2015-09-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Ännu en gång visar Socialdemokraterna och Stefan L hur falska de är. De hade givetvis hoppats på att alla skulle fastna i Danmark så de slapp ta hand om det.

Kredits till polisen i Danmark för att de är smarta.. Nackdelen är att de reggas här!

Kan bara hålla med. Som Mona Sahlin sa - "Ta ut trollen i ljuset - så spricker dem" Sant Mona!

S - med Löven i spetsen har verkligen spruckit och visat vilka riktigt fula troll de är! Dessutom tydligt visat hur korkade de är - när de trott att denna "invasion" skulle stoppas på vägen. Mitt förakt är allt de får.
Citera
2015-09-10, 22:30
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja det går faktiskt inte att förstå. Hans uttalande signalerar störd verklighetsuppfattning?
Det är som om det saknas information som förklarar hans beteende. Är han under press av någon eller något vi inte känner till? Eller är han faktiskt på väg att gå in i väggen av psykologisk press?

De, dvs SAP, kan ha gjort någon inofficiell valundersökning i dagarna och helt enkelt fått fram såpass negativa siffror i flyktingfrågan att svetsarn drabbats av panik.
Citera
2015-09-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Det drar ett kompetensregn över Sverige just nu menar du? Hjärnkirurger varvat med kebabtekniker. Det är ju faktiskt riktigt goda nyheter. Löfven borde låta snabbvalidera kunskaperna nu och initiera den nödvändiga anhöriginvandringen så att de känner sig välkomna. Bostäder finns väl för en 5000-6000 kr per natt någonstans i Småland?

Ja! Tänk bara på den somaliske eliten vi fått ta del av hittills! Vart tredje läkare är ju som bekant från MENA. Tänk bara på alla högkompetensjobb som vi lågpannade nordgermaner aldrig skulle klara av att utföra!
Citera
2015-09-10, 22:36
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Men då gör vi likadant i Sverige som Danmark gör eftersom vi låter flyktingarna åka till Finland och Norge, skulle alla stanna i Sverige skulle ju inte Norge och Finland bli berörda.

Alltså inte i denna situation. SD är ju inte ens i närheten av spakarna pga Löfvens statskupp. Du får väl fråga Löfven hur han tänkt frigöra sig från det uppkomna käbblet. Situationen är ju ett logiskt resultat av decennier med katastrofal svensk politik. Alla ska följa förordningarna men då ska även Sverige lägga ner sin förbannade socialbyrå.
Senast redigerad av hashflash 2015-09-10 kl. 22:51.
Citera
2015-09-10, 22:47
Medlem
det är ändå en frisk fläkt, först DÖ, all invandring, ojämlikheten mellan svenskar och invandrare,

äldrevården är katastrof, invandringen får kosta presis hur mkt som helst.

varför är det en frisk fläkt. jo för varför ska jag följa regler och lagar, nej det behöver jag inte för det verkar ju som att lagar och regler ändras efter eget tycke.

tex romerna får slå sig ner presis var dom vill, bajsar i bostadsområden och tigger pengar dagarna i ända, betalar inte en krona skatt gör dom heller och stannar mkt längre än 3 månader.

MENA våldtar bäst dom känner för, och jag måste säga till mina barn och fru att anpassa sig hålla sig långt borta från invandrare, skatt betalar dom ingen heller, socc slänger pengar över dom

Men när svenskar går till soc så får dom inga pengar, det är alltid krångel för dom och i slutändan så betalas det inte ut något iaf.

varför i helvete ska jag betala 15000kr i månaden i skatt på min inkomst, för att försörja detta kaoz.

nej from nu så gör jag vad jag känner för, jag ska ta det lugnt i ett par år, leva på a-kassan jobba lite svart, bränna lite sprit oh bara gotta mig, kanske renovera gården med lite svarta spritpengar,
eller liknande,

jag tar inte denna skiten mer, det har gått helt överstyr
Citera
2015-09-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lofven-danmark-agerar-fel-nar-de-slapper-igenom-flyktingar/

Har karjävlen fått en järnblödning? Hur trodde han att 100tusen blattar tar sig hit då? Teleportering?
Diskussion. Är han helt galen?

Nej - Löven är inte galen. Han är FOSTRAD!!! Han har ingen egen vilja. Om hans egna tankar svallar upp till ytan (vilket jag kan lova er att de gör) - då tänker Löven:

"United We Stand - -- Divided We Fall"

Gällde på 1960, 1970, 1980-talet då han och jag växte upp....

Gäller även nu såklart....men man måste kunna hantera det den tid vi lever i och de förutsättningar som gäller nu.
Citera
2015-09-10, 23:07
Medlem
RoffelMaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Löfven är en pajas.
Varför skall just danskarna börja respektera alla EU´s avtal när inga andra
länder i södra Europa gör det. Dom skickar såklart Svarte Petter vidare till dom korkade svenskarna.

Nu så borde folk börja förstå att alla dessa s.k avtal som Sverige har undertecknat i FN´s och EU´s namn inte är värda ett smack.
Detta kommer att bli riktigt illa för oss svenskar. Man blir nästan helt matt när man inser vilka dårar som styr Sverige idag.

Inte bara nästan. Man blir helt matt.
Citera
2015-09-10, 23:07
Medlem
Kakksakkers avatar
http://www.friatider.se/finland-riktar-skarp-kritik-mot-sjs-asyltransporter

Sj då, same same, Finnarna e rätt pissed!
Citera
2015-09-10, 23:10
Medlem
Snapcounts avatar
Danskarna stretade emot.., och väntade på politiska signaler.

Om Löfven behagade sig att lyfta upp telefonen och slå en signal till kollegan över sundet, nämligen Lars Løkke Rasmussen och sagt : Du har mitt stöd i detta kära granne, jag är beredd att hjälpa till.

Behöver du 200-300 poliser extra dagligen.., tills budskapet går fram ? Jag kan skicka över dessa bums imorgon. Kostar inte er ett öre.

Något sånt samtal kom inte..

Jag vet inte vad Löfven egentligen vill ha sagt med detta.
Citera
2015-09-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topracing
det är ändå en frisk fläkt, först DÖ, all invandring, ojämlikheten mellan svenskar och invandrare,

äldrevården är katastrof, invandringen får kosta presis hur mkt som helst.

varför är det en frisk fläkt. jo för varför ska jag följa regler och lagar, nej det behöver jag inte för det verkar ju som att lagar och regler ändras efter eget tycke.

tex romerna får slå sig ner presis var dom vill, bajsar i bostadsområden och tigger pengar dagarna i ända, betalar inte en krona skatt gör dom heller och stannar mkt längre än 3 månader.

MENA våldtar bäst dom känner för, och jag måste säga till mina barn och fru att anpassa sig hålla sig långt borta från invandrare, skatt betalar dom ingen heller, socc slänger pengar över dom

Men när svenskar går till soc så får dom inga pengar, det är alltid krångel för dom och i slutändan så betalas det inte ut något iaf.

varför i helvete ska jag betala 15000kr i månaden i skatt på min inkomst, för att försörja detta kaoz.

nej from nu så gör jag vad jag känner för, jag ska ta det lugnt i ett par år, leva på a-kassan jobba lite svart, bränna lite sprit oh bara gotta mig, kanske renovera gården med lite svarta spritpengar,
eller liknande,

jag tar inte denna skiten mer, det har gått helt överstyr

Jag förstår dig. Du beskriver det jag mött hos många (inkl mig själv) Jag är lite "frilans-ekonom" och deklarerar m.m. - till många - ofta välbärgade människor. Sådana som betalat enorma mängder i skatt under många år - som ryckt på axlarna och sagt "jag drar mitt strå till, stacken". Den inställningen har inte bara minskat . Den har försvunnit. Man vill inte bidra till "stacken" längre.

Klockrent är det ett resultat av den Splittringspolitik som inleddes med Reinfeldt och som nu Löven och hans gäng fortsätter föra i Sverige.

Snälla V-människor - kommentera!?
Snälla ni inom Svenska Kyrkan - som kallar mig för Troll - kommentera?!

VÅGA - era fegisar - TA DEBATTEN!!

(menar inte dig topracing)
Citera
2015-09-10, 23:14
Medlem
hashflashs avatar
Precis alla dårar verkar ha släppts loss. Nu föreslås att flygbolagen ska strunta i ID handlingar.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/flygbranschen-lat-flyktingarna-flyga-till-eu
Citera
2015-09-10, 23:16
Medlem
Nirps avatar
Det är ju så jävla löjligt.

Vad anser Löfvén om Danmarks agerande?
"Danmark gör fel, regler är till för att följas"
Tänker statsminister göra något åt det, typ prata med danska motsvarigheten?
"Nej, och det har jag inte planer på att göra."

På riktigt? Vilken jävla statsminister. Det här genomsyrar ju Sveriges politik idag, allting är åt helvete, men vi tänker inte lägga två strån i kors för att göra något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in