2015-09-02, 21:38
Medlem
Bara-Robins avatar
Kollade upp Annie Lööfs Facebooksida. Det slog mig precis vad problemet är. 7-klöverröstare LITAR på sina partiledare, så till den mån att de inte kollar upp någonting själva.
Jag litade inte ett smack på SD innan, utan jag kollade upp allt själv. Tror det är karaktäristiskt för många som röstar SD med tanke på stigmat mot partiet.
Värdelös debatt för övrigt. Hade lika gärna kunnat se nögon gammal repris från 4 år tillbaka.
Skönt att Jimmie stoppat tån i vattnet och rör sig tillbaka.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Jimmie Åkesson har all fakta på sin sida och vann självklart debatten. Men det var ingenting nytt som kom fram, samma gamla visa:
"Vi ska hjälpa på plats!"
"Men vad har du för integrationspolitik?"
"Den största integrationspolitiska åtgärden är att minska invandringen!"
"Du svarade inte på min fråga, du är inte seriös!"
Osv.

Skulle vara kul att höra några nya argument, både från Jimmie och 7K. Detta har man hört ganska länge nu.
Citera
Medlem
Offices avatar
Så sjukt jävla trött på det här tjafset om vi vill ha pension i framtiden så krävs det att vi tar in invandrare. Jävla dumheter.

1. Så länge det finns arbetslöshet så behöver vi självklart inte fler människor som kan arbeta.

2. I framtiden kommer helt naturligt fler och fler yrken automatiseras, d.v.s. på lite längre sikt kommer arbetslösheten öka, så att ta in invandrare nu "för framtida behov" är bara nonsens.

3. Är pensionssystemet nu det pyramidspel som politiker och andra vill påskina (fast bara när det talas invandring) så kommer ju vi oundvikligen till en tid då det inte längre går att upprätthålla, det är väl lika bra att ta den smällen så snart som möjligt då det fortfarande finns resurser för den stora massan att leva hyfsat väl på små inkomster.
Citera
2015-09-02, 21:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Där hade jag fel så det sjöng om det.

Det var en ny Jimmie vi såg och en trött Lööf. Det BLEV smärtsamt. För Lööf.
Imponerad fast det tar emot att erkänna...
Kändes inte Lööf lite mer defensiv ändå? Inget snack om 30 miljoner nya invandrare, ville att övriga Europa ska "ta sitt ansvar", vi ska väl i alla fall klara 48 000...
Citera
Medlem
varmluftsballongs avatar
Det är ju helt uppenbart att Jimmie inte har svar på hur han skall göra saker bättre. Han rapar upp samma svar hela tiden. "Vi vill ändra om flyktingpolitiken".... ja men sedan då? Nä det vill Åkesson inte svara på. För det kan han inte. Han har ingen aning.
Citera
Medlem
Bra debatterat av en mer aggressiv, blivande regeringschef.

Kopparödlan framstod som den falska lismande lögnerska hon är. Kanske dags för Jimmie att angripa neoliberalernas agenda att överbelasta systemet med invandrare för att knäcka välfärden.

1 person per 200 medborgare rabblade kopparödlan. Är det den nya Hibo, ett nytt mantra för de politiskt korrekta?. Hur många av dessa 200 "svenskar" är redan immigranter och hur ser prognoserna ut för framtiden. av 200 pers är redan kanske 30-50 pers redan immigranter.

Gillade Jimmie idag.
Citera
Medlem
stripesssss avatar
Länk?
Citera
2015-09-02, 21:40
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Helt riktigt, MEN risken är att det skrämmer tjejer, tjejer som SD behöver. Bland män är SD redan det största partiet, nu gäller det att få över kvinnorna

Kvinnor är röstboskap. Kvinnor röstar på vinnaren. Det är bara att bli "vinnare" så kommer kvinnorna på köpet.
Citera
Medlem
Alltid lika fascinerande att se reaktionerna efter TV-debatter där SD är med. Det blir så uppenbart hur lägren tar emot på helt olika frekvenser. Enligt PK-lägret var Annie Lööf strålande och krossade Åkesson fullständigt genom att han inte föreslog integrationsåtgärder. Enligt SD-lägret körde Åkesson ångvält över Lööf och avslutade av med några segervarv.

Vilket är sant? Båda. Frågan är inte vad folk i vardera läger tyckte, utan alla mitt emellan. Och där har Åkesson överläget. Vad ska Annie vinna? Rödgröna går inte till en borgare bara för att de höll med om vad hon sa. Några M- och FP-väljare kanske gick till C. Kul för C, men alliansen förblir exakt lika stor (eller liten) som innan. Åkesson däremot kan vinna från alla utom möjligen V och MP. Därför går han segrande ur en sån debatt även om han och Lööf presterade exakt lika bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag vill först och främst utbringa en stor applåd åt Cecilia Gralde som leder debatten på ett sansat och rättvist sätt.

En arg, missnöjd medelålders SD-politiker blir totalt mosad av en svensk liberal järnlady.

Jimmie har bara en sak att komma med: hjälp i närområdet. Men hur ska vi ta hand om de som redan är här? Hans tunnor är tomma men skramlar mer, han stakar och kommer inte fram än mer att prata om den ekonomiska aspekten "många tiotals miljarder kronor". Verkar som att Jimmie legat i soffan hela sommaren, han har inte ens statistiken klar. Har han ens läst migrationsverkets senaste prognoser?

Han svarade att det sjuklövern försökt med i 8 år misslyckats fatalt.

Vilka kritiska frågor gav Cecilia till Lööf?

Massinvandringen kostar hundratals miljarder kr.

Åkesson vann, han har verkligheten på sin sida och det är oslagbart.
Citera
Medlem
RonnyRasks avatar
Kan man se debatten i efterhand någonstans?
Citera
2015-09-02, 21:41
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag vill först och främst utbringa en stor applåd åt Cecilia Gralde som leder debatten på ett sansat och rättvist sätt.
Skämtar du?! Hon avbröt ju JÅ gång på gång. Hon argumenterade ju emellanåt mer mot Åkesson än Lööf själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in