Citat:
Ursprungligen postat av
Salaman
Så har det pågått i flera dagar nu och vem vet hur länge till? Går ju fan inte att sätta på TV:n eller gå in på facebook utan att allt detta kastas i ansiktet på en. Själv tror jag att de flesta är lika trötta som jag på detta och jag har väldigt svårt att se att SD skulle minska.
Kampanjen är ett sista desperat sätt för MSM att sätta agendan. Sommaren var katastrofal för 7k och MSM och det fanns inget slut på eländet i sikte. Det enda sättet var att dränka det negativa svenska nyhetsflödet.
Man har helt enkelt skruvat upp musiken tillräckligt högt så att ingen hör vad folk säger. Alla dåliga nyheter på hemmaplan skall dränkas i en känslomässig tsunami. Det är onekligen effektivt på kort sikt.
Denna strategi är dock mindre effektiv på längre sikt. Efter ett tag blir man lyssningstrött och orkar inte lyssna på 120 db flyktingelände 24/7.
För SD:s del gäller det bara att hålla kursen och parera vågorna. Det är ju faktiskt inte SD:s fel att det kommer flyktingar till Europa så de är inte under direkt attack även om de har ett tufft men realistiskt och långsiktigt hållbart budskap. Jag tror de flesta faktiskt förstår detta även om man självklart är berörda av de tragiska berättelserna.
Personligen så tror jag SD kommer att fortsätta att växa ett tag till. Jag tror pessimisterna underskattar den underliggande positiva tillväxten som pågått sedan valet. Om jag har fel så är jag helt övertygad om att det endast är tillfälligt.