2015-09-07, 01:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag larvar mig inte. Är ingen snubbe från gatan och jag tror inte ni är idioter.

Ok hur kommer det sig då att polisen som utreder detta fall, som är belagt med häftigt yppandeförbud, informerat dig om utredningen ?
2015-09-07, 01:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag larvar mig inte. Är ingen snubbe från gatan och jag tror inte ni är idioter.
Nej, du är ingen snubbe från gatan, du är en flashbackare som intresserar sig för brottsfall av posthistoriken att döma, precis som jag. Kan jag åka till Skövde och ta del av utredningen, precis som du? Vilken tid har de öppet i morgon?
2015-09-07, 01:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Hajar du inte att XO drev med dig!

Och angående din "förklaring", som ju inte är någon förklaring als, till varför du menar att det finns grund till att tro att polisen hittat saker som tillhör Lisa i MGMs bostad, kan du ta och förklara hur det att "polisen presenterat sina DNA-bevisning samt annat bevisning som finns och som de säger är direkt kopplande. Dessutom är den personen redan häktad sen månader tillbaka" på något som helst sett ger anledning till att tro att saker som tillhör Lisa hittats i MGMs bostad?

Men snälla du, skärp dig. Jag förstod perfekt att XO FÖRSÖKTE driva med mig men hennes jämförelse föll rakt igenom då det inte ens var ett exempel som höll att driva med.
Det är helt okej att driva med sina medmänskor speciellt om man har argumentation som stödjer.

Jag och andra förstår säkert att du och XO sitter här dag ut och dag in och försöker äga tråden utan att släppa igenom andra mänskors åsikter. Ni beter er illa mot er omgivning och tyvärr hanterar ni inte att underbygga er argumentation så ni faller platta och jag tror mer än jag får rätt roliga skratt när ni bara ter er allmänt dumma i huvet.

Att förminska andra mänskor i ord och som ni gör gång på gång i tråden gör er bara mindre trovärdiga och att sakna förmåga att ta in hur andra mänskor tänker och känner är ju bara ett bevis på kass självkänsla. Det är möjligt att ni tror ni skall förstärka ert självförtroende genom att få så många som möjligt att försvinna från tråden. Men vore det inte roligare om fler deltog och få tycka och tänka här utan era härskartekniker?

JA JAG TROR DET HITTATS TILLHÖRIGHETER HOS NB SOM ÄR LISAS!
Precis som du och XO tror att någon annan begått brottet pga av en känsla, så är det min starka övertygelse att åklagare har sådan bevisning.
Både NI och jag lär inte få svar förrän rättegång
2015-09-07, 01:16
Medlem
Arrogantcats avatar

Jurate Bileviciene | Facebook
https://m.facebook.com › jurate.bileviciene

NB's mamma
2015-09-07, 01:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men snälla du, skärp dig. Jag förstod perfekt att XO FÖRSÖKTE driva med mig men hennes jämförelse föll rakt igenom då det inte ens var ett exempel som höll att driva med.
Det är helt okej att driva med sina medmänskor speciellt om man har argumentation som stödjer.

Jag och andra förstår säkert att du och XO sitter här dag ut och dag in och försöker äga tråden utan att släppa igenom andra mänskors åsikter. Ni beter er illa mot er omgivning och tyvärr hanterar ni inte att underbygga er argumentation så ni faller platta och jag tror mer än jag får rätt roliga skratt när ni bara ter er allmänt dumma i huvet.

Att förminska andra mänskor i ord och som ni gör gång på gång i tråden gör er bara mindre trovärdiga och att sakna förmåga att ta in hur andra mänskor tänker och känner är ju bara ett bevis på kass självkänsla. Det är möjligt att ni tror ni skall förstärka ert självförtroende genom att få så många som möjligt att försvinna från tråden. Men vore det inte roligare om fler deltog och få tycka och tänka här utan era härskartekniker?

Precis som du och XO tror att någon annan begått brottet pga av en känsla, så är det min starka övertygelse att åklagare har sådan bevisning.
Du har rätt, min jämförelse föll rakt igenom, och ändå svarade du på det, och dessutom minskar vi vår trovärdighet genom att inte påstå att NB har erkänt. Du tror, helt utan belägg att Lisas tillhörigheter har hittats hos NB. Då är min misstanke om att Lisas trosor har hittats i AJ:s sovrum lika trovärdig. Jag har inte heller något belägg, AJ är inte ens häktad.
2015-09-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, du är ingen snubbe från gatan, du är en flashbackare som intresserar sig för brottsfall av posthistoriken att döma, precis som jag. Kan jag åka till Skövde och ta del av utredningen, precis som du? Vilken tid har de öppet i morgon?

Nu har jag inte tagit del av utredningen utan samtalat med personer som ingår i denna.
Det kan säkert du också göra om du har rätta kontakter eller jobbar inom denna myndighet.
2015-09-07, 01:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nu har jag inte tagit del av utredningen utan samtalat med personer som ingår i denna.
Det kan säkert du också göra om du har rätta kontakter eller jobbar inom denna myndighet.
Polismyndigheten? Menar du att t.ex. poliser i Norrbotten får ta del av utredningen? Lägg av, utredningen är sluten, inget slipper ut. Kommer det någon utifrån som ställer frågor svarar ingen.
2015-09-07, 01:33
Medlem
Ydriks avatar
Citat:

Nej, inte ens de som "jobbar inom dennna myndighet" kommer in och får veta något.
Läs, och läs tills du fattar:

http://www.bilddump.se/bilder/20150903161118-213.66.26.143.JPG
2015-09-07, 04:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi vet inte om det finns en fjärde person. Det kan finnas någon som inte ännu är delgiven misstanke.
Citat:
At en fjärde person inte har blivit delgiven brottsmisstanke betyder inte att det inte finns en fjärde person i utredningen

Det finns inte nån fjärde person i utredningen även om de följer upp det som inkommer.
Hittills har ingen spekulation om personer som mördare på bl.a flashback gett nåt av värde:

31 augusti
Citat:
Vad är det för typ av tips ni får in?
Det kan handla om folk som har läst saker på Flashback och undrar om vi har undersökt vissa personer. Allt som kommer in tar vi på allvar och får vi tips om att en person har betett sig konstigt så är det klart att vi tittar på det. Vi upptäcker ganska snart om det har bäring i utredningen.
http://www.expressen.se/gt/en-fjarde-person-i-lisa-holm-utredningen/

1 september
Citat:
Finns det en ny misstänkt för mordet på Lisa Holm?
– Vi har inte någon fjärde misstänkt, säger kriminalkommissarie Lars Johansson vid enheten för grova brott.

– Det fortsätter att komma in tips. Sammanlagt sedan Lisa Holm försvann har det nog kommit in tusen tips, nu är det en handfull tips varje vecka, säger Lars Johansson.
Bland tipsen har det både funnits personer som har pekats ut som mördare, till att någon har läst något på nätforum och rapporterat det till polisen.
http://www.jp.se/article/holm-dog-samma-dag-som-hon-forsvann/
2015-09-07, 04:54
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Männen på manliga arbetsplatser tittar på vackra flickor. Det är inget annorlunda med denna arbetsplats, och indikerar inte på något sätt att dessa skulle vara brottslingar.
Det kan lika gärna vara någon annan som ligger bakom inbrotten och som bestämt sig för att prova att stjäla traktens vackraste flicka. Inget av det du nämner pekar på NB.

Kan du inte läsa? Det sista jag skrev i inlägget som du citerar var:
Citat:
Om de däremot inte ligger bakom inbrotten kan det vara så att den som gör det även ligger bakom mordet?
F.ö. är det nog inte vanligt att män som arbetar på ett tak verkligen iakttar en viss grupp personer, som cafépersonalen sagt att de gjort.
2015-09-07, 05:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Inte omöjligt att det är så. (Förutsatt att inte fröken Google fått för sig att driva med oss. Det
har ju hänt förr att hon haft sina små hyss när hon ska erbjuda översättningshjälp så det
blivit mest galet med alltihop. )

Citat:
Även N.Bilevičius inte erkänna skuld, dränker det DNA-spår som finns på både L.Holm kläder och kläder och andra föremål som tagits under en sökning av huset, där tills 12 juni N.Bilevičius levde med sin hustru Irina och hans Aivaras bror.

https://www.flashback.org/sp54205897
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-07 kl. 05:36.
2015-09-07, 05:18
Medlem
Mantillas avatar
[quote=nominal|54605458]Njae, Lena har aldrig citerats med att säga det så vitt jag vet. I Expressens artikel framgår det inte exakt vem eller vilka som känner sig iakttagna.

I Nya Efterlyst sa man att cafépersonalen har uppgett att de "kände sig betraktade" av dessa 2 män på taket. http://www.tv8play.se/program/nya-efterlyst/650230?autostart=true Varför vill du och vissa andra envetet ifrågasätta denna omständighet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in