2015-04-27, 19:55
Medlem
DIdes avatar
Enligt Delmi.se har Malmö 30%, Stockholm och Göteborg ca 23% som är födda i utlandet.
Eftersom det finns statistik på att det i Malmö just nu är 52% majoritet för invandrare födda eller med två föräldrar födda i utlandet. (Generation tre räknas förstås inte, även om de själva räknar sig som albaner, irakier, afganer eller något annat krylliskt.)

Det innebär att Göteborg och Stockholm troligen idag har 40-45% invandrare födda eller med två föräldrar födda i utlandet.

Med tanke på generation tre som ofta består av barn som har föräldrar i ovan grupp så är vi redan nu i minoritet i några av våra större och "populära" städer.

Det tål kanske att tänka på så här på kvällskvisten.
2015-04-27, 20:10
Bannlyst
Det värsta är att poliserna är medvetet feminiserade och på torgen har kriminella kebab/minibutiker
tagit över. På helgerna är det invandrare som styr narkotikaförsäljning. Inte en polis finns där de ska va. Snabbt har klimatet hårdnat med piketpoliser som spöar fyllehundar och slagskämpar. På diskon står skäggisar i gäng o letar ut ett offer. Skolan är på väg åt helvete och Löven åker bara dit där han får bäst goodwill. Det finns ingen stomme kvar inget kitt som håller ihop oss. Jag hatar det Sverige har blivit med metrohjärntvättade kulturmarxister som tror man är rasist när man vill ha slut på invandring. Jag anser att svenskarna är en minoritet som tyvärr är vana att tänka på sin familj och ingen annan. De reagerar inte vet inte hur eller vad de ska vända sig till.
2015-04-28, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejoin
Det värsta är att poliserna är medvetet feminiserade och på torgen har kriminella kebab/minibutiker
tagit över. På helgerna är det invandrare som styr narkotikaförsäljning. Inte en polis finns där de ska va. Snabbt har klimatet hårdnat med piketpoliser som spöar fyllehundar och slagskämpar. På diskon står skäggisar i gäng o letar ut ett offer. Skolan är på väg åt helvete och Löven åker bara dit där han får bäst goodwill. Det finns ingen stomme kvar inget kitt som håller ihop oss. Jag hatar det Sverige har blivit med metrohjärntvättade kulturmarxister som tror man är rasist när man vill ha slut på invandring. Jag anser att svenskarna är en minoritet som tyvärr är vana att tänka på sin familj och ingen annan. De reagerar inte vet inte hur eller vad de ska vända sig till.

Förstår din frustration absolut.
Men vet du vad...livet går vidare. Tro mig det gör det. Det vackra ariska rasen har ju faktiskt lyckats ta sig hit utan att för den delen gått vilse eller bli förvildade.

Du är inte en rasist om du beklagar dig såsom du gör, du är bara en vilsen, uppgiven medborgare som inte fått det erkännande du och folket behöver för att känna dig speciell och utvald.

Tänk nu hur feminiserade det tyska samhället var under 30 talet då några få arier fick härja fritt och förstöra för en hårt arbetande nation.

Mitt tips till dig: börja andas min vän. Man vinner inte slag genom att endast beklaga sig. Ledare agerar, inte kacklar.
2015-09-05, 16:39
Medlem
MightyMaxs avatar
När kommer svenska europeiska vita människor vara i minoritet i Sverige?

Finns det någon färsk statistik om när svenskar kommer att bli minoritet dvs under 50% av befolkningen?
Med tanke på att politikerna i väst Europa nu mer eller mindre öppnar upp våra gränser helt så måste de tidigare beräkningarna inte längre gälla, för staten statistik på detta? Vet att dom gjort det i usa tex https://www.youtube.com/watch?v=okwHmpMfhpw

När kommer vi bli en minoritet?
2015-09-05, 16:48
Bannlyst
Ungefär 30 år av massinvandring till och svenskar blir minoritet. Talar vi om att dagens invandrare förökar sig så skulle det kräva långt mer tid, flera generationer.
2015-09-05, 16:52
Medlem
pickelhaupts avatar
Ve o fasa 😕
2015-09-05, 16:56
Medlem
MightyMaxs avatar
Enligt vissa så finns det inte gräns för hur många "vi kan klara av" som Tysklands förbundskansler Angela Merkel som menar att Tyskland kan ta emot "hur många som helst".
2015-09-05, 17:15
Medlem
nedboys avatar
Enkelt svar, förmodligen inte på några hundra år om det nu skulle bli så? Däremot så ska vi vara nöjda om folken blandas upp då människan ur evolutionistiskt perspektiv blir en starkare art. Människan utvecklas endast genom att de bästa egenskaperna överlever och ju mer vi blandar ju större är risken att vi får tillgång till just bra egenskaper.

Samtidigt så kan vi också skita i vem som blandar sig med vem eftersom vi kommer vara döda ganska snart. I jämförelse med mänsklighetens tidshistoria så kommer vi vara döda om ett fingerknäpp typ ändå. Så om vi agerar naturligt individ för individ och låter bli att bry oss om vem som blandar sig med vem så tar evolutionen hand om det och löser det på sitt sätt oavsett om vi försöker tänka ut någonting. Tänker du i en annan bana än vad evolutionen tänker så kommer du att förlora. Evolutionen kommer alltid att vinna. Så varför bry sig? Låt folk få njuta av livet och blanda sig med den de vill.
2015-09-05, 17:19
Medlem
Tidigare var det ju 2050 som gällde ungefär men nu är det nog betydligt närmare i tid. Jag skulle tro ca 2025.
2015-09-05, 17:22
Medlem
Borgarbohemens avatar
Vem är svensk och vem är inte svensk? Svåra frågor. Alla som har ett svenskt medborgarskap är svenskar.
2015-09-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Vem är svensk och vem är inte svensk? Svåra frågor. Alla som har ett svenskt medborgarskap är svenskar.

Nej. Man är svensk när man omfamnar Sveriges kultur och värderingar. Annars är man ingen riktig svensk
2015-09-05, 17:28
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Nej. Man är svensk när man omfamnar Sveriges kultur och värderingar. Annars är man ingen riktig svensk
Bär du folkdräkt varje dag? Vad är svenska värderingar då? Socialdemokrati?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in