2015-09-09, 20:43
Medlem
Xeliouss avatar
I PU finns det användare som ständigt blir nedgjorda i debatter och som blir desperata. I detta fall "postkran". Han har skickat runt PM till sina meningsfränder och andra där han försöker driva en agenda där han påstår att jag har en massa konton. Han kunde inte, som den patetiska varelse han är, låta bli att "skryta" genom att skicka detta PM til mig och påstå att han lilla förtalskampanj haft effekt och lyckats begränsa min yttrandefrihet. Är sånt här ok, är det något vi andra ska satsa på, om vi nu blir så patetiskt desperata som postkran?
Citera
2015-09-09, 20:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
I PU finns det användare som ständigt blir nedgjorda i debatter och som blir desperata. I detta fall "postkran". Han har skickat runt PM till sina meningsfränder och andra där han försöker driva en agenda där han påstår att jag har en massa konton. Han kunde inte, som den patetiska varelse han är, låta bli att "skryta" genom att skicka detta PM til mig och påstå att han lilla förtalskampanj haft effekt och lyckats begränsa min yttrandefrihet. Är sånt här ok, är det något vi andra ska satsa på, om vi nu blir så patetiskt desperata som postkran?
Men det är ju inte mot reglerna att ha flera konton, så jag kan inte se vad h*n tjänar på det?
Citera
2015-09-09, 20:51
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Han bryter ju mot 1.06.

En solklar ban.
Citera
2015-09-09, 20:52
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Igonererarlistan?
Citera
2015-09-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Han bryter ju mot 1.06.

En solklar ban.
Sen när blev det regelbrott att påstå att någon har flera konton?
Citera
2015-09-09, 20:57
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vet inte. Du får leta upp gamla arkiverade versioner av Flashbacks regler och se när
Citat:
Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
uppstod
Citera
2015-09-09, 20:58
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Det är nog ett regelbrott skall du se. Jag tror knappt man ens får tänka den tanken innan man får en varning. Jag fick det i alla fall. Med all rätta måste jag tyvärr erkänna.
Citera
2015-09-09, 21:05
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det är nog ett regelbrott skall du se. Jag tror knappt man ens får tänka den tanken innan man får en varning. Jag fick det i alla fall. Med all rätta måste jag tyvärr erkänna.
Det enklaste sättet att undvika att bryta mot regel 1.06 är att ge blanka fan i att spekulera i identiteten och om det ens finns andra konton. Så vandrar ni inte över denna gräns och läget förblir lika coolt som isglass.
Citera
2015-09-09, 21:05
Medlem
.Strix0rs avatar
Att påstå att någon har alternativa konton är inte förbjudet men att direkt sammanlänka dom t.ex. "Kalle A och Kalle B är samma person" i PM och trådar är inte tillåtet.
Citera
2015-09-09, 21:13
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Självklart rapporterade du detta pm, så kan vi moderatorer diskutera om det är ett regelbrott. Närmast känns ju 1.08 ifall du vill ha en regel att rp: a för om du inte redan gjort det.

Detta visar ju dock bara på ett barnsligt sätt att försöka vinna på från "postkran". Men utan rp => inget vi kan göra.
Citera
2015-09-09, 21:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Det kan vara ett regelbrott.

Citat:
Det är vidare förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra. Det kan finnas skäl till att en person önskar använda två eller flera konton, och så länge detta inte bryter mot reglerna är det ingenting som någon bör lägga sig i eller kommentera. Det är också förbjudet att sammankoppla ett konto på Flashback med ett konto eller användarnamn på en annan webbplats.

Visst, att endast skriva: 'Du har säkert flera konton i den här tråden' kommer inte ses lika allvarligt som 'Du måste vara samma djävla användare som X' men det skulle säkert leda till åtgärd.

För att förenkla det så ska man ge fan i att spekulera i användares identitet, andra konton etc etc, i min bok så är det vår viktigaste regel.

Sker det via PM, så måste man rapportera detta för att det ska bli synligt för moderatorer.
Citera
2015-09-09, 21:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
Att påstå att någon har alternativa konton är inte förbjudet men att direkt sammanlänka dom t.ex. "Kalle A och Kalle B är samma person" i PM och trådar är inte tillåtet.

Var inte så säker på det, att påstå att folk har alternativa konton kan mycket väl vara ett regelbrott.

Ska det vara så djävla svårt för folk att sluta spekulera i huruvida folk har fler konton?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in