2015-09-11, 17:07
Medlem
Synd att inte hela historien om den drunknade treåringen kom fram tidigare. Pappan tydligen människosmugglare. Det blir bara värre och värre.

http://avpixlat.info/2015/09/11/drunknade-3-aringen-aylans-kurdis-far-utpekas-som-manniskosmugglare/

Citat:
Ursprungligen postat av artid
Du träffade huvudet på spiken där. Jag tror att är så upprörda över SD:s framgång att de blir "hat-blinda" och därmed tappar allt omdöme och förstånd. De knockar sig själva i ren desperation.

Jag blir mer och mer övertygad om att de har en agenda eller uppgift att utföra, trots att de varit medvetna och är medvetna om det kompakta motståndet i denna frågan från ursprungsbefolkningen så inte bara fortsätter de utan de ökar. Planen är sannolikt att försöka förhala det förbi 2018 och sedan öka ännu mera. Verkligheten kommer sätta stopp för det.

I ett inlägg jag läste tidigare i dag skrev någon att tidpunkten för för gemensam jihad i Europa skulle vara satt slutet september eller i oktober. Att det blir en gemensam samordnad attack över hela EU och att det är därför det är en massiv anstormning just nu. I slutet av oktober får vi se om det stämmer eller om det bara var ytterligare ett rykte.

Anekdot:
Jag pratade med en svårt sjuk 80-åring idag. Han hade precis fått sitt handikapptillstånd indraget eftersom han med hjälp av rullator kan gå 100 meter om han stannar 2 gånger. Du skojar utbrast jag spontant. Nej, sa han de struntar väl i att jag måste tillbaka till bilen också. Välkommen till nya Sverige slapp det ur mig. Exakt sa han, allt ska tydligen gå till de nyanlända. Jävlar vad de lös ur ögonen på honom. Han och jag har aldrig träffats tidigare utan jag känner lite löst hans styvdotter.
2015-09-11, 17:08
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och här har vi tidningsredaktionernas reaktion på SD:s opinionsframgångar:

https://www.youtube.com/watch?v=70NgOf1H-nE&feature=youtu.be

Egendomligt nog anser tidningsredaktionerna överlag att det går bra för SD!

Möjligen kommer det dock att gå ännu bättre för SD i opinionen...
2015-09-11, 17:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och här har vi tidningsredaktionernas reaktion på SD:s opinionsframgångar:

https://www.youtube.com/watch?v=70NgOf1H-nE&feature=youtu.be

Underbar variant, troligtvis den bästa jag sett! För att kartbilden med Berlin passar in i texten, och texterna i stort passar väldigt bra in i ljudet, och ett så högaktuellt ämne.
Kanon!!
2015-09-11, 17:28
Medlem
brattalattas avatar
Är det fler än jag som gått med i det vinnande laget?
2015-09-11, 17:28
Medlem
farbror Svens avatar
Jag grattade er i somras och måste givetvis gratta er igen. Så länge som regeringen och de andra partierna är handlingsförlamade, finns det inget som hindrar er tillväxt.

Ett orosmoln i ett längre perspektiv för er SD-vänner är hur ni ska kunna jämka ihop alla sossar och moderater i ett stort parti. Men skit i det idag, det kan dras i en annan tråd. Gotta er nu när helgen står inför dörren och ert parti skrivit (opinionsinstituts)historia.
2015-09-11, 17:36
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag grattade er i somras och måste givetvis gratta er igen. Så länge som regeringen och de andra partierna är handlingsförlamade, finns det inget som hindrar er tillväxt.

Ett orosmoln i ett längre perspektiv för er SD-vänner är hur ni ska kunna jämka ihop alla sossar och moderater i ett stort parti. Men skit i det idag, det kan dras i en annan tråd. Gotta er nu när helgen står inför dörren och ert parti skrivit (opinionsinstituts)historia.

Det blir mitten där, det är väl bra. Vi gör en kompromiss mellan höger och vänster ekonomisktpolitiskt och vips så slipper i det eviga höger-vänsterkäbblet i politiken.
2015-09-11, 17:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Har det kommit ännu en mätning med SD på 26,5%? Eller syftar ni på den igår?
2015-09-11, 17:51
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Har det kommit ännu en mätning med SD på 26,5%? Eller syftar ni på den igår?

Såvitt jag förstår så syftar man på mätningen som kom igår, tror inte det har släppts någon ny idag.
2015-09-11, 18:27
Medlem
Detta var effekten av ikea morden, tackar 3% lol...
2015-09-11, 19:10
Medlem
Jag trodde faktiskt att SD skulle sjunka några procent nu efter allt flyktingkampanjande i media senaste veckan och den hjärtskärande bilden på treårige Alan. Det finns ingen som inte blir berörd av den bilden - sedan kan man lägga skulden till olyckan var man vill. Jag blev ledsen i alla fall av att se bilden på Alan.

Så jag blev förvånad av att SD ändå ökade både hos Sentio och Inizio. Människor kan fortfarande tänka själva trots all propaganda från media, och det är ett sundhetstecken. Det visar hur långt media och politiker står från folket.

Det verkliga - VERKLIGT STORA - genombrottet för SD kommer nu när som helst, när nästa upprörande våldsbrott, mord eller attentat sker. Jag önskar inte livet av någon, men brott sker. Det är bara att konstatera.
2015-09-11, 19:23
Medlem
Doktor Porks avatar
Det här inlägget på Det Goda Samhället är av intresse för de som läser den här tråden och är opinionsundersökningsjunkies. Jag citerar ett par relevanta stycken men läs gärna hela:
Citat:
Som en följd av resultaten i de senaste opinionsundersökningarna avseende partisympatier har det utbrutit en debatt om kvaliteten på olika typer av undersökningar. Debattörerna undviker emellertid systematiskt att ta upp en viktig aspekt i sammanhanget, nämligen preference falsification (PF). En teori, som har utvecklats för att bland annat förklara hur kommunisterna kunde behålla greppet så länge i de forna öststaterna för att sedan på mycket kort tid tappa det helt och hållet när muren föll.

Grundbulten i PF-teorin är att människor inte alltid uttrycker sin verkliga åsikt när de tillfrågas. Vita lögner känner alla till. Detta kan utvidgas till att studera varför människor i allmänhet väljer att dölja vad de egentligen tycker och hur detta påverkar samhällets funktion.

[...]

Opinionsundersökare måste adressera tre olika problemområden. Först har vi rådata. Den gamla modellen gick ut på att göra ett slumpmässigt urval och telefonintervjua men nu finns alternativet att göra ett urval via självrekryterande webbenkäter. I nästa steg gäller det att skapa en matematisk modell som förädlar rådata till verklig opinion. Modellen skall kompensera för brister i urvalet och det är självklart att ett självrekryterat urval kräver en mer komplicerad modell än ett slumpmässigt urval.

Vi ser idag att bortfallet i telefonbaserade intervjuer hela tiden ökar. I verkligheten har vi alltså bara skeva urval. Skillnaden är att telefonintervjuarna inte har någon uppfattning om vilken skevhet som finns i deras material då de inte kan förutsäga vilka deltagare som väljer att undvika att svara eller ger ett påhittat svar. Webbenkäterna har en högre svarsfrekvens och genererar bättre uppriktighet hos de svarande. Den blir därför mer rätt om modellen för bearbetning av rådata är rätt kalibrerad.
http://detgodasamhallet.com/2015/09/11/gastskribent-nils-olov-johnson-preference-falsification-spelar-opinionsinstituten-ett-spratt/

Verkar som det finns en klart läsvärd bok om detta, jag får se om jag tar och slänger med den i någon beställning framöver. Står lite mer på Wikipedia:
Citat:
One socially significant consequence of preference falsification is widespread public support for social options that would be rejected decisively in a vote taken by secret ballot. Privately unpopular policies may be retained indefinitely as people reproduce conformist social pressures through individual acts of preference falsification.

In falsifying preferences, people hide the knowledge on which it rests.
In the process, they distort, corrupt, and impoverish the knowledge in the public domain. They make it harder for others to become informed about the drawbacks of existing arrangements and the merits of their alternatives. Another consequence of preference falsification is thus widespread ignorance about the advantages of change. Over long periods, preference falsification can dampen a community’s capacity to want change by bringing about intellectual narrowness and ossification.

The first of these consequences is driven by people’s need for social approval, the second by their reliance on each other for information. Kuran has applied these observations to a range of contexts. He has used the theory developed in Private Truths, Public Lies to explain why major political revolutions catch us by surprise, how ethnic tensions can feed on themselves, why India’s caste system has been a powerful social force for millennia, and why minor risks sometimes generate mass hysteria.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Preference_falsification

Eftersom den svenska konsensusen om invandringen uppenbarligen upprätthållits genom den här typen av mekanismer och fakta har tigits ihjäl, så kan det ju uppenbarligen hända saker fort när folk inser att de inte är ensamma om sin åsikt, och mekanismerna för att tysta ner den obekväma information fallerar. Detta både beroende på att alternativ media utgör en motoffentlighet där informationen sprids och folk får känna att de är en del av en större rörelse, plus att folk alltmer nu vågar att vidarebefordra information vid personliga möten eftersom man inte automatiskt måste vara den ondaste tänkbara dödsknarkarnazisten i staden bara för att man säger något.

Det är precis det här som gör att jag inte tror ett dugg på att SD skulle få siffror kring 25-30 procent i nästa val, det är för mycket mekanismer i rörelse som sätter det svenska samhällets preferensfalsifiering ur spel vilket kommer att fortsätta att ge närmast exponentiella effekter framöver nu när snöbollen nått kritisk massa. De enda som inte fattar det är människorna i toppen av samhället där kritiken inte nått kritisk massa, med resultatet att alla kritiker håller käften och man upprätthåller den offentliga lögnen i enlighet med ovanstående teorier. Det är också därför man tror att vinden har vänt, eftersom de man kommer i kontakt med antingen tillhör det mångkulturella samhällets true believers eller är möjligen mer kritiska människor som dock håller tyst och upprätthåller den gemensamma lögnen. Uppenbarligen finns det ju insikt hos en del även på SVT, vilket Kebabteknikerklippet visade när vi se en glimt av den privata sanningen.
2015-09-11, 19:48
Bannlyst
Har letat efter en tråd men ej funnit: Mod får flytta eller om jag ska skapa en separat tråd?

Samma dag som senaste YouGov kom, stötte jag ihop med en av SD:s riksdagsledamöter, som dessutom syns flitigt i media. Jag gratulerade till OU-siffrorna och berättade att jag och grannarna skulle fira dessa under kvällen. Riksdagsledamoten och jag skulle åt samma håll, så det blev ett intressant samtal om SD och det svenska debattklimatet. Den största utmaningen eller problemet som RL såg framför sig var hur SD skulle kunna fylla upp alla platser i riksdagen och kommuner etc.

Några tankar kring detta från trådens deltagare?
Senast redigerad av fiveinchboots 2015-09-11 kl. 19:56. Anledning: Edit:rättstavning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in