2015-09-09, 23:11
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salaman
Så har det pågått i flera dagar nu och vem vet hur länge till? Går ju fan inte att sätta på TV:n eller gå in på facebook utan att allt detta kastas i ansiktet på en. Själv tror jag att de flesta är lika trötta som jag på detta och jag har väldigt svårt att se att SD skulle minska.

Kampanjen är ett sista desperat sätt för MSM att sätta agendan. Sommaren var katastrofal för 7k och MSM och det fanns inget slut på eländet i sikte. Det enda sättet var att dränka det negativa svenska nyhetsflödet.

Man har helt enkelt skruvat upp musiken tillräckligt högt så att ingen hör vad folk säger. Alla dåliga nyheter på hemmaplan skall dränkas i en känslomässig tsunami. Det är onekligen effektivt på kort sikt.

Denna strategi är dock mindre effektiv på längre sikt. Efter ett tag blir man lyssningstrött och orkar inte lyssna på 120 db flyktingelände 24/7.

För SD:s del gäller det bara att hålla kursen och parera vågorna. Det är ju faktiskt inte SD:s fel att det kommer flyktingar till Europa så de är inte under direkt attack även om de har ett tufft men realistiskt och långsiktigt hållbart budskap. Jag tror de flesta faktiskt förstår detta även om man självklart är berörda av de tragiska berättelserna.

Personligen så tror jag SD kommer att fortsätta att växa ett tag till. Jag tror pessimisterna underskattar den underliggande positiva tillväxten som pågått sedan valet. Om jag har fel så är jag helt övertygad om att det endast är tillfälligt.
2015-09-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag har följt partierna på Facebook några dagar, man kan ju se antalet som Gillar sidorna.

I dagsläget är de största partierna på Facebook, med antalet som Gillar:
1. Socialdemokraterna 126K
2. Sverigedemokraterna 98K
3. Moderaterna 73K
4. Miljöpartiet 66K
5. Vänsterpartiet 65K

Av alla partier så är det Sverigedemokraterna som ökar snabbast. I dagsläget ca 40 st per dygn. Miljöpartiet utmärker sig som det enda parti som faktiskt tappar i stöd.

Det är tämligen otroligt att Sverigedemokraterna är så stora på Facebook, och ökar mest just nu, med tanke på att man på Facebook är registrerad med sitt riktiga namn och med den otroliga stigmatisering och förföljelse som Sverigedemokrater drabbas av.

Vänner, jag tror att SD är otroligt starka just nu. Varje opinionsmätning som skulle peka på ett minskat stöd för SD är bevisligen falsk, med tanke på hur de ökar på Facebook.

En annan indikator som jag observerat i många år är att antalet besökare på Avpixlat stämmer rätt bra med OI. När SD låg på 10% hade de ca 1000 inne en vanlig kväll när de låg på 15% var 1500 inne samtidigt. Nu ligger de ofta över 2500 inne samtidigt och det ökar. En högst ovetenskaplig metod men den stämmer förvånansvärt väl.
2015-09-09, 23:41
Medlem
Azazello.Fiellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Visst men så skruvas det ju alltid.

Webbpanel från YouGov säger 25% för SD: Manipulerad mätning! Värdelös metod! Dessutom ska inte en liten ynka minoritet om 25% bestämma politiken!

Webbpanel från Sifo säger att 25% vill ta emot fler flyktingar: Tillförlitlig mätning med odiskutabel metod! Stor ökning så nu är det bara att öppna gränserna!
YouGov kritiseras för att deras panel är självrekryterad, vilket Sifo:s inte är.

Angående Rosling. Från hans intervju.
Citat:
För några månader sedan väckte Hans Rosling stor uppmärksamhet med en kort filmsnutt från sitt köksbord där han pedagogiskt förklarade det absurda i att människor betalar femtiotusen kronor för att ta sig på en livsfarlig och mödosam resa från Libyen till Sverige med båt, när det går att flyga snabbt och säkert till en bråkdel av priset. Anledningen är införandet av det så kallade transportöransvaret, som innebär att flygbolag och andra transportföretag döms till höga böter om de tar med passagerare utan giltiga resehandlingar. Regeln gäller dock inte om personen har rätt att söka asyl, vilket skapat en situation där ansvaret för att bedöma människors flyktingstatus, vilket tar Migrationsverket ett halvår att utreda, förlagts till flygpersonal vid incheckningsdiskarna.

– Alla de här syrierna som lyckats ta sig hit på den livsfarliga vägen hade ju kunnat checka in i Ankara, varför ska de åka via Kos? I början på 80-talet hade jag en kollega som flydde från Iran för att inte tvingas in i kriget mot Irak. Han sade adjö till sina föräldrar i Teheran och flög sedan raka vägen till Stockholm och gick fram till passkontrollen och sökte asyl. Så gick det till till slutet av 90-talet, då man i tysthet införde det här transportöransvaret.

Vad skulle hända om man befriade resebolagen från transportöransvaret?

Sverigedemokraterna skulle få femtio procent av rösterna. Förutom det skulle det bli fullt på Arlanda ett tag. Sverige följer ju konventionerna och ger alla från Syrien rätt till asyl så som läget är idag. Samtidigt försöker vi förhindra dem från att komma hit. Föreslå fri invandring istället och gå till val på det. Det vore ärligare än att säga att var och en som lyckas ta sig över gränsen ska få fullständiga rättigheter.

Han förstår mycket väl vilka konsekvenser av medias drev blir. Därför tippar jag på att SD blir näst största i flera telefon OU innan jul. (-:
2015-09-09, 23:46
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azazello.Fiello
YouGov kritiseras för att deras panel är självrekryterad, vilket Sifo:s inte är.

Angående Rosling. Från hans intervju.

Han förstår mycket väl vilka konsekvenser av medias drev blir. Därför tippar jag på att SD blir näst största i flera telefon OU innan jul. (-:
Åh fan, det där uttalandet hade jag helt missat. Tack. Det sätter Rosling i ett litet annat ljus, han verkar ju faktiskt mer och mer vara helt och hållet statistik- och faktabaserad i sitt tänkande även om det slinker ut lite personliga åsikter ibland. Vilket är helt okej.
2015-09-10, 02:16
Medlem
Pungs avatar
Kryptisk bild på Nyheter Idag, som publicerar Sentios mätningar.

Den föreställer Åkesson med blommor. Jämte står två datum 6 februari 1988 som är dagen då SD bildades, och 10 september 2015, alltså dagens datum.

Därunder står det "Snart vet du..."

Han kan det här med dramaturgi, Chan Frick.
2015-09-10, 02:46
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung

Den föreställer Åkesson med blommor. Jämte står två datum 6 februari 1988 som är dagen då SD bildades, och 10 september 2015, alltså dagens datum.

Det verkar spännande. Troligare med en ny opinionsmätning än att SD läggs ner eller byter namn.
2015-09-10, 02:54
Medlem
Citat:

Det vore kul om Sentio kom med att SD är största partiet, vilken pungspark på media det hade blivit. Signal till media: vi Sveriges befolkning är jävligt trötta på er nu.
Hoppas hoppas hoppas
2015-09-10, 02:57
Medlem
Citat:

Blev först misstänksam något hänt Jimmie, det brukar stå så på gravstenar!
Kollade andra media men fanns inga uppgifter.

Misstänker någon hacker varit framme, och ville ställa till jävelskap!
Eller kan det vara så trivialt att SD byter namn på sitt parti?
Senast redigerad av Hultabultan 2015-09-10 kl. 03:03.
2015-09-10, 03:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Blev först misstänksam något hänt Jimmie, det brukar stå så på gravstenar!
Kollade andra media men fanns inga uppgifter.

Misstänker någon hacker varit framme, och ville ställa till jävelskap!

Nädå, man brukar skriva rätt födelsedatum på gravstenar.

Antar att Sentio har brutit sig ur blocket som alla presenterar runt slutet av månaderna för att få mer uppmärksamhet genom att ligga ensamt vid den här tiden.

Önskan är att SD är störst även i Sentio men enbart en rekordnotering går också bra.
2015-09-10, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nädå, man brukar skriva rätt födelsedatum på gravstenar.

Antar att Sentio har brutit sig ur blocket som alla presenterar runt slutet av månaderna för att få mer uppmärksamhet genom att ligga ensamt vid den här tiden.

Önskan är att SD är störst även i Sentio men enbart en rekordnotering går också bra.

Det har du alldeles rätt i. Efter ett antal öl tänkte jag att det stod 1978 som väl ungefär är Jimmies födelseår, men det stod ju 1988 och då bildades väl SD.

Med logiken kan man säga, från 1988 då SD bildades tills idag har SD inte varit största parti hos Sentio!

Håll koll på "Nyheter Idag", för där finns snart överraskningar om SD!

http://nyheteridag.se/
Senast redigerad av Hultabultan 2015-09-10 kl. 03:24.
2015-09-10, 03:32
Medlem
Rammsbergs avatar
På Fricks twittersida är en hel del spekulationer igång om nyheten.

https://twitter.com/ChangFrick
2015-09-10, 03:33
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Om nu hysch hysch varit aktuellt kring immigrationspolitiken inom bland annat moderaterna för att inte gagna SD i OU. Då är kopplingen uppenbar varför tystnaden oftast varit kompakt kring immigranters våldsdåd. BRÅ´s statistik ger en anonym bild av brottsligheten. Utan det är när grova våldsbrott utförda av immigranter sipprar ut till folket som allt större stöd för SD kan synas i OU och vilja till förändring ökar. Senaste exemplen var mord på småbarnsmamma i Sundsvall och flyktingbarn som anhölls för gruppvåldtäkt på Södermalm. Gruppvåldtäkter i Indien har skapat ramaskri, här läggs locket i stort sett på.

Andra faktorer som kan påverka SD i OU är uppgifterna om att många lockas ut på Medelhavet på grund av generösa invandrarbidrag i Sverige. Uppgifterna kommer tydligen från den italienske polistalesmannen Renato Cortese. Han berättar även om att människosmuggling organiseras från Sverige och befintlig koppling till svenska bankkonton. Stämmer uppgifterna är det något märkligt att Löfven samtidigt försöker fronta i flyktingfrågan inom EU. Verkar bli en informationskamp för att nå ut till många människor för att stödet till SD ska öka ännu mer. Tänk att vi har skattefinansierad radio och TV som agerar mot Sveriges befolknings bästa.

http://www.friatider.se/italien-sveriges-fel-att-tusentals-dor-pa-medelhavet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in