska "lösas". Det handlar om att blunda och gasa hela vägen utför stupet.

Effekten blir att svenskar lämnar Sverige, delvis för att de mer eller mindre tvingas pga. diskriminering på den centraliserade bostadsmarknaden, och ersätt av araber. Tidigare skrattade jag åt rasister som ojjade sig över "den etniska rensningen" på svenskar, men, numer är jag själv en sådan ...
Citera
2015-09-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det är visserligen sant men hur många som står i kö är helt ointressant om samma individer inte aktivt söker lägenheter.
Ett mer intressant mått är väl hur länge man måste vänta från det att man behöver en lägenhet, dvs. runt 5-10 år i Stockholm beroende på var man vill bo.
Citera
2015-09-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuknimgus
Ett mer intressant mått är väl hur länge man måste vänta från det att man behöver en lägenhet, dvs. runt 5-10 år i Stockholm beroende på var man vill bo.

Du är rolig du. Det är 7 års kötid till Rinkeby och Tensta.
De mer välmående områdena har en kötid på 10-15 år och innanför tullarna ca 25 år.

on topic:
Är detta verkligen något som kommer att hända eller är det bara ett förslag? Det är så absurt att jag endast skulle fårstå om det kom från någon MP-lokalpolitiker. Ska vi införa apartheid i Sverige där den infödda befolkningen diskrimineras?

När bobubblan spricker kommer nysvenskarna att var rikast för varenda svensk kommer att sitta med miljonskulder!
Citera
2015-09-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Du är rolig du. Det är 7 års kötid till Rinkeby och Tensta.
De mer välmående områdena har en kötid på 10-15 år och innanför tullarna ca 25 år.

on topic:
Är detta verkligen något som kommer att hända eller är det bara ett förslag? Det är så absurt att jag endast skulle fårstå om det kom från någon MP-lokalpolitiker. Ska vi införa apartheid i Sverige där den infödda befolkningen diskrimineras?

När bobubblan spricker kommer nysvenskarna att var rikast för varenda svensk kommer att sitta med miljonskulder!

Ja en perfekt plan för en etnisk rensning, sen sitter vi med pappmuggar och tigger av araberna
Citera
2015-09-14, 21:37
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ja en perfekt plan för en etnisk rensning, sen sitter vi med pappmuggar och tigger av araberna

Tror du araberna skulle tillåta tiggare på sina gator?
Citera
2015-09-14, 21:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Det börjar bli dags....
Citera
2015-09-14, 21:41
Medlem
Steinarrs avatar
Hjälp till och sprid detta till alternativa medier för bövelen!!!

Avpixlat verkar tex inte ha skrivit om det ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in