2015-09-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
nu har jag missat nått---hur vet du detta???
Han känner väl någon som känner någon som känner någon med "insyn"...

Ärligt talat börjar det bli tröttsamt med alla som skriver att de hört sett, eller läst det ena eller det femte för att sedan inte yttra sig vidare....
Citera
Medlem
5549s avatar
Ja, detta med pinnar i kroppsöppningar verkar det vara många som har hört om. Frågan är bara vem ni har hört det ifrån, någon med insyn i utredningen eller någon som har hört det från någon annan som har hört det från någon annan som läst ett av alla inlägg här på flashback om att hon hade pinnar i kroppsöppningar?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det va som fan..Vilken utveckling! Polisen måste ha mörkat bra? Dom hade bättre koll än vad dom gav sken av.

Nej dom hade ingen koll alls.. Därav de 700 resultatlösa topsningarna. Det var ett tips från ”allmänheten” som ledde till att GM uppsöktes och förhördes. I samband med detta förhör topsades GM.

Tre timmar efter att NFC fått provet meddelades provsvaret.
Citera
2015-09-11, 18:34
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Absolut inte! Jag känner flera stycken med asperger som absolut inte är kriminella.

Jag tyckte att det var värt att nämna bara.

Nja, du känner flera stycken med autism. Kanske en av dem har asperger. "Riktig" asperger är rätt så sällsynt, och som jag skrev tidigare så får de med autism diagnosen AS för att underlätta kontakt med FK. Svensk psykvård är lika klen som svensk forskning om mentala sjukdomar och handikapp. Det har lett till att Sverige är en kunskapsöken när det gäller detta. Det verkar bero på att svenskar har en nedlåtande syn på människor med mentalsjukdom eller mentalt handikapp, det är helt enkelt låg status att syssla med psykvård eller bedriva forskning inom området.
Citera
2015-09-11, 18:35
Medlem
Sinclairs avatar
En inte alltför oväntad profil, och då tänker jag inte i första hand på aspiespåret.

Bor i närheten, jag gissar att han bott där länge och lekt i skogen - känner den väl. Den blir skådeplatsen för avancerade fantasier. Han inväntar lämpligt offer, säkert passar hon en profil han är ute efter.

Han lite yngre än jag skulle trott, inte minst för att få går direkt på våldsbrott av denna kaliber.

Han måste ha gjort saker tidigare. Skadegörelse, våld mot djur personer, blottning, stjäla underkläder på tork, mm
Han har haft kontakt med psykiatrin - men är inte känd av polisen.
Citera
2015-09-11, 18:37
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej dom hade ingen koll alls.. Därav de 700 resultatlösa topsningarna. Det var ett tips från ”allmänheten” som ledde till att GM uppsöktes och förhördes. I samband med detta förhör topsades GM.

Tre timmar efter att NFC fått provet meddelades provsvaret.
Tipset måste ha varit väldigt starkt. Och som utredningsmannen sade, polispatrullen som kom för att topsa fick starka misstankar direkt.

Skulle jag dra till med en gissning så kan killen ha erkänt för någon som sedan tipsade. Och när väl patrullen är där för att topsa så är killen uppenbart psykiskt sjuk eller förtvivlad.
Citera
2015-09-11, 18:38
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Oroväckande att läsa alla dessa kommentarer om GMs utseende. Tror varken hans yttre eller hans övervikt är det som är bakgrunden till att han mördat BO. Givetvis kan det röra sig om vrede till följd av mobbning på grund av dessa faktorer, men GM har inte själv valt hur han ser ut och det har inte heller ni Flashbackare gjort.

Om det nu var så att mobbning är orsaken till hans gärning, är det då verkligen nödvändigt att "mobba" GM och hans utseende ännu mer på internet?
Men ge dig för tusan.
Han är en mördare och du månar om hans självbild som överviktig..
Hade det varit en invandrare som är GM så hade det varit 5 dubbelt med sidor som sket ut sitt hat nu är folk oroliga över att han blir lite trackad.. Blir illamående.
Citera
2015-09-11, 18:38
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
finns ju DNA/Blod från polacken i lisa holm fallet, han nekar ju som en kuk din jävla kennykuk

Han har svagt psyke.

Att erkänna är att vara stark. Precis som Kristoffer är.
Citera
2015-09-11, 18:40
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Tipset måste ha varit väldigt starkt. Och som utredningsmannen sade, polispatrullen som kom för att topsa fick starka misstankar direkt.

Skulle jag dra till med en gissning så kan killen ha erkänt för någon som sedan tipsade. Och när väl patrullen är där för att topsa så är killen uppenbart psykiskt sjuk eller förtvivlad.

Kan ju också vara så att han ända sen den aktuella händelsen mått uppenbart dåligt, ändrat beteende/vanor, ställt "konstiga" frågor o.s.v.
Citera
2015-09-11, 18:40
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vården kan också lära honom hantera/leva med sin autism, även om den inte kan "bota" den.

Renodlade psykopater är däremot terapiresistenta.
Det här får du nog lämna källa på. Varför skulle det inte gå att lära psykopater att förhålla sig till sin sjukdom likväl som aspergare?
Citera
2015-09-11, 18:41
Medlem
I häktingsframställan står det att det finns risk för att den misstänkte skulle fortsätta sin brottsliga verksamhet. Hur kom man fram till det? Rör det sig om något grövre sexuellt, pedofili, nekrofeli?
Citera
2015-09-11, 18:42
Medlem
Var GM möjligtvis ute i motionsspåret och rastade hundar..utan koppel?? och BO sprang förbi och förklarade hur olämpligt det var att göra detta...varpå GM surnade till rejält...BO kanske påminde om någon mobbare från barndomen??...ilskan bubblade fram....och så gick det som det gick....synd att det skulle drabba någon som aldrig hade plågat honom i det förflutna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in