2015-09-10, 19:04
Medlem
Tjugosex och en halv procent. Ärligt talat var jag djupt förvånad att SD ens fick näsan ovanför 20%-spärren i en enskild undersökning, och antog att partiet skulle stabilisera sig på 15%. När man fortsatte öka tänkte jag att det måste bero på att den tidigare kompenseringen uppåt (på grund av skam/rädsla - den "inverterade Bradley-effekten") slagit över i en faktiskt överskattning. Men ack, så fel jag tycks ha. Gång på gång.

SD ökar alltså, trots massmedias försök att använda den sedan länge pågående flyktingströmmen från Syrien (som exempelvis turkarna vetat om i över ett år) till att vända väljarstödet, trots deras skamliga användande av en bild på en död pojke. MSM sjönk lägre än lägst, de offrade allt, men vann inget. De försökte utnyttja lidande för att krossa ett politiskt parti. Men SD vann, som vanligt. Utan att göra något alls, som vanligt, mer än att utmålas som syndabock.

Jag blir faktiskt lite stolt över det svenska folket idag. Stolt över att vi orkade stå emot trycket från massmedia. Inte ens politikerna klarar av det vi just gjort - det är stort! Etniska svenskar som nysvenskar med en önskan att anamma vårt sätt: tack, från botten av mitt hjärta TACK!

Även om jag haft fel det senaste året får väl jag ändå säga att jag tror att SD nu kommer plana ut nu och stabilisera sig strax ovanför S som största parti. 30%, och därmed störta parti med god marginal, är ingen omöjlighet, men egen majoritet är oerhört långt borta. Det är snarare oroväckande att något parti/block får "absolut" makt på det sätt sossarna tidigare haft. Men men, idag får vi glädjas och blicka framåt mot en ljusare ljusare framtid!
Senast redigerad av oddman84 2015-09-10 kl. 19:11.
2015-09-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
för kommun och landstingsval och kyrkoval behöver man bara haft PUT i tre år. Det blir nog för oss att mobilisera alla nya svenskar till att fälla SDs mandat på lokalnivå.

Dessutom ska det bli fantastiskt kul att se hur de redovisar sitt arbete i EU parlamentet inför nästa val. Det kommer inte stärka deras opinionssiffror direkt

Oavsett var man står politiskt får konstateras att det är i riksdagen lagar stiftas och de viktigaste besluten fattas.
2015-09-10, 19:05
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vetenskapsradion, Är SD:s budskap tvetydig, har de en hemlig agenda - Svar nej.
Hörvärt program: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/601408?programid=1302

Härligt med OU:s som visar på ökat förtroende efter all hysteri i helgen.

Hörde det där programmet jag med. Det var värt att lyssna på. Ovanligt balanserat för att vara regimmedia. När de däremot startade sitt specialprogram med flera timmars flyktingsnyft i eftermiddags, stängde jag av illa kvickt.
2015-09-10, 19:08
Medlem
Doktor Porks avatar
Givet de här två mätningarna börjar det ju bli snudd på kassaskåpssäkert att det kommer hinnas med en mätning som bryter 30 procent innan året är slut. Egen majoritet börjar faktiskt också bli direkt sannolik nu, att hålla på och spekulera på siffror kring 30 procent i nästa val är överdrivet försiktigt. Inte minst för att verkligheten, opinionen, och väljarnas tillgång till relevant om läget är i stark förändring. Den stora massan har knappt ens snuddad vid den fulla bilden av de lögner som media och etablissemanget hållit sig med i decennier, och få har fått klart för sig precis hur katastrofal situationen är i nuläget. De flesta tänker sig säkert att då borde väl media ha en stadig massiv rapportering om problemen, och eftersom man inte har det, ja då kan det väl inte vara riktigt så illa som en del hävdar.

När folk fattar att det faktiskt så illa kommer det smälla, jag är genuint orolig för att etablissemanget inte försöker få det här uppdämda trycket att pysa ut gradvis. Nu riskerar man ju en riktigt våldsam och otrevlig motreaktion när det väl smäller i landet. Dessutom har vi ju ett komplett haveri inom både migrationsverket och vad gäller migrationshanteringen på Europeisk nivå, där utvecklingen också kommer accelerera med allt mer uppenbara problem och insatser i andra EU-länder. Det är bara att läsa t.ex. följande artikel så inser man att Merkel öppnade Pandoras ask vad gäller folkvandringen till Europa, där vi inte har någon aning om hur många IS-terrorister vi släpper in.

http://www.wsj.com/articles/migrant-wave-inspires-others-to-attempt-trek-to-europe-1441668591

År 2010 kunde jag möjligen se att man kunde se en rätt gradvis och långsam tillväxt för SD framför sig, men i nuläget är vi i helt okänd mark där det inte finns tidigare exempel att studera i vår historia. Vi har ett politiskt läge med katastrofalt låga förtroendesiffror för alla ledande politiker, vi har en maktkartell i riksdagen som blockerar folkets verkliga vilja, vi har exponentiellt tillväxande problem och olika kedjereaktioner har satts i rullning där saker kan leda komplett härdsmälta fortare än vi anar. Precis vad som helst kan hända, havererar något tillräckligt i Sverige och Europa samtidigt som regeringen och låtsasoppositionen fortsätter att framstå som helt handlingsförlamade så kan vi mycket väl landa på 40-50 procent inom kommande halvår om utvecklingen rusar iväg riktigt fort i en kaskadreaktion, eller så går det lite långsammare upp mot 30 procent om vi bara har den ständigt pågående långsamma systemkollapsen vi sett under de senaste åren, vilket fortsätter att nöta ner motståndet gradvis. Dock är det långt till 2018, så att det skulle stanna kring 30 procent tror jag inte på.
2015-09-10, 19:09
Medlem
Oj vad läskigt det måste vara för stefan löfven och DÖ-partiet. Nu när vi dödsnasister är ca 2miljoner många.
2015-09-10, 19:10
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lite OT i denna tråd men det roligaste är Folkpartiets plötsliga omvändning rörande att tvinga kommunerna att ta emot flyktingar.

Vinden har vänt, tänkte Björklund. Svenskarna gillar arab-invasionen, det syns tydligt i Aftonbladet och Expressen. Vi hakar på trenden, sviker vårt tidigare löfte. Bort snabbt med den lilla invandringskritik vi snuddat vid de senaste månaderna. Här finns det sköna procent att tjäna från det goda, antirasistiska folket funderade Björklund.

En så jävla käpprätt felaktig analys har sällan skådats. Folkpartiet framstår som det opålitliga skitparti de alltid varit. Goodbye Björklund, du är körd.
Jo exakt så resonerade jag när jag såg utspelet före några av de senaste opinonsundersökningarna,tänkte är idioten aldrig ute på nätet och läser utländsk och inofficiell media?
2015-09-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Tjugosex och en halv procent. Ärligt talat var jag djupt förvånad att SD ens fick näsan ovanför 20%-spärren i en enskild undersökning, och antog att partiet skulle stabilisera sig på 15%. När man fortsatte öka tänkte jag att det måste bero på att den tidigare kompenseringen uppåt (på grund av skam/rädsla - den "inverterade Bradley-effekten") slagit över i en faktiskt överskattning. Men ack, så fel jag tycks ha. Gång på gång.

SD ökar alltså, trots massmedias försök att använda den sedan länge pågående flyktingströmmen från Syrien (som exempelvis turkarna vetat om i över ett år) till att vända väljarstödet, trots deras skamliga användande av en bild på en död pojke. MSM sjönk lägre än lägst, de offrade allt, men vann inget. De försökte utnyttja lidande för att krossa ett politiskt parti. Men SD vann, som vanligt. Utan att göra något alls, som vanligt, mer än att utmålas som syndabock.

Jag blir faktiskt lite stolt över det svenska folket idag. Stolt över att vi orkade stå emot trycket från massmedia. Inte ens politikerna klarar av det vi just gjort - det är stort! Etniska svenskar som nysvenskar med en önskan att anamma vårt sätt: tack, från botten av mitt hjärta TACK!

Även om jag haft fel det senaste året får väl jag ändå säga att jag tror att SD nu kommer plana ut nu och stabilisera sig strax ovanför S som största parti. 30%, och därmed störta parti med god marginal, är ingen omöjlighet, men egen majoritet är oerhört långt borta. Det är snarare en oroväckande att något parti/block får "absolut" makt på det sätt sossarna tidigare haft. Men men, idag får vi glädjas och blicka framåt mot en ljusare ljusare framtid!

Svenskarna har varit långsamma till vrede. Men nu har maskinen börjat rulla. Och inga lögnaktiga politiker eller journalister kommer att kunna göra någonting. Svenska folket har börjat inse sitt eget värde.
2015-09-10, 19:15
Medlem
svenabs avatar
SD behöver "bara" fördubblas en gång till så kan de inte nekas inflytande.
Med DÖ och Löven vid spakarna är det fullt möjligt.
Bara för ett år sedan, var det väldigt få, som vågade visa sina SD sympatier öppet. Så är det inte längre. Överallt diskuteras DÖ som ett synnerligen hårt slag emot demokratin för att skydda demokratin emot demokrater.

Ingen är längre rädd att visa sina SD sympatier öppet.
2015-09-10, 19:16
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Hade en tung dag på jobbet idag, där de ~3 första timmarna går till att betala för mångkulturen. Men sedan kommer man hem och ser OU-tråden toppa flashback och alla sorger är som bortblåsta! Som många andra trodde jag att SD skulle missgynnas på kort sikt av invandringspropagandan de senaste veckorna, men tji fick jag!

Nu när massmedia spelat ut det stora flykting-snyftarkortet, vad ska de försöka sig på härnäst? Börja tiga ihjäl SD igen? Sjukt kul att Peter "pianisten" Wolodarski på fullaste allvar trodde att "vinden har vänt"

Det är rätt logiskt egentligen. I de småbyar som fått ta emot väldigt många flyktingar och där SD i valet fick +30% så har byborna varit väldigt hjälpsamma med att skänka en massa saker och försöka göra det bästa av situationen. Bara för att man hjälper flyktingar innebär inte detta att man tycker att dagens invandringsnivåer till Sverige är rimliga, eller att flyktinghjälpen sker på bästa sätt. Detta förstår inte media och decemberjuntan, de har en svartvit bild av verkligheten (som ett barn ungefär) där allt antingen är "gott" eller "ont". De är oförmögna att se nyanserna och förstår inte alls sin samtid. De agerar som en sekt, de är rökta helt enkelt. SD går nu mot 40% om vi utgår från att förutsättningarna inte ändras.
2015-09-10, 19:17
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84

Även om jag haft fel det senaste året får väl jag ändå säga att jag tror att SD nu kommer plana ut nu och stabilisera sig strax ovanför S som största parti. 30%, och därmed störta parti med god marginal, är ingen omöjlighet, men egen majoritet är oerhört långt borta. Det är snarare en oroväckande att något parti/block får "absolut" makt på det sätt sossarna tidigare haft. Men men, idag får vi glädjas och blicka framåt mot en ljusare ljusare framtid!

Vad får dig att tro att framtiden kommer bli ljusare?

Nu röstar jag själv på SD men tyvärr måste vi inse att det bästa SD kan göra av det hela är att inte förvärra situationen i samma takt. Utvecklingen kommer gå 90% långsammare med SDs politik men den kommer absolut inte hejda den. För en ljusare framtid krävs indragna medborgarskap och sedan hemslussning av hundratusentals invandrare. Helst varenda en av dom som har kommit hit dom senaste 15-20 åren (som bidragsturister, ej kvalificerad arbetskraftinvandring).

Problemen är redan här och vilket parti du än röstar på så är dom här för att stanna.
2015-09-10, 19:18
Medlem
flashbacktrolls avatar
Ett enkelt överslag gav att dagens resultat skulle ge runt 1,6-1,7 miljoner röster (ca 800.000 i senaste valet). Riktigt coolt.
2015-09-10, 19:20
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det skulle vara intressant om någon tongivande person, som blivit inbjuden, väljer att tacka nej med hänvisning till att Sveriges största parti stängs ute. Då hade det minsann blivit "Konstig Stämning"™

Bäst om någon pristagare gjorde det..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in