2015-09-10, 23:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Narkotika behöver inte vara inblandat - i vart fall inte om man ska döma av personundersökningen...

Det är genom just personundersökningen som jag noterar ordvalen kring narkotikafrågan.
För att förneka något, måste man ha ställts mot väggen i högre grad - en mer ifrågasättande grad, än en simpel Ja/Nej-frågeställning.
Vad som däremot talar för narkotikas icke-förekomst, är att vi inte fått höra något av en sådan rubricering, inte ens en ringa.

Citat:
Hade det varit min dotter så hade jag inte velat att en oskyldig människa dömdes för brottet, hur många DNA-bevis man än funnit mot en MTG. Mitt enda intresse hade varit att själv bli övertygad om vad som egentligen hänt henne, och då är det av största vikt att de rätta frågorna ställs till MTG så att jag med egna öron kan höra vad han svarar; se hans ansikte, höra hans röstläge, studera hans kroppsspråk intill minsta ögonryckning; hur han håller sina händer; var han stakar sig; vilka frågor som synes besvära honom, osv. Jag är då inte betjänt av varken menlösa frågor till MTG, eller av att pöbeln ropar på livstids fängelse: Jag är enbart intresserad av sanningen utan en massa omskrivningar.

L-GW i rättssalen:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5859132
(01:50)

TB om risken att dömas oskyldig:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5775651&playaudi o=4846987

TB om en rättsläkares kompetens:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=2734364&playaudi o=1673713

Föräldrarna gör sitt yttersta för att inte lämna något åt slumpen. Valet av TB är ett utmärkt val och LH:s mor och far kan gm TB få fram vad de vill ha sagt plus att de också försäkrar sig om att inte bara en arbetsanhopad åklagare ensam ska behöva dra hela lasset.

Tackar för en bra utläggning om detta, och jag instämmer i att det gjorts ett mycket bra val, dels att använda bistånd, och även valet av vem.
Senast redigerad av rotesau 2015-09-10 kl. 23:27.
2015-09-10, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför tror ni han gjorde det?
För att det gav honom känslan av att återfå kontrollen och känna sig mer mäktig
2015-09-10, 23:32
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En 35-åring med fläckfritt förflutet stöter på en 17-åring och blir galen av att få nobben, och mördar henne?

GMP-gruppen måste ha tappat hakan när NB greps. Han passar inte alls in i profilen.

Så du kom på ett sätt att ifrågasätta något igen .. Grattis . Vem skulle det annars vara ?? Din och GW:s fantasiperson Herr Acne eller någon rik knös som börjar på A eller L kanske ?? Eftersom det är NB som är misstänkt så kan det väl inte ha varit någon annan som eventuellt skulle ha lagt in en charmoffensiv bakom caféet . Att du inte fattar det är ju ett under men efter 20 timmar i sträck här på Fb så börjar det väl att ta på krafterna och blodsockret har väl fått sig en squeeze antar jag ....Jag väntar för övrigt fortfarande på att läsa din egen teori om hur hela scenariot utspelat sig från början till slut ....
2015-09-10, 23:36
Medlem
Citat:
En 35-åring med fläckfritt förflutet stöter på en 17-åring och blir galen av att få nobben, och mördar henne?

GMP-gruppen måste ha tappat hakan när NB greps. Han passar inte alls in i profilen.

Men t.ex. hagamannen kan inte heller ha passat så bra in i "profilen" antar jag?
2015-09-10, 23:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Så du kom på ett sätt att ifrågasätta något igen .. Grattis . Vem skulle det annars vara ?? Din och GW:s fantasiperson Herr Acne eller någon rik knös som börjar på A eller L kanske ?? Eftersom det är NB som är misstänkt så kan det väl inte ha varit någon annan som eventuellt skulle ha lagt in en charmoffensiv bakom caféet . Att du inte fattar det är ju ett under men efter 20 timmar i sträck här på Fb så börjar det väl att ta på krafterna och blodsockret har väl fått sig en squeeze antar jag ....Jag väntar för övrigt fortfarande på att läsa din egen teori om hur hela scenariot utspelat sig från början till slut ....
Tack för gratulationen.

Jag hoppar över ditt raljerande och gå på sista meningen direkt. Jag har redogjort för en hypotes som inga kända fakta säger emot.
2015-09-10, 23:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det där vet vi inget om. Bara ytterst lösa rykten.

Varför inte?

Jag skickade en fråga till erotikforumet ikväll, om tjejer tycker att NB är en "snygg kille". Ganska många anser det hittills.
Bilden jag lade upp snodde jag från en av #letsdoits snusklänkar f.ö.
Inte omöjligt att de kände varandra lite grann.

(FB) Tjejer - är det här en "snygg kille" ?

"Ganska många" är väl ändå en sanning med modifikation? Flertalet kommentarer verkar röra sig om ordinär, "inte min typ alls" eller att man inte anser honom snygg öht.

Jag tror inte att han var/är nån casanova eller nån som får unga tjejer på fall. Jag tror inte att Lisa kan ha haft minsta lilla fling på honom om hon sett honom. En normal 17-årig tjej gillar inte 35-åringar om hon inte har daddy issues eller möjligen om killen är väldigt världsvan, framgångsrik och charmig. Inget av dessa epitet stämmer såvitt jag kan förstå in på den litauiske snickaren.
2015-09-10, 23:42
Medlem
katws avatar
Citat:

Varför inte?

Jag skickade en fråga till erotikforumet ikväll, om tjejer tycker att NB är en "snygg kille". Ganska många anser det hittills.

Kom med någon vettig förklaring hur de skulle "känna" varandra. Träffa en gästarbetare med knagglig engelska efter arbetstid? Att lägga ut en bild på ett random forum här och få svar säger inte jota. Lika seriöst som din groteska avatar.
2015-09-10, 23:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
"Ganska många" är väl ändå en sanning med modifikation? Flertalet kommentarer verkar röra sig om ordinär, "inte min typ alls" eller att man inte anser honom snygg öht.

Jag tror inte att han var/är nån casanova eller nån som får unga tjejer på fall. Jag tror inte att Lisa kan ha haft minsta lilla fling på honom om hon sett honom. En normal 17-årig tjej gillar inte 35-åringar om hon inte har daddy issues eller möjligen om killen är väldigt världsvan, framgångsrik och charmig. Inget av dessa epitet stämmer såvitt jag kan förstå in på den litauiske snickaren.
Innebär det att du delar min uppfattning att NB inte kan ha stött på Lisa och gone bananas när han fick nobben? I vart fall är sannolikheten liten, en 35-åring med fläckfritt förlutet vet bättre.
2015-09-10, 23:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Varför inte?

Ålder på damerna som har svarat kan ju variera Lisa var 17 år.
2015-09-10, 23:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Tack för gratulationen.

Jag hoppar över ditt raljerande och gå på sista meningen direkt. Jag har redogjort för en hypotes som inga kända fakta säger emot.

Du kan redogöra för hur många hypoteser du vill, det är inte intressant för det här fallet.
2015-09-10, 23:45
Medlem
delta2s avatar
Citat:

Varför inte?

Du behöver väl inte göra reklam för dina specialintressen här . Dom har vi väl förstått vid det här laget ... Lösa rykten eller inte så var det ju det som stod i artiklarna . Nu tror ju inte jag att de som håller till på ditt eget favoritforum diskuterar som LH skulle ha gjort . På vilket sätt har det betydelse hur tjejer på ditt erotikforum ser på NB . Skulle det vara ett bevis på att LH hade samma åsikt eller hur tänkte du där ??
2015-09-10, 23:49
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är genom just personundersökningen som jag noterar ordvalen kring narkotikafrågan.
För att förneka något, måste man ha ställts mot väggen i högre grad - en mer ifrågasättande grad, än en simpel Ja/Nej-frågeställning.
Vad som däremot talar för narkotikas icke-förekomst, är att vi inte fått höra något av en sådan rubricering, inte ens en ringa.

Tackar för en bra utläggning om detta, och jag instämmer i att det gjorts ett mycket bra val, dels att använda bistånd, och även valet av vem.

Just ordet förneka betyder nog inget i det här sammanhanget, det hör till professionen.

Om du söker vård för ont i magen och får svara på om du är förstoppad och du säger nej, då kan det stå i din journal " söker för buksmärtor, förnekar förstoppning."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in