Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Jag upprepar också: Inget tyder på att AJ är inblandad i mordet på Lisa holm. Gissa kan man, men inget tyder på det.
Det har aldrig bekräftats att AJ någonsin varit misstänkt eller anhållen för mordet. Ändå drar du upp det hela tiden, som en trådsanning. Det bör inte ens diskuteras här, förutom i konspirationsteorierna. Det är förtal det du håller på med. Hade det funnits något slags belägg för att AJ är inblandad, så vore saken i ett annat läge. Håll dig till uppgifterna som finns tillgängliga istället.
Polisen har tagit in AJs bil iom han försökt byta in den etc och bilvärkstan och/eller bilförsäljareen ringde polisen iom det var olika förhållanden med bilen som verkade misstänksamma.
DEt har nämts två tidspunkter för denna aktivitet:
"i dagarna efter Lisa försvann"
"den 26 Juni, 2015"
Sedan att AJs reser bort 2 gånger (den 11 eller 12 Juni till Stockholm och sedan igen den 17 Juni till Dalarna) mitt i att et extremt allvarligt försvinnande/mord på en 17 årig flicka och där stort sett alt händer på hans ägor, och hans anställda och vän anhålls för mordet, ja det synes ju väldigt konstigt tycker jag.
Och så har vi handske historien där AJ berättar olika historier om hur det gick för sig å han hittade mordoffrets handske och tog upp den så att hans DNA sannolikt fastnade på den.
Detta bara några få av de orsaker till att flera av oss, med god grund, har intresse i AJ.