2015-09-02, 22:00
Medlem
Me4Victorys avatar
Ska försöka hålla mig objektiv även om jag är sd:are.
Tjatig debatt, det märks att jimmie har varit ifrån politiken ett tag. Få men i och för sig starka argument. Hjälp på plats, minska sveriges attraktivitet för flyktingar osv.
Borde ha gett ett tydligt svar direkt vid frågan angående vad man ska göra med flyktingarna som redan tagit sig till eu.

Annie lööf kom med önskningar snarare än lösningar som hon själv tydligen ansåg att det var. Snabbare in i arbete, lära sig svenska snabbare m.m.
Pratar om att jimmie ska ta ansvar men har inga lösningar själv.
Argumentet om många invandrare som är läkare kanske når fram till nån.

Vinnande citat: Jag har inget ansvar för det kaos ni har skapat (jimmie) //något liknande
Svar på lööf's påstående angående att jimmie ej tar ansvar för integrationspolitiken.
Citera
2015-09-02, 22:01
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Läkare? Du måste skämta? De absolut enda utomeuropeiska läkarna som vi har är från Iran.

99% som kommer hit är inte från Iran.

Nej jag skojar inte, läkare är ett vanligt argument som används för att visa upp en bra bild av en hög invandring. Såg du debatten, så tog även Annie upp detta.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tycker Lööf ser lite skakad ut, hon brukar alltid småle lite nedsättande, nu ser hon mest besvärad ut.

Jag tolkar det som hon inser att hon håller på och förlora. Räkna med att inslaget är klippt och vi fick knappast se allt.

Insatserna är skyhöga och om inte hon kan vinna en debatt vem ska då göra det? Ebba?

Bubblan sprack.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Ingen favorit någon av debattörerna.

Annie vann dock på k.o. - Åkesson svamlade samma svar som alltid. Han är som en repig LP-skiva som har hakat upp sig. Zzzzz. Så är det.

men det är ju det som du kallar svamel som är lösningen, har han något annat val än att inte berätta sanningen?
Citera
Medlem
vescs avatar
Ifall det inte redan besvarats, men varför ställde Lööf upp, hon sitter inte i regeringen?

Har Löfven ingen kompetent nog att debattera Åkesson med?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Annie Lööf tuggade endast om mera jobb, lära sig svenska språket, och bättre utbildning.

Precis samma tugg som de senaste 25 åren alltså.

Och ändå blir integrationen sämre för varje år som går....
Citera
2015-09-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenivassen
Åkesson var märkligt passiv. Hållningen gällande hjälp i närområdena gick fram klart och tydligt men annars var det inte mycket verkstad. Varför inte ta tillfället i akt att förorda TUT, hårdare försörjningskrav för anhöriginvandring, lägre ersättningar, språkkrav samt fast anställning för PUT, direktavvisning gällande papperslösa, fler låglönejobb som passar vissa flyktinggrupper, etc? Annie fick för mycket utrymme till att, helt korrekt, anklaga honom för att att inte besvara frågorna.

Tycker Åkesson fick in den förskröckliga signalpolitiken i debatten.

Men det du skriver är också väldigt relevant att ta upp. Var väl inte riktigt tid till det här.
Hoppas dett förs fram till nästa SD-möt med sjuklövern.
Citera
2015-09-02, 22:02
Medlem
Zloths avatar
Annie Lööf och resten av 7-klövern förlorar varje debatt automatiskt eftersom deras enda argument är känsloargument.

De vill saker som inte går att genomföra helt enkelt.
Citera
2015-09-02, 22:03
Medlem
På SVT play verkar hela debatten ligga uppe, utan några klipp.
Citera
2015-09-02, 22:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Tänkte på att debatten inte var direktsänd som den brukar. jag undrar om dom spelade in den i förväg endast för att kunna redigera om det gick förryckte SDS väg?
Bra reflektion. Undrar hur mycket de hade klippt egentligen. Upplägget innan debatten var ju det förväntade, med vinklad statistik, undanhållande av viktigt fakta, för att få Sveriges flyktingmottagande se ut som en "rännil".
Citera
Medlem
kakburks avatar
Jag tycker att Åkesson är riktigt dålig på att förvalta de frågor han får. Han står som en repad grammofonskiva och upprepar sig hela tiden.
Åkesson måste slipa på sina argument och vara mer förutseende. Istället för att bara prata om "hjälpa på plats" när han får frågan på vad som ska göras med de som redan är på väg så måste han argumentera bättre för tillfälliga uppehållstillstånd och trycka hårdare på att vi måste bedriva signalpolitik.

Åkesson får ta och skärpa till sig. Han vet på förhand hur debatten artar sig och då måste han ha ett par riktigt slagfärdiga argument att slänga fram. Har han öppet mål måste han slå in bolljäveln och inte dribbla runt för att kråma.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Ifall det inte redan besvarats, men varför ställde Lööf upp, hon sitter inte i regeringen?

Har Löfven ingen kompetent nog att debattera Åkesson med?

Nej, regeringen har ingen att skicka. Morgan Johansson har backat ur.
Sist man debatterade invandring så skickades Fridolin att möta Jomshof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in