2015-09-11, 11:25
Medlem
fredricomartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappersJuden
Glömde tillägga att IJ hittades ordentligt trasig med pinnar och dylikt i de flesta kroppsöppningar, otroligt tragiskt!
Och ja det stämmer till 100 %

Några uppgifter om tortyrskador eller liknande?
Citera
2015-09-11, 11:26
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Kan denna 19 åring var en lång kraftigt byggd kille med skärsår på armar och hans förnamn börjar på E ?
Nej.
Citera
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
www.aftonbladet.se/nyheter/article21398787.ab
Äntligen ett genombrott!
Den misstänke ska vara en 19-årig kille från Uppland Väsby.
En f.d. pojkvän?
Häktningsförhandlingar idag kl.12:00

Knappast eftersom alla dessa toppsades
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Några uppgifter om tortyrskador eller liknande?
Vet ej, det enda jag vet är det jag skrev
Citera
2015-09-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Eftersom det nu är hans första brott och någon skrev att han inte hade utseendet till sin fördel så antar jag att Ida tillhörde det populära "innegänget", han var den mobbade även av henne. Han är djupt förälskad i henne och hoppas varje dag att nu kanske hon får upp ögonen för honom. men Ida kanske gjorde tvärtom, mobbade honom dag ut och dag in och den som drev de andra i gänget att reta killen. Han sitter då och hoppas fortfarande att han ska ha en chans..

Till slut så slinter det i skallen på honom och han begår brottet. Han har väntat för länge och mobbningen har blivit värre mot honom?
han kanske inte "menade" att döda henne utan mer lära henne en läxa att hålla klaffen, men ngt gick fel och han var tvungen att avsluta det. OM det nu stämmer även med spekulationer om bestialiskt så är även det förklarligt, han ville "förstöra" henne så mkt som möjligt så som hon förstörde hans liv.. I ren ilska, han börjar och kan inte sluta, s.k "se rött"..

Men vi får väl se hur det hela gått till.

Fått höra helt annat om offret, hon var varken populär, helt emot mobbning (verkade kämpa mot det) och samt så verkar detta vara helt uteslutet!

Men som du säger, vi får väl se.
Citera
2015-09-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Enstöringstypen. Troligen aldrig haft flickvän. I princip tom facebook, bortsett från lite historik från spel i FarmVille och FrontierVille.

När han skrev Gott Nytt År, respektive God Jul på sin facebook svarade endast föräldrarna.

Jamen vem är han då? Ut med namnet
Citera
2015-09-11, 11:28
Medlem
Gick mgm i Runbyskolan tidigare? Runby och Väsby nya, då borde jag få ett ansiktet..
Citera
2015-09-11, 11:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Eftersom det nu är hans första brott och någon skrev att han inte hade utseendet till sin fördel så antar jag att Ida tillhörde det populära "innegänget", han var den mobbade även av henne. Han är djupt förälskad i henne och hoppas varje dag att nu kanske hon får upp ögonen för honom. men Ida kanske gjorde tvärtom, mobbade honom dag ut och dag in och den som drev de andra i gänget att reta killen. Han sitter då och hoppas fortfarande att han ska ha en chans..

Till slut så slinter det i skallen på honom och han begår brottet. Han har väntat för länge och mobbningen har blivit värre mot honom?
han kanske inte "menade" att döda henne utan mer lära henne en läxa att hålla klaffen, men ngt gick fel och han var tvungen att avsluta det. OM det nu stämmer även med spekulationer om bestialiskt så är även det förklarligt, han ville "förstöra" henne så mkt som möjligt så som hon förstörde hans liv.. I ren ilska, han börjar och kan inte sluta, s.k "se rött"..

Men vi får väl se hur det hela gått till.

De verkar inte gått i samma skola i högstadiet eller gymnasiet i alla fall, och tror inte de umgicks i samma kretsar om man säger så.

IJ ger dessutom ett intryck av att varit en god människa, med sitt samhällsengagemang etc.. Ser henne inte som en tidigare mobbare.
Citera
2015-09-11, 11:30
Medlem
Citat:
Glömde tillägga att IJ hittades ordentligt trasig med pinnar och dylikt i de flesta kroppsöppningar, otroligt tragiskt!

Hur vet du att detta stämmer till 100 %?
Citera
2015-09-11, 11:31
Medlem
Ephedrines avatar
DNA träff enligt tv4 bekräftad

EDIT han har vart på förhör en gång i augusti med
Citera
Medlem
Hemmahörande i Runby på Hagvägen , svenk klingande efternamn, gå in på ratsit eller birthday.se och kolla vilka som är födda 96 på Hagvägen.
Citera
Medlem
Citat:

Kan tilläggga att jag också hört detta tidigare och jag bor i området. Källan är 90%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in