2015-09-14, 09:58
Medlem
YP4XQs avatar
Kolla in omröstningen här: http://www.nettavisen.no/nyheter/norge-vurderer-a-stenge-grensene/3423135113.html

Bør Norge stenge grensene og innføre passkontroll?
Ja - 92%
Nej - 8%
Votes 24,280

Jag tycker det här ser riktigt bra ut. Att andra länder måste tänka åt de svenska politikerna är skrattretande.

Citat:
- Når de skal ha diskusjoner og fatte et vedtak, så blir han (Anundsen red.anm.) bedt om å forlate rommet. Det er ganske oppsiktsvekkende i seg selv, sier han.

- Det er to hovedtemaer på møtet i morgen. Hva gjør vi med dem som allerede er i Europa, skal vi lage en fordeling? Og det andre er hva gjør vi videre med den store pågangen? Innfører vi passkontroll i Schengen-området? sier Frisvold.

Dersom det blir en stenging av grensen i en begrenset periode, anslår Frisvold at perioden vil vare i to til tre måneder av gangen.
Citera
2015-09-14, 10:05
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kolla in omröstningen här: http://www.nettavisen.no/nyheter/norge-vurderer-a-stenge-grensene/3423135113.html

Bør Norge stenge grensene og innføre passkontroll?
Ja - 92%
Nej - 8%
Votes 24,280

Jag tycker det här ser riktigt bra ut. Att andra länder måste tänka åt de svenska politikerna är skrattretande.

Heja Norge. Häromdagen påstod svenska media att det inte fanns stöd för Framskridspartiets politik att kommunerna ska säga stopp för fortsatt invandring. De har kommunval snart och de påstår att det går sämre för FP i OI. Lögn är min uppfattning!
Citera
2015-09-14, 10:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Tänk er partimötena i Norge. "Suck, fyfan. Det är väl lika bra att de får köra sitt eget land i botten. Eller nåväl, vi får väl hjälpa idioterna på traven, om det nu är det som krävs. Allt ska man behöva göra själv."
Citera
2015-09-14, 10:10
Medlem
Norrbaggarna har inga alternativ!
Dem måste stänga.

När pk-isterna och förrädaren löve'n släppt in fler än sverige kan ta hand om så kommer dem självklart fortsätta söka sig en ny välfärdsstat.
Citera
2015-09-14, 10:15
Medlem
praxes avatar
Heja Norge!

Det vore bra. Det finns inte många som skulle lida av att få visa passet. Förutom de illegala förstås, men i Sverige säjs det ju att ingen människa är illegal
Citera
2015-09-14, 10:19
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag vill verkligen att det blir av. När konsekvenserna blir fler för svenska medborgare, (inte bara försämrad levnadsstandard) är det fler som vaknar. Tänk affärsmän som ska på möten i Oslo Jag hoppas också Finland och Danmark inför sanktioner mot Sverige. Är vi dumma nog och tar in vem som helst (inga kontroller) ska vi straffas kollektivet.
Citera
2015-09-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag vill verkligen att det blir av. När konsekvenserna blir fler för svenska medborgare, (inte bara försämrad levnadsstandard) är det fler som vaknar. Tänk affärsmän som ska på möten i Oslo Jag hoppas också Finland och Danmark inför sanktioner mot Sverige. Är vi dumma nog och tar in vem som helst (inga kontroller) ska vi straffas kollektivet.

Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Heja Norge!

Det vore bra. Det finns inte många som skulle lida av att få visa passet. Förutom de illegala förstås, men i Sverige säjs det ju att ingen människa är illegal

Precis som praxe säger, så kommer detta ha minimal inverkan på både svenskar och norrmän. Affärsmän tar flyget, och behöver ändå gå igenom en krånglig säkerhetskontroll, så att visa pass är knappast någon skillnad.
Citera
2015-09-14, 12:18
Medlem
Jag hoppas att även Finland och Danmark stänger sina gränser mot Sverige.
Just nu känns en sådan grej som vårt enda hopp för att få våra idioter till politiker att vakna upp.
Senast redigerad av Gothicat 2015-09-14 kl. 12:21.
Citera
2015-09-14, 12:59
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Jag hoppas att även Finland och Danmark stänger sina gränser mot Sverige.
Just nu känns en sådan grej som vårt enda hopp för att få våra idioter till politiker att vakna upp.

Det är på G i Finland nu också, de har tröttnat på att Sverige slussar vidare flyktingar

På finska (bara, verkar det som, tyvärr), men lär dyka upp på andra språk också.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113969-matti-vanhanen-suomi-valmistautuu-rajatarkastuksiin-syy-loytyy-pohjois-suomesta

Finland förbereder sig för gränskontroll, pga vad som händer i norra Finland. De säger att flykting- och migrationssituationen riskerar glida ur kontroll vid gränsen till Sverige.
Citera
2015-09-14, 14:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Heja Norge. Häromdagen påstod svenska media att det inte fanns stöd för Framskridspartiets politik att kommunerna ska säga stopp för fortsatt invandring. De har kommunval snart och de påstår att det går sämre för FP i OI. Lögn är min uppfattning!
Takk for at du hejer på Norge! Kommunevalget er for øvrig idag og imorgen.
Citera
2015-09-14, 14:37
Medlem
Perfect10s avatar
Heja Norge, Danmark och Finland. Tvinga på Sverige strutmössan så imbecillerna i Stockholm kanske inser något. Att visa ett pass vid en gränsövergång känns som en självklarhet.
Citera
2015-09-14, 14:37
Medlem
dobbelinas avatar
Jag tror Norska stadsministern snart får ett samtal från Stefan som upplyser henne om att hon nog är rasist.

Stefans telefonräkning kommer nog bli hög, för sen måste han ringa runt till alla kringliggande grannländer också....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in