2015-09-14, 18:11
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En människa med integritet är en människa ovasett kön som respekterar sig själv och andra.
I detta ingår att man betraktar ex. sex mellan 2 som en ömsesidig handling och inte något som JAG ska ha på, i någon annan.

Och du har fel om notan, nej jag tycker inte män ska betala notor, hyror eller dra ut stolar eller fjäska runt för kvinnor. Jag står för ömsesidigt kärleksfullt och vänskapligt fjäskande, ok?
och jag bjuder mina manliga bekanta på notor närhelst jag kan och det faller sig naturligt, jag öppnar också dörrar för män, bär matkassar och flyttar möbler och talar om för dem när de ser extra snygga ut, inga som helst problem. (dra ut stolar gör jag dock inte )

Det jag försöker här inne är att vända på hela denna stek och jag gör det faktiskt för er skull.
All denna manliga frustration över kvinnors bristande sexuella respons är nämligen lite smärtfull även för mig att läsa eftersom tro't eller ej jag gillar män.

Lösningen på dilemat kan dock inte stavas att kvinnor ska böjas, tvingas och fållas in i prostitution, tvångsäktenskap eller gammalt unket 50-tal ex. Lösningen för kärlekslöshet hos män kan heller inte vara att de ska tvingas ligga med människor som inte vill ha dem annat än mot betalning. Snacka om att kränka sig själv.
hajjar du? Ni gör er själva mest illa förutom att bidra till en massindustri som plågar kvinnor världen över.
Lösningen stavas att fortsätta öppna upp för kvinnors sexuella rättigheter världen över, att vi börjar prata mer om hur kvinnlig sexualitet ser ut, vad kvinnor vill ha och hur sex kanske kan se ut på andra sätt.
För uppenbart, om du nu inte noterat detta, ett rätt stort missnöje hos kvinnor medvetet eller omedvetet hur det funkar idag och hur sex ständigt utövas på mäns villkor och sexualitet = manlig heterosexuell dito.
Finns en stor pågående debatt om detta.

Det är min fasta övertygelse att det gör att kvinnor bara lägger ner sex, blir lesbiska, eller skiter i att skaffa ny partner efter skilsmässor. Alla faktorer som faktiskt är synliga i statistiken.

Och tips…sluta ansträng er så förbannat, ta ett steg tillbaka och umgås med tjejer som de människor de är och inte sexobjekt. Låt tjejerna komma till er.

Detta är nämligen kan jag lova er det mest attraktiva som finns för de flesta tjejer. Och de tjejer som sitter och förväntar sig få allt serverat är ju faktiskt egentligen inte så mycket att ha.
så som sagt, självrespekt.

Och en man ska vara det han är. Manlighet sitter i det fysiska och dofter m.m. saker man själv inte har kontroll över och enligt mig inte så mycket i beteenden.
En människa som betalar en annan för sex och helt enkelt betalar förbi den andres sexuella vilja är helt enkelt en dålig person man eller kvinna, hen säljer sin sexuella integritet.

Detta inlägg innehåller så mycket tokigt att jag inte kan låta det stå okommenterat.

Att vissa män har svårt att få en tjej har inte med "kvinnors sexuella rättigheter världen över" att göra. Om det vore orsaken, hur kommer det sig då att vissa andra män inte alls har det problemet utan istället har tjejer som står på kö för att suga kuk? Varför har jag inga problem att få tjejer?
Om kvinnor i Afrika får kondomer så kommer Flashback-Conny ha lättare att få en flickvän??

Kvinnor lägger ner sex eller "blir" lesbiska? Aldrig hört talas om. Vad har du för bevis för det?

"Låt tjejerna komma till er" säger du. Killar som klagar på Flashback att de inte får tjejer har inte en massa tjejer som väntar på att komma fram till dem. Då hade de inte behövt klaga om de var så attraktiva att massa tjejer raggar på dem.

Hur har du tänkt att dessa män ska få kvinnor om de inte ska förändra något? Ska de helt magiskt bara blir attraktiva i kvinnors ögon helt plötsligt?
Vad som är attraktivt och manligt har man visst kontroll över. Skulle jag träffa en sådan kille som inte får några brudar skulle jag direkt kunna nämna minst tio saker han kan förändra för att bli mer attraktiv. Är han överviktig? Är han blyg? Har han fula kläder?
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-09-14 kl. 18:14.
Citera
2015-09-14, 18:14
Medlem
[quote=Oantastlig|54701102]
Citat:
Återigen, det finns ett fåtal sexköpare som beter sig illa. Dessa kommer dock köpa sex och bete sig illa oavsett om det är lagligt eller inte. Genom att förbjuda sexköp ökar du bara riskerna ännu mer för de som väljer att sälja sex. Vad i detta är det som är oklart? Vill du göra det säkrare för de som säljer sex är en avkriminalisering det enda du kan förespråka.

nja, med tanke på hur våldsutsattheten bland prostituerade ser ut så skulle jag säga att antalet sexköpande män som slår måste vara rätt stor.
En sådan man idag är klart mer utsatt eftersom en prostituerad kan anmäla honom för både fysisk missahandel OCH sexköp.
Prostituerade har samma möjligheter, eller svårigheter snarare, idag att skydda sig mot våld som vad de hade då sexköp var lagligt. De kan anmäla till polisen, de kan använda sig av chaufförer/ beskydd etc på samma sätt.
Prostitution skulle oavsett legalisering eller ej vara "under jorden" detta har mer med internet att göra än med sexköpslagen.
Jag kan heller inte se vilken bevisning Rose alliance eller amnesty har i sin rapport för att det skulle bli mer våld av att kriminalisera sexköp. Vilka bevis har man för detta egentligen?

Jag har full förståelse för att det blir mer trassligt och sämre kundklientel, men ska man prioritera detta framför andra kvinnors utsatthet för ex. sextrafficking?
Om man som prostituerad inte gillar hur jobbet har blivit så kan man ju sluta, det är ju så frivilligt, enligt dig och co.
Är man en kåt och glad tjej som gillar sex med främmande män så kan man ju ha det utan att ta betalt för det, då är ju "kunderna" inte olagliga.
Så? hur ska du ha det? är det frivilligt eller ej?

Citat:
Sedan behöver jag inte bevisa någonting för dig, och du har givetvis inte motbevisat någonting kring ex. trafficking eftersom du fortfarande inte förstår orsakssamband. I stället kan vi läsa vad över 100 organisationer som arbetar emot trafficking skriver: "In summary, GAATW strongly opposes criminal penalties against sex workers’ clients as this approach: Has not reduced trafficking... Threatens sex workers’ income security and working conditions". I den här frågan vet vi redan att du har fel, det är därför jag har flera hundra experter och forskare på min sida, de stora människorättsorganisationerna etc. det är inte en slump.
http://www.gaatw.org/advocacy/Bill_C-36-GAATW_brief.pdf

Jag har överbevisat dig åtskilligt. Du kör däremot med samma argument i en evig cirkelgång…
som du tydligen helt missar att du redan är överbevisad om.
dina "experter"/ Pinker, vad nu han skull kunna tillföra i denna debatt förstår jag inte helt/
vad har vi mer? ja just, man ska räkna sextrafficking per prostituerad i Tyskland och inte per invånare, ananrs blir det ju lite jobbigt uppenbart "felaktiga " resultat för din smak.
Neee iom att prostituerade har ökat i stort i Tyskland, som ju blivit rena rama sexturistmålet, så kan ju sextraffickingen öka lite så där "osynligt" bredvid. eller hur? det kan kanske t.o.m se ut som den minskat!!! yes!

Citat:
Jaha, så studien var alltså inte från Colorado i USA där det är förbjudet att sälja sex? Vidare står det klart och tydligt i studien att "The overwhelming majority of the women worked as street prostitutes; only 126 worked in massage parlors, and most of these women also worked on the streets".

Frågan som studien besvarade var: hur farligt är det att arbeta som prostituerad och inget annat.
Frågan var alltså inte är det farligare om det är lagligt/ olagligt eller om det är gatuprostotuerade eller inte. För tjena Oantastlig gatuprostituerade är också prostituerade. de ingår liksom i gruppen. hajjar du?
Kollar du i botten så tar de upp andra länders motsvarande siffror:

"in Nairobi, Kenya, in 1998–2002 (n = 466; crude mortality rate = 310 per 100,000 (Stephen Moses, University of Manitoba, personal communication, 2003)), and in London, United Kingdom, in 1985–1994 (n = 402; crude mortality rate = 401 per 100,000; standardized mortality ratio = 12.2) (6)."

men London kanske också har förbud mot sexsäljande?

Citat:
Nu får du försöka sansa dig. Du lider av något som kallas "Typical mind fallacy". Nu när du vet om det hoppas jag att du slutar projicera dina vanföreställningar på andra människor. Alla är emot prostitution som infattar tvång, ingen vill att det skall vara tillåtet att ha sex med omyndiga personer, alla är emot våldtäkt etc. Det som vi diskuterar är att människor skall kunna utnyttja sin mänskliga rättigheter och kunna ingå frivilliga avtal med varandra och genomföra överenskommelsen på ett säkert sätt.
http://wiki.lesswrong.com/wiki/Typical_mind_fallacy

jag lider inte av ett barr annat än normalt vett.
Tvång existerar inom prostituion och har så alltid gjort. Att göra det lagligt och därmed öka efterfrågan gör det ännu mer attraktivt att tvinga kvinnor med våld för att få ut pengar via deras kroppsöppningar.
Finns likoms ingen vettig människa som kan förstå det på nått annat sätt.

Alla har full möjlighet idka sex hur fan de vill ha sex på helt egna premisser med vem de vill.
Allt som krävs är att man gör det med en person som också vill och inte drar in pengar eller tvång i spelet.

Är mycket enkelt.
Citera
2015-09-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Detta inlägg innehåller så mycket tokigt att jag inte kan låta det stå okommenterat.

Att vissa män har svårt att få en tjej har inte med "kvinnors sexuella rättigheter världen över" att göra. Om det vore orsaken, hur kommer det sig då att vissa andra män inte alls har det problemet utan istället har tjejer som står på kö för att suga kuk? Varför har jag inga problem att få tjejer?
Om kvinnor i Afrika får kondomer så kommer Flashback-Conny ha lättare att få en flickvän??

Kvinnor lägger ner sex eller "blir" lesbiska? Aldrig hört talas om. Vad har du för bevis för det?

"Låt tjejerna komma till er" säger du. Killar som klagar på Flashback att de inte får tjejer har inte en massa tjejer som väntar på att komma fram till dem. Då hade de inte behövt klaga om de var så attraktiva att massa tjejer raggar på dem.

Hur har du tänkt att dessa män ska få kvinnor om de inte ska förändra något? Ska de helt magiskt bara blir attraktiva i kvinnors ögon helt plötsligt?
Vad som är attraktivt och manligt har man visst kontroll över. Skulle jag träffa en sådan kille som inte får några brudar skulle jag direkt kunna nämna minst tio saker han kan förändra för att bli mer attraktiv. Är han överviktig? Är han blyg? Har han fula kläder?

Jo ge dina älskade "oskulder" till kvinnor samma praktiska och sociala möjligheter ha sex före äktenskapet världen runt som du glatt ger dig själv och män så ökar marknaden med sexsugna kvinnor som har sex för män avsevärt.
jag lovar! är ren matematik serru.

en tjej som har 3 tjatande kåtbockar runt sig varje gång hon går ut, tröttnar och säger blankt nej per automatik till allihopa.
Tjejer har precis som män en önskan om att själva få lov välja i fred.
Lugn och skön kille som det går att umgås med har absolut större chans än ovan ihärdig kåtbock.
är han dessutom lite söt, rolig och har nått i skallen så är det ju så gott som i hamn.
Citera
2015-09-14, 18:30
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Jo ge dina älskade "oskulder" till kvinnor samma praktiska och sociala möjligheter ha sex före äktenskapet världen runt som du glatt ger dig själv och män så ökar marknaden med sexsugna kvinnor som har sex för män avsevärt.
jag lovar! är ren matematik serru.

I sexkonservativa kulturer uppmuntras kvinnor ingå långvariga relationer med män. Hur skulle det öka manlig ensamhet?

Dessutom lever svenska flashbackare redan i ett land där föräktenskapligt sex är accepterat.

Citat:
en tjej som har 3 tjatande kåtbockar runt sig varje gång hon går ut, tröttnar och säger blankt nej per automatik till allihopa.
Tjejer har precis som män en önskan om att själva få lov välja i fred.
Lugn och skön kille som det går att umgås med har absolut större chans än ovan ihärdig kåtbock.
är han dessutom lite söt, rolig och har nått i skallen så är det ju så gott som i hamn.

Och varför tror du att flashbackare som inte får ligga skulle vara söta (utseendemässigt attraktiv) och sköna (högt utvecklad social karisma) män som bara behöver luta sig tillbaka så kommer kvinnorna?
Citera
2015-09-14, 18:56
Medlem
Citat:
I sexkonservativa kulturer uppmuntras kvinnor ingå långvariga relationer med män. Hur skulle det öka manlig ensamhet?

Dessutom lever svenska flashbackare redan i ett land där föräktenskapligt sex är accepterat.

Uppmuntras inte män till detta också? Och ÄNDÅ! så har just sexkonservativa länder denna erbarmliga prostitution kombinerat med slutshaming…oj du.

Visst det är accepterat på pappret, men slutshamingens vågor går fortfarande höga, som syns rätt tydligt på just FB.

Vill män ha sex så är det ju bevisligen rätt bra att sluta förbjuda eller slutshama sin motpart eller hur? blir liksom liiite enklare då för den parten ha sex. För att inte tala om den rena rättviseaspekten. Möjligheten till sex borde vara en mänsklig rättighet för att inte tala om rätten få lov bestämma när, hur och var ens kropp ska ha det.

Citat:
Och varför tror du att flashbackare som inte får ligga skulle vara söta (utseendemässigt attraktiv) och sköna (högt utvecklad social karisma) män som bara behöver luta sig tillbaka så kommer kvinnorna?

Många män knallar runt totalt okunniga om att de faktiskt är rätt söta i många kvinnors ögon.
Citera
2015-09-14, 18:58
Medlem
[quote=Merapi|54701730]
Citat:

.

Den Danska studien visade att 18 % av de prostituerade som i genomsnitt hade blivit utsatta för våld någon gång under ett år (ink gatuprostituerade). Låt oss säga säga att de är 3 500 personer som säljer sex till i genomsnitt 10 kunder i månaden. Detta innebär att det sker 420 000 sexköp och i kanske 600-700 fall där det är problem. Nu är detta förmodligen inte unika köpare men om det skulle vara det är det alltså 0,0014% av männen som begår brott. Så jag skulle säga att andelen som slår är ganska liten.

Nej, eftersom de nu måste dra iväg någonstans där de inte kan bli upptäckta av polis så är risken betydligt mindre att den som blir utsatt kan anmäla det. Du har ju knappast personuppgifter till kunden (eftersom akten är olagligt så kommer han absolut inte vilja ge dig dem heller). Du får inte ha med dig en hallick (chaufför/beskyddare) eftersom det räknas som just hallick enligt nuvarande lagstiftning.

Nej, du har inte "motbevisat" mig i någonting. Inte ett enda exempel ännu. När jag bad dig ta fram ditt bästa motargument tog du fram ett brev påskrivet av 800 aktivister som börjar med att skriva att de tycker det är orättvist att bara experter får komma till tals. Lever du fortfarande i villfarelsen att du har motbevisat alla stora människorättsorganisationerna, flera hundra experter, sexarbetarna själva samt över 100 organisationer som arbetar emot trafficking? Det är ganska magstarkt.

Du efterfrågade andra yrken som var farligare än prostitution med hänvisning till den studien, då förklarade jag för dig att du inte kan jämföra något som är lagligt med något som är olagligt. Detta är du med på hoppas jag? Om du bara tar med en liten del av marknaden, dvs. bara de som säljer på gatan, så kommer du ju även få kraftigt distorderade siffror eftersom du inte tar hänsyn till den största delen av marknaden, som är betydligt mindre utsatt. Detta måste du också vara med på antar jag? Vidare får du jämföra grupper som också är jämförbara, om du har en grupp där många går på droger, som vi redan vet att de som går på gatan gör, så måste du jämföra med en kontrollgrupp som också går på droger. Annars säger ju siffrorna ingenting.

Men till syvende och sist, om du vill minska de prostituerades utsatthet så måste du förespråka en avkriminalisering eftersom de gör deras arbetssituation mer säker. Allting annat är ju vansinne.

Vill du få en ny chans att presentera din bästa invändning emot prostitution? Det skall bli kul att se om du faktiskt kan prestera ett enda argument där du inte blandar ihop frivilligt prostitution hos myndiga personer med trafficking och/eller barn.
Senast redigerad av Oantastlig 2015-09-14 kl. 19:09.
Citera
2015-09-14, 19:01
Medlem
soligts avatar
Helt okej. Om någon vill betala för att ha det skönt en stund, ska han inte behöva göra det i smyg och i skam.
Citera
2015-09-14, 19:08
Medlem
[quote=Oantastlig|54702204]
Citat:

Den Danska studien visade att 18 % av de prostituerade som i genomsnitt hade blivit utsatta för våld någon gång under ett år (ink gatuprostituerade). Låt oss säga säga att de är 3 500 personer som säljer sex till i genomsnitt 10 kunder i månaden. Detta innebär att det sker 420 000 sexköp och i kanske 600-700 fall där det är problem. Nu är detta förmodligen inte unika köpare men om det skulle vara det är det alltså 0,0014% av männen som begår brott. Så jag skulle säga att andelen som slår är ganska liten.

Nej, eftersom de nu måste dra iväg någonstans där de inte kan bli upptäckta av polis så är risken betydligt mindre att den som blir utsatt kan anmäla det. Du har ju knappast personuppgifter till kunden (eftersom akten är olagligt så kommer han absolut inte vilja ge dig dem heller). Du får inte ha med dig en hallick (chaufför/beskyddare) eftersom det räknas som just hallick enligt nuvarande lagstiftning.

Nej, du har inte "motbevisat" mig i någonting. Inte ett enda exempel ännu. När jag bad dig ta fram ditt bästa motargument tog du fram ett brev påskrivet av 800 aktivister som börjar med att skriva att de tycker det är orättvist att bara experter får komma till tals. Ridå! Lever du fortfarande i villfarelsen att du har motbevisat alla stora människorättsorganisationerna, flera hundra experter, sexarbetarna själva samt över 100 organisationer som arbetar emot trafficking? Det är ganska magstarkt.

Du efterfrågade andra yrken som var farligare än prostitution med hänvisning till den studien, då förklarade jag för dig att du inte kan jämföra något som är lagligt med något som är olagligt. Detta är du med på hoppas jag? Om du bara tar med en liten del av marknaden, dvs. bara de som säljer på gatan, så kommer du ju även få kraftigt distorderade siffror eftersom du inte tar hänsyn till den största delen av marknaden, som är betydligt mindre utsatt. Detta måste du också vara med på antar jag? Vidare får du jämföra grupper som också är jämförbara, om du har en grupp där många går på droger, som vi redan vet att de som går på gatan gör, så måste du jämföra med en kontrollgrupp som också går på droger. Annars säger ju siffrorna ingenting.

Men till syvende och sist, om du vill minska de prostituerades utsatthet så måste du förespråka en avkriminalisering eftersom de gör deras arbetssituation mer säker. Allting annat är ju vansinne.

Vill du få en ny chans att presentera din bästa invändning emot prostitution? Det skall bli kul att se om du faktiskt kan prestera ett enda argument där du inte blandar ihop frivilligt prostitution hos myndiga personer med trafficking och/eller barn.
Citera
2015-09-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig

nej som blivit utsatta en eller flera ggr….du glömmer detta flera ggr.
13 % av escort kvinnor har blivit våldsutsatta flera ggr under 2010, 20% en gång under 2010.
12% av gatuprostituerade flera ggr. 29% en gång under 2010.

så nej den slutsatsen går inte att dra.

Och att 33% av escort kvinnor blivit våldsutsatta under 1 år, du tycker inte det är höga siffror?
var 3:e kvinna i branchen? hallå liksom. Vilket annat yrke har de siffrorna?

Som jämförelse kan nämnas svenska polisers våldsutsatthet

"I en enkätundersökning gjord bland polisförbundets medlemmar uppger hela 30 % av poliserna som tillfrågats att de utsatts för våld under år 2008."

http://www.criminology.su.se/polopoly_fs/1.65973.1323954455!/2010c_Jessica_Mattsson.pdf
s.8

Citat:

Just för i legaliserade länder där kan kunder ha sex med sin sexsäljare mitt ute på öppna gatan, helt ok.
Står sängar i varenda gatuhörn där. Och självklart så strösslar kunderna där med sitt namn, personuppgifter och telefonnummer. Säkert! Han får ett kvitto också att ta upp i deklarationen.
man kan dra av sexköpet som "utgift vid arbete"
Chaufför är inte samma sak som en hallick.

Citat:
Nej, du har inte "motbevisat" mig i någonting. Inte ett enda exempel ännu. När jag bad dig ta fram ditt bästa motargument tog du fram ett brev påskrivet av 800 aktivister som börjar med att skriva att de tycker det är orättvist att bara experter får komma till tals. Ridå! Lever du fortfarande i villfarelsen att du har motbevisat alla stora människorättsorganisationerna, flera hundra experter, sexarbetarna själva samt över 100 organisationer som arbetar emot trafficking? Det är ganska magstarkt.

det var inte mitt motargument, då läste du dåligt, får du läsa om.
du har ett brev med 300 som inte alls är experter hela bunten om nu plötsligt allmänläkare är "expert" på prostitution. Detta brev är bara en underskrift på vad dessa tycker kring sexlagar, och inget hållbart bevis mer än att det är 300 som är för leagalisering. Jag har ett brev med 800 som är emot legalisering, 500 mer än dig alltså, det brevet innehåller också experter inom området och vanliga medborgare, säkert en och annan läkare också. Att brevet ev. innehåller en rad där man säger att man anser att även vanliga människor ska ha rätt uttala sig om denna fråga är väl ingen ridå för fem öre. Klart de har.
över 80% av Sveriges befolkning var för sexköpslagen. Du tycker inte dessa ska räknas?

Sen är inte alls alla de stora människorättsorganisationerna för legalisering ursäkta men Amnesty Int. är liksom inte den enda sådan i världen. Amnesty består också av många resp. för vardera land och Svenska Amnesty är ex. för sexköpslagen.
Och vilka "över 100 organisationer"? Om jag började räkna hur många tror du jag kommer få ihop som är för sexköpslagen?
Du sitter ju bara med trams och en klar oförmåga faktiskt tänka själv.
Om du inte har en egen uppfattning och tankegång kring detta annat än att du tycker det ska vara lagligt för män köpa sex, hur ska du någonsin kunna försvara denna ståndpunkt på ett vettigt hållbart sätt?
För du har kanske inte märkt att det räcker inte att upprepa "300 experter"!!!!
"brev"!!!!!! "Amnesty international"!!!! som en gojja?

Citat:

ta vilken studie som helst…
ta den från London, den ingår som källa.

Och kan man jämföra mordrisken hos "yrket" bankrånare med ex. mordrisken för hårfrisörer?
je eller nej? klart man kan.
du är bara för kul

den tog inte bara med från gatan. a fact du själv noterade.

och studien tar upp en ratio på enbart mord och en annan som även inkluderar död av ex.droger.
båda höga.

Att prostitution är extremt våldsutsatt yrke, har hög risk för död pga våld, mord eller droger är liksom ingen fråga. Fattar inte ens att du orkar.
Vi air just kört igenom våldsiffrorna för lilla fredliga danmark.

Ska vi kanske köra lite nuffror från Indien, Afghanistan eller prostitutionsstråken i sydafrika??
eller neeeeee där är det ju så säkert och fredligt och lugnt och tryggt vara prostituerad.
Och de jobbar ju inte som prostituerade…neeeee

I Ontastlig lilla "vetenskapliga" värld så får bara de som inte drabbas av våld, inte går på gatan, inte använder droger, inte har eller utsätts för HIV risk, inte är sextraffickingdrabbade, etc etc räknas som prostituerade..alla de där andra? neeee de är något annat.

Vi skalar självklart raskt bort allt som är farligt inom prostituionen för att sen räkna ut hur farligt prostitution är av de fåtal som återstår. Självklart.
Super vetenskapligt.

Senast redigerad av Merapi 2015-09-14 kl. 19:53.
Citera
2015-09-14, 19:54
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Uppmuntras inte män till detta också? Och ÄNDÅ! så har just sexkonservativa länder denna erbarmliga prostitution kombinerat med slutshaming…oj du.

Visst det är accepterat på pappret, men slutshamingens vågor går fortfarande höga, som syns rätt tydligt på just FB.

Vill män ha sex så är det ju bevisligen rätt bra att sluta förbjuda eller slutshama sin motpart eller hur? blir liksom liiite enklare då för den parten ha sex. För att inte tala om den rena rättviseaspekten. Möjligheten till sex borde vara en mänsklig rättighet för att inte tala om rätten få lov bestämma när, hur och var ens kropp ska ha det.

Du menar att föräktenskapligt sex i praktiken inte är accepterat för kvinnor i Sverige?

Citat:
Många män knallar runt totalt okunniga om att de faktiskt är rätt söta i många kvinnors ögon.

Om de ansågs så attraktiva i kvinnors ögon så hade kvinnor redan visat intresse.
De undersökningar jag läst så skattar män sitt utseende högre än vad kvinnor skattar mäns utseende. En annan undersökning på en dejtingsajt så ansåg männen att 50% av kvinnorna utseendemässigt var under medel, medan kvinnorna ansåg att 80% av männen var under medel.

Samma med experiment på Tinder där det är en väldigt väldigt liten andel av män (fotomodeller) som är så snygga att de kommer upp i samma mängd meddelanden kvinnor kan få.
Citera
2015-09-14, 20:04
Medlem
Citat:
Du menar att föräktenskapligt sex i praktiken inte är accepterat för kvinnor i Sverige?

Jo det är accepterat, men där råder fortfarande en tuffare normvärld för kvinnlig sexualitet och uttryck än vad det gör för manlig dito.
Han är en kung, hon en hora…känns det igen kanske?

Citat:
Om de ansågs så attraktiva i kvinnors ögon så hade kvinnor redan visat intresse.
De undersökningar jag läst så skattar män sitt utseende högre än vad kvinnor skattar mäns utseende. En annan undersökning på en dejtingsajt så ansåg männen att 50% av kvinnorna utseendemässigt var under medel, medan kvinnorna ansåg att 80% av männen var under medel.

evig rundgång med dig.
"söt" är inte helt samma som snygg eller attraktivt yttre om du föredrar det.
jag känner mänga söta killar som är rätt fula rent utseendemässigt men de är roliga, glada, intressanta, lite spralliga typer som skiter i sånna ting. Därav mycket underhållande luffsa runt på stan med och fika och umågs med. Tror inte heller att just de jag tänker på har så svårt med tillfälligt sex och 2 av dem har stadig flickvän för övrigt.

Datingsiter går självklart enbart på yttre faktorer, eftersom det är nästan det enda man kan gå på. men verklighetens tjejer kan faktiskt gå efter annat också.
Citera
2015-09-14, 20:16
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Jo det är accepterat, men där råder fortfarande en tuffare normvärld för kvinnlig sexualitet och uttryck än vad det gör för manlig dito.
Han är en kung, hon en hora…känns det igen kanske?

En hora för att hon har sex utanför äktenskapet?
Trots att vi lever i ett Sverige där prinsen gifter sig med en glamourmodell som varit med i Paradise Hotel?

Om du hade haft rätt så skulle Paradise Hotel-tjejer inte hyllas och lyftas fram som förebilder i media. De skulle istället förkastas. Det skulle inte vara så att fler söker till Paradise Hotel än till lärarhögskolan om det stämde att normvärlden är så tuff som du påstår.

Citat:
evig rundgång med dig.
"söt" är inte helt samma som snygg eller attraktivt yttre om du föredrar det.
jag känner mänga söta killar som är rätt fula rent utseendemässigt men de är roliga, glada, intressanta, lite spralliga typer som skiter i sånna ting. Därav mycket underhållande luffsa runt på stan med och fika och umågs med. Tror inte heller att just de jag tänker på har så svårt med tillfälligt sex och 2 av dem har stadig flickvän för övrigt.

Datingsiter går självklart enbart på yttre faktorer, eftersom det är nästan det enda man kan gå på. men verklighetens tjejer kan faktiskt gå efter annat också.

Om du använder ordet söt, hur ska jag då veta att du syftar på andra egenskaper än utseende?

Men okej, fortsättningsvis använder vi din definition av söt i denna diskussion.
Om dessa söta killar du känner har det lätt att få tillfälligt sex så bevisar det ju min poäng att de killar på Flashback som inte har lätt med sex inte är söta. De kan alltså inte luta sig tillbaka och vänta på att kvinnorna ska komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in