2015-09-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Yppandeförbud och sekretess har enbart med det aktuella fallet att göra.

Lisa-målet är inget som stoppar en granskning av rådmäns och åklagares objektivitet i sitt ämbete.

Eventuella hinder forcerades säkerligen i samband med att ärendet landade på Göta Hovrätts bord.
Inga skunkstinkande bubblor syntes efteråt..

"Rådmäns och åklagares" objektivitet behöver inte granskas. Tvivel kan resas pga fd kollegor, som sagt. Därmed brister objektiviteten och opartiskheten.

"Inga skunkstinkande bubblor" är enbart dina egna åsikter/bedömningar. Dina åsikter och bedömningar är inte relevanta.
2015-09-12, 02:29
Medlem
Det är ingen som känner att denna tråd har spårat ut totalt nästan 6000 sidor innan ett åtal är väckt?
Jag menar att t.e.x trippelmordet i Uddevalla är mer relevant där vi vet mycket givetvis mycket mer efter fup, men den tråden är på ca 1300 sidor.

Fallet Lisa H. Berör mig givetvis också men kom igen 6000 sidor utav i det mesta bullshit. Tror nog dom har rätt man i häktet.

Konspirationerna är grova i denna tråd, allt ifrån äldre godsherrar till rymmen ifrån psyket i norra delar utav sverige.
Tanken är fri men polisen gör nog ett bättre jobb än flaschback-detektiver?
2015-09-12, 02:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men mitt svar på det här

har muppar i tråden tolkat som att jag tror pappans arbete har med mordet att göra. Men jag invände mot #matematikers påstående att uppmärksamheten skulle ha med jobbet att göra. Men man ser vad man vill se.

Tillägg: En mupp mindre såg jag just.

Det här blev ju så stort för att hon försvann på ett så spektakulärt sätt. Och hela Sverige fick följa i realtid hur polis och Missing People letade efter henne. Jag tror inte att många svenskar känner till att pappan är militär, och media skriver inte heller om det eftersom militären ändå inte svarar på deras frågor. Media kan bara komma med "källor" och gissningar. Och även om nån källa säger sanningen så skulle inte militären bekräfta den i vilket fall.

Jag tror personligen att militärens underrättelsetjänst blev inkopplad redan på kvällen när hon försvann. Det var nog inte bara pappan som ringde in kollegor för att hjälpa söka efter henne. Jag tror också att militären redan under första veckan kom till klarhet med att försvinnandet och mordet inte hade med pappans arbete att göra.
Senast redigerad av ReedMe 2015-09-12 kl. 02:44.
2015-09-12, 02:58
Medlem
Grandiosos avatar
Kan inte folk lugna sig tills man har ett åtal och FUP tillgänglig innan man börjar hojta om
en rättsröta i fallet?
Dessa rent paranoida misstänkliggöranden av en utredning om vilken man ännu inte har
en enda jävla susning vittnar bara om förutfattade meningar och ja, just det, paranoia.

Lugna ner er för fan alltså. Tills att ni vet om det finns något konkret att dra igång kritik kring.
Som det är nu är det bara tramsigt gnäll för hela slanten utan någon som helst saklig
grund att stå på. Man blir utled på skiten uppriktigt sagt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-12 kl. 03:37.
2015-09-12, 03:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kan inte folk lugna sig tills man har ett åtal och FUP tillgänglig innan man börjar hojta om
en rättsröta i fallet?
Dessa rent paranoida misstänkliggöranden av en utredning om vilken man ännu inte har
en enda jävla susning vittnar bara om förutfattade meningar och ja, just det, paranoia.
Lugna ner er för fan alltså. Tills att ni vet om det finns något konkret att dra igång kritik kring.
Som det är nu är det bara tramsigt gnäll för hela slanten utan någon som helst saklig

+1 och tack för ett svalkande inlägg. Har aldrig sett en så paranoid tråd varken förr eller senare.
Det är antaganden helt utan förankring gällande det aktuella fallet och högst troligt pga av bristande insyn via yppandeförbudet.
Det är en sak att granska FUP och sen se solklara missar eller ana att det inte är ok - det är nåt helt annat att basera misstro på luft eller andra fall från det förflutna.
Riktigt lågt att anklaga utredningen och dess personer i förväg utan minsta sakfakta!
2015-09-12, 06:54
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
+1 och tack för ett svalkande inlägg. Har aldrig sett en så paranoid tråd varken förr eller senare.
Det är antaganden helt utan förankring gällande det aktuella fallet och högst troligt pga av bristande insyn via yppandeförbudet.
Det är en sak att granska FUP och sen se solklara missar eller ana att det inte är ok - det är nåt helt annat att basera misstro på luft eller andra fall från det förflutna.
Riktigt lågt att anklaga utredningen och dess personer i förväg utan minsta sakfakta!

Det där med "yppandeförbud" jag har fått intrycket att inte alltid "föreligger yppandeförbud" i en mordutredning stämmer detta?

Och i så fall kanske det är därför som detta är en så "paranoid tråd"
2015-09-12, 09:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Fortfarande inget om SUV-mannen? Märkligt.

Kanske var det ingen SUV utan en svart Honda Civic Tourer (2014) vittnet såg
2015-09-12, 09:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Det där med "yppandeförbud" jag har fått intrycket att inte alltid "föreligger yppandeförbud" i en mordutredning stämmer detta?
Och i så fall kanske det är därför som detta är en så "paranoid tråd"

Yppandeförbud sker där det är stora, komplicerade brottsfall med stor mediabevakning och det är inte vanligt.
Parallellt pågår sen 7 mars ett brottsfall - nu rättegång - dvs trippelmordet i Uddevalla. Det är med andra ord ett fall med längre tids yppandeförbud. Det är trots detta inte i närheten av denna tråd med antingen rent förtal om polis och åklagare eller misstro mot bevisning/förundersökning. Jag har följt den tråden aktivt sen dag 1.
Det verkar således ha med vissa personer som skriver i tråden - nån/några tar ledning och misstron växer.
Om det funnits belägg är det en sak. Det tål att diskuteras och ska granskas som jag ser det för rättssäkerheten är viktig. Men att sätta nedlåtande epitet på ÅK eller hänvisa till några rättsfall som inte skötts helt korrekt säger ingenting om detta fall. Att generalisera har aldrig fört tillvaron framåt.

När FUP kommer ( när åtal väcks) är det en annan sak - då går det att granska FU och se om det är nåt som verkar dåligt.
2015-09-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vem syftar du på äger en sådan?
2015-09-12, 09:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
en rättsröta i fallet?

Ha ha, varför läser ni och skriver då i tråden. Låt den dö då.

Ja FUP kommer att bli intressant och många verkar ha svårt att vänta (jag med).
2015-09-12, 09:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ha ha, varför läser ni och skriver då i tråden. Låt den dö då.
Ja FUP kommer att bli intressant och många verkar ha svårt att vänta (jag med).

... För att tråden skulle bli alldeles för unken. Den behöver vädras med jämna mellanrum med motargument. Sen borde den väl handla om fallet Lisa och inte rättsröta. Eller hur?
2015-09-12, 10:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Den på fotot och MGM sysslat med skyddande av brottsling?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in