2015-09-10, 16:44
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Så egentligen ska det vara 26% är det det du menar? Själv har jag inga sådan fåniga problem, inte när man är herre i sitt eget hus.

Som jag antydde så löste jag det problemet.
2015-09-10, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Menar du att det är konstigt när SD varit så stigmatiserat som det varit?

Ja, faktiskt.
Du kan ju inte gå på medias och vänsterns känslostämpel om att du är rasist, nazist och tom. fascist? Ligger du och kryper i skuggorna när godhetssnacket går, eller äger du dig själv och dina åsikter?

Edit: Mor är död, men hon hälsar säkert tillbaka.
Medlem
Vilken härlig nyhet och vilken härlig dag..

Satt på min lokala pizzeria och diskuterade de glada nyheterna med kurden som roddar haket när min kravmärkta vänstermupp till granne kom in för att hämta sin pizza. Han såg minst sagt stukad ut när han fick klart för sig varför vi var så uppåt..

Delad glädje är dubbel glädje som vi Sverigevänner brukar säga till molokna PK-hipsters..
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ja, ok. Då lägger vi väl oss ner och dör istället då.

Har jag aldrig sagt. Säger bara att det är meningslöst att sitta och hoppas på opinionsundersökningar och valresultat. Det kommer aldrig någonsin ske på det "politiska" planet.

Inser man det, så kanske man kan lägga energi på det som kan göra verklig skillnad istället. Tiden börjar bli knapp förstår du? Det fungerar inte att vänta var fjärde år och hoppas på att SD ska få en majoritet. Inte när landet för varje år som går, blir överöst utav fler och fler invandrare.
2015-09-10, 16:48
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Nej, gränsen är inte skarp.
Att få en majoritet av mandaten i riksdagen kan inträffa redan vid ett väljarstöd på 45% kanske om många gamla partier faller under spärren.
Ja det ska bli intressant att bevittna när etablissemanget börjar se möjligheten att SD faktiskt får egen majoritet. Paniken kommer att bli brutal.

Jag tror ingen ännu tänkt tanken, och förmodligen inte många i den här tråden heller, men om det bara krävs 45 procent för egen riksdagsmajoritet så är det "bara" 18 procentenheter kvar.
2015-09-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jo SD har sin basväljarkår bland låg/outbildade unga män. Utbildade och lite mer upplysta människor röstar knappt inte på ett rasistparti.

Det är det jag också är rädd för…

SD har hela tiden påpekat att det väller in alldeles för många outbildade unga män över våra gränser.

Det är väl dessa som har röstat fram det här rasistpartiet?

Nu har vi andra inget annat val än rösta på SD för att få slut på eländet
2015-09-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Som jag antydde så löste jag det problemet.

OnT: När beräknas nästa OU komma.
2015-09-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Vilken härlig nyhet och vilken härlig dag..

Satt på min lokala pizzeria och diskuterade de glada nyheterna med kurden som roddar haket när min kravmärkta vänstermupp till granne kom in för att hämta sin pizza. Han såg minst sagt stukad ut när han fick klart för sig varför vi var så uppåt..

Delad glädje är dubbel glädje som vi Sverigevänner brukar säga till molokna PK-hipsters..

Står man en stund och pratar med random invandrare med egen firma (som tex en pizzabagare) och kommer in på politik så är de inte sällan SD-röstande.
Måste vara smärtsamt för en PK-hipster att hämta sin mångfaldsmat av en invandrare som är sverigedemokrat.

Tänk den första pizzerian som sätter upp på dörren
"Vi serverar endast sverigedemokrater!"

Kommer antagligen att finnas pengar att tjäna på det i framtiden på en del platser.

In your face, shoeshop!
Senast redigerad av Reflector 2015-09-10 kl. 17:01.
2015-09-10, 17:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Även jag måste delta i vågen som rullar här inne och som skickar chockvågor genom landet och ytterligare skapar stora sprickor i propagandaministeriets borgar. Detta efter en veckas intensivt trummande och bombardemang som skulle utplåna oppositionen och istället har blivit en rekyl. De mobiliserade hela den massmediala propagandan, skickade fram alla gråterskor och hysteriker. De utnyttjade skamlöst en förolyckad liten pojke för att attackera en politisk åskådning som inte hade ett smack att göra med flyktingkrisen.

Skönt att se att den här typen av tvångsomvändningar inte fungerar. Om jag ska byta åsikt så gör jag det efter insikter jag själv kommer fram till och inte genom att journalister jag föraktar försöker manipulera mig eller spela på mitt samvete.
2015-09-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Nu längtar man formligen efter lite fler positiva opinionsmätningar, finns inte mkt annat "politiskt" att glädjas över tyvärr.

Har konstant behövt byta kanal och media senaste dagarna för att undvika det nu fullkomligt outtröttliga malandet. I början av lavinen ville man i rent studiesyfte följa "debatten", nu orkar åtminstone inte jag längre.
Trodde för någon dag sedan att sd kunde få det lite jobbigt i opinionen framföver. Har nu omvärderat denna ståndpunkt. Media har passerat alla gränser och Svensson torde behöva andningshjälp för fortsatt lyssning.

Tippar att Sd:s väg mot 30% tuffar vidare i oförminskad takt och lär nås senast vid årsskiftet.

Håller med har stängt av radion, orkar inte se på nyheter, det enda som nämns är flyktingar...och deras väg och alla hjälpsamma i Sverige.
2015-09-10, 17:05
Medlem
Förstår inte dem som är förvånade över Sentios siffror.
Vänta bara några månader till så är det plus 30 procent vi pratar om.
Ju mera MSM gasar på rakt in i bergväggen ju mera accelererar stödet för det normala alternativet.
2015-09-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Har jag aldrig sagt. Säger bara att det är meningslöst att sitta och hoppas på opinionsundersökningar och valresultat. Det kommer aldrig någonsin ske på det "politiska" planet.

Inser man det, så kanske man kan lägga energi på det som kan göra verklig skillnad istället. Tiden börjar bli knapp förstår du? Det fungerar inte att vänta var fjärde år och hoppas på att SD ska få en majoritet. Inte när landet för varje år som går, blir överöst utav fler och fler invandrare.

Jag vill mer än gärna se andra typer av aktioner för att förändra den nutida politiken. Men SD och deras väljarbas är absolut inte irrelevant. Det är ju naturligtvis positivt att de ökar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in