2015-09-09, 19:40
Medlem
Tjenare!

Går nu på YH skola inom energisektorn där jag får välja lite licenser osv.. Detta pågår under ett års tid så det är ju iof inte så jättemycket utav mitt liv.

Det jag vill komma fram till är att jag helt plötsligt blivit riktigt jävla kluven över vad jag vill göra med mitt liv, alltid haft inställningen att bli så bred som möjligt inom svetsning så pengarna kan rulla in.
Men nu är det så att jag står o väljer mellan att ta licenser i t.ex 45grader rör tig o lite smått o gott eller att gå en kurs på 6månader o bli rallare så jag undrar vad hur det är att vara rallare?

Lön?
Tider?
7 dagars pass eller hur ser det ut på den fronten?

Aja, vill i stort sett veta allt om livet som rallare!
Citera
2015-09-09, 19:47
Medlem
thehater123s avatar
Antar att du blir arbetslös direkt iom att Sverige inte investerar i sina järnvägar.
Citera
2015-09-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thehater123
Antar att du blir arbetslös direkt iom att Sverige inte investerar i sina järnvägar.

Fast från vad ja hört så skriker dom efter rallare, och de 15 som gick utbildningen innan fick jobb innan de han börja utbilda sig så från vad ja vet så är rallare eftertraktade?
Citera
2015-09-09, 21:32
Medlem
Arbetslös? Kan du sköta tider,drogfri,(på arbetet) och jobba mycket och inte vara sjuk. Så kommer du tjäna pengar.

Känner några som jobbat och jobbat i Dalarna som rallare. De kan jobba hur mycket som helst och tjäna sjukt bra OM de sköter sig.
Citera
2015-09-09, 22:54
Medlem
Rallare? Är det det som heter bantekniker?

En nära vän till mig jobbar på Infra Nord. Slitsamt, konstant ute (ja ingen överraskning men ständigt dras med förkylningar) är placerad på en ort men fått åka iväg till andra mycket avlägsna delar av landet och bo i nå sunkiga husvagnar en - två veckor i sträck.

Tjänar bra, men sen är det inte så mycket mer. Inget kanske för den som vill försöka leva ett strukturerat liv med familj - å andra sidan kanske är upplägget annorlunda inom branschen beroende på vart/vad man jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in