2015-09-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du drar verkligen långtgående slutsatser. Eftersom delar av familjen var där tidigare på dagen behöver du inte fundera på ens den möjligheten.
Att man skickar ett SMS är inget tecken på curlande. Möjligen i din inskränkta lilla värld.

Jag menade förstås att delarna av familjen kom dit för att kolla på att hon var där. Jag har barn i hennes ålder men kanske har jag lite slappare attityd. Jag kastar mig inte i bilen och börjar leta efter dem om de är en halvtimme försenade. Men jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra så om jag hade en anledning att oroa mig för mitt barn, typ att hon svävade i fara på grund av sitt eget beteende eller om det fanns någon form av hotbild mot henne från en gammal pojkvän eller liknande.
2015-09-05, 22:09
Medlem
ModeKungens avatar
Nån som vet när FUP:en förväntas bli tillgänglig?
2015-09-05, 22:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen

När åtal väcks.
2015-09-05, 22:13
Bannlyst
Citat:
Tvärtom är det så att äldre mobiler har bättre batterier än moderna, just därför att sådana används endast till det väsentligaste, dvs ringa och skicka SMS.

Så om det suttit ett äldre batteri i en ny mobil hade det varit bättre?
2015-09-05, 22:15
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag menade förstås att delarna av familjen kom dit för att kolla på att hon var där. Jag har barn i hennes ålder men kanske har jag lite slappare attityd. Jag kastar mig inte i bilen och börjar leta efter dem om de är en halvtimme försenade. Men jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra så om jag hade en anledning att oroa mig för mitt barn, typ att hon svävade i fara på grund av sitt eget beteende eller om det fanns någon form av hotbild mot henne från en gammal pojkvän eller liknande.

Nej, du skulle inte ens göra det om hon/han inte svarar i mobilen heller då?

Nu var de ju där för att lämna grejer, oklart vad, eventuellt kläder. Tror du att de skulle åka förbi varje dag hon skulle jobbat där under sommaren också? Tänk lite innan du skriver.

Hade det funnits en "hotbild" hade hon knappast fått åka själv.
2015-09-05, 22:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Skulle du sätta dig i bilen om ditt barn skulle köra fyra mil på moppe, var en halvtimme sen och inte svarade på mobilen, den är inte ens påslagen?
2015-09-05, 22:17
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen

Enligt vad som stått i tråden förväntas FUP bli otillgänglig så snart åtal väcks, d.v.s. 23/9 eller något annat datum.
2015-09-05, 22:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
Så om det suttit ett äldre batteri i en ny mobil hade det varit bättre?

Nej, det var inte poängen. Gamla hederliga mobiltelefoner har av förklarliga skäl längre batteritid än smarta telefoner.
2015-09-05, 22:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skulle du sätta dig i bilen om ditt barn skulle köra fyra mil på moppe, var en halvtimme sen och inte svarade på mobilen, den är inte ens påslagen?

Dessutom kanske man hade planerat en gemensam aktivitet, gå på teater, hälsa på grannarna, se en film tillsammans efter middagen och maten kallnar o.s.v.
2015-09-05, 22:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Nej, det var inte poängen. Gamla hederliga mobiltelefoner har av förklarliga skäl längre batteritid än smarta telefoner.

Det finns några smartphones på marknaden som faktiskt ger några dagars längre batteritid än vad de ”gamla hederliga mobiltelefoner” gjorde. Förutsatt att den används utifrån samma funktioner som var tillgängliga på den tiden. Finns det skäl att nå internet så fodras en omstart av telefonen. Jag har en sådan.
2015-09-05, 22:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns några smartphones på marknaden som faktiskt ger några dagars längre batteritid än vad de ”gamla hederliga mobiltelefoner” gjorde. Förutsatt att den används utifrån samma funktioner som var tillgängliga på den tiden. Finns det skäl att nå internet så fodras en omstart av telefonen. Jag har en sådan.

Men de är väl ändå fortfarande i minoritet?
2015-09-05, 22:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag nämnde batteritid i gamla mobiler bara för att visa att mobiler handskakar med nätet när mobilen byter mobilcell. Det har inget med smartphones att göra eller omstarter eller någonting sådant. Kan vi återgå till trådens ämne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in