2015-09-14, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Arbetet med Partimodellen 2.0 har tyvärr gått på tomgång ett tag men idag tog det iaf ett litet steg framåt. Jag har nu äntligen ett rimligt sätt att hantera det faktum att partiernas volatilitet (i brist på bättre ord) varierar över tid, något som tidigare varit ett problem. För SDs del är inte detta jättekritiskt då de mest växer hela tiden, men för tex S under Juholt-episoden (och för de partier dit väljarna tog sin tillfälliga flykt) är det mycket viktigt.

Preliminära siffror för topp tre räknat för dagens datum:

S 25.9
SD 22.8
M 21.4

Siffran för SD är troligen i underkant då det nu gått ganska länge sedan senaste kalibreringen mot ankaret (maj) samtidigt som de växer snabbt. Räkna med någon procent till, minst. Skattningen av SDs momentana tillväxthastighet är nu hela 0.057 pe/dag, dvs 1.7 pe/månad. Proppen ur.

Framåtfiltrering av SDs väljarstöd och OIs "felfaktorer"

Jisses!! 33% om 6 månader, 43% om 12 månader och 53% vintern 2017 om det håller i sig vill säga. Vem vet det kanske går fortare än så, beroende på vad som sker närmaste 3 månaderna. Spännande!

Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Just den förlamande segregationen parat med att PK-eliten frenetiskt påhejar (med både rop och ekonomiska medel) att alla som kommer hit självklart måste behålla, och gärna fördjupa, sin egen "fantastiska" kultur. Den svenska kulturen och livsfilosofin, om den ens existerar , smutskastar och förringar man ivrigt.

Jag känner flera ursvenska koreaner, negrer, iranier osv, men de flesta av dessa kom till Sverige långt före dagens flyktingflod. Idag, är jag rädd, frodas bara hatet mot det svenska, och radikaliseringen av reaktionärt stenåldersbeteende.

Samtidigt, vilket PK-eliten blundar för, ligger de gamla aggressionerna och pyr under ytan hos de olika "nya" folkgrupperna i landet. De flesta folk är långsinta, och inte lika överseende och godtrogna som svenskarna. Snart har vi "klanstrider" och annat primitivt beteende utanför vår ytterdörr. Detta kan utan problem eskalera till stridigheter när numeräret på grupperna som ligger i luven på varandra (sedan urminnes tider) når en kritisk nivå.

Det nya Sverige kommer att begåvas med lite "fart och fläkt" i framtiden, sanna mina ord!...

Nu står det och väger. När SD når 30%, och det börjar brännas i betonghäckarna på övriga politiker, hoppas jag att man tar sitt förnuft till fånga. Men det kanske bara är en orealistisk förhoppning från min sida? Kanske det måste gå helt åt helvete innan folk reagerar? Men då är det för sent...

Jag hoppas att de inte tar sitt förnuft till fånga. De ska ut. I skam! Återställ ordningen med hjälp av medborgare som inte är besudlade med PK.
2015-09-14, 02:01
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Får dock en liten farhåga om att SD ska börja dra sig lite väl långt åt höger i den ekonomiska politiken.

Rör inte mina blågula folkhemssossar

Precis, jag får dåliga vibbar av detta. Misstänker starkt att näringslivet nu vill komma och lägga sina våta tassar på partiet när de nu ser att de är på väg att bli en maktfaktor att räkna med. Äkesson var ju faktiskt moderat innan han startade upp inom sverigedemokraterna. Men vi vet ännu inte, med tiden kommer det klarna hur detta kommer bli.
2015-09-14, 02:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Får dock en liten farhåga om att SD ska börja dra sig lite väl långt åt höger i den ekonomiska politiken.

Rör inte mina blågula folkhemssossar

Vad är det som får dig att tro att sossar och moderater ska kunna samsas i samma parti, bortom invandringsfrågan???
2015-09-14, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad är det som får dig att tro att sossar och moderater ska kunna samsas i samma parti, bortom invandringsfrågan???

Folkhemmet.
2015-09-14, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Enligt di.se så verkar nu det svenska näringslivet ha tagit till sig SD.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/13/foretagen-och-sd-ses-i-smyg/

Det kan bli avgörande för att ytterligare fler moderater går över till SD.

Ja, det vore väl konstigare annars?

Konstigt är väl att det är först nu det händer, om något?

Att det ens är en nyhet att lobbyorganisationer tar kontakt med ett parti som är störst enligt flera OUs är ju i sig anmärkningsvärt! Jag hade gissat att praxis för lobbyister är att börja approchera redan vid riksdagsinträdet.

Det betyder också att näringslivet börjat anpassa ett eller flera av sina framtidsscenarier till att SD får seriös politisk makt, och detta indirekta "erkännande" är ju glädjande i sig.
2015-09-14, 07:04
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Precis, jag får dåliga vibbar av detta. Misstänker starkt att näringslivet nu vill komma och lägga sina våta tassar på partiet när de nu ser att de är på väg att bli en maktfaktor att räkna med. Äkesson var ju faktiskt moderat innan han startade upp inom sverigedemokraterna. Men vi vet ännu inte, med tiden kommer det klarna hur detta kommer bli.

Den framtidsvision som man kan ana i tangentens riktning, alltså ett SD som dominerar svensk politik för överskådlig tid framåt, förutsätter en positiv syn från partiet på näringslivet. Detta kombinerat med socialt ansvar. Alltså någon sorts kombination av gråsosse - och Bertil Ohlinsk samhällssyn.
Då tror jag att man hittat den minsta gemensamma nämnaren för svenska folket att enas kring.
2015-09-14, 07:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannexo
Folkhemmet.

Moderaterna vill rasera folkhemmet därför att det inte är kompatibelt med massinvandring.
2015-09-14, 07:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Den framtidsvision som man kan ana i tangentens riktning, alltså ett SD som dominerar svensk politik för överskådlig tid framåt, förutsätter en positiv syn från partiet på näringslivet. Detta kombinerat med socialt ansvar. Alltså någon sorts kombination av gråsosse - och Bertil Ohlinsk samhällssyn.
Då tror jag att man hittat den minsta gemensamma nämnaren för svenska folket att enas kring.

Kan bli så att Sd blir det statsbärande partiet en roll sossarna hade en gång i tiden innan de blev beroende av diverse vänsterpartier.

Mycket talar för det, en stor etniskt homogen grupp d.v.s. medelsvensson svenskar tror att Sd är lösningen på alla problem och lägger sin röst på dem.

Motståndarna blir en ohelig allians av motstridiga krafter från M till V. De på forumet som tror på S och M inser tydligen inte att det inte kommer att räcka. M kommer att bli ett litet högerparti och S ett rent invandrarparti.

2015 dec. Sd 25% i OI genomsnitt 2016 dec. 35%, 2017 dec. 43,5% Valet 2018 48,9% absolut majoritet och 5 partier får lämna riksdagen. Kd, Fp, C, Mp, V ser vi aldrig till mer.
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-09-14 kl. 07:19.
2015-09-14, 07:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Därför att sossarna gått från gör din plikt och kräv din rätt till kräv ditt bidrag.
Moderaterna har kramat både fack och arbetsrätt om än mer för syns skull än ärligt.
SD har alla möjligheter att hitta beröringspunkter med båda sidor.
2015-09-14, 07:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Moderaterna vill rasera folkhemmet därför att det inte är kompatibelt med massinvandring.
Fast inte officiellt och absoluta majoriteten av deras väljare har inte fattat det, hade man gjort det hade M bestått av 6-7 % nyliberaler och varit ett parti utan möjlighet att passera 10 %.
2015-09-14, 07:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ett gemensamt last stand för den unika svenska BigBrother och PK politiska filosofi, som tydligen överskygger realpolitik.

Det har snart blivit lika verklighetsfrämmande som Sovjet-utopin, och på gott och ont kommer SD att upplevas som det jordnära alternativ.
Senast redigerad av Bogomil 2015-09-14 kl. 07:58.
2015-09-14, 08:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Enligt di.se så verkar nu det svenska näringslivet ha tagit till sig SD.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/13/foretagen-och-sd-ses-i-smyg/

Det kan bli avgörande för att ytterligare fler moderater går över till SD.
Du kan man väl förvänta sig att nästa "drev" kommer att riktas mot Svenskt Näringsliv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in